ایرنا/ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدای دوران دفاع مقدس، خدای اقتصاد نیز هست، گفت: با یک برنامه پنج ساله در همین شرایط سخت تحریمی می‌توان به ثبات و آرامش رسید.

 برنامه پنج ساله برای رسیدن به آرامش در شرایط تحریمی از زبان قالیباف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«محمد باقر قالیباف» امروز سه‌شنبه باحضور در شهرک دارویی برکت از بزرگترین کارخانه تولید واکسن و خطوط تولید صنعتی و نیمه‌صنعتی واکسن کووایران برکت بازدید کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از فاز ۱ و ۲ کارخانه واکسن «کوو ایران برکت» و در جمع مدیران و مسئولان بنیاد برکت انقلاب اسلامی اظهار داشت: این افتخار بزرگ و کار ملی و عظیمی که به دست جوانان تربیت شده در مکتب امام و مکتب جهاد و شهادت و مکتب حاج قاسم سلیمانی خلق شده، بی شک جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با بیان این که این حماسه با وجود همه محدودیت ها و تحریم‌ها، کشور ما را در میان معدود کشورهای دنیا قرار داده است که توانسته تکنولوژی تولید واکسن را از صفر به دست بیاورد  افزود: این جوانان «ما می توانیم» را معنا کرده‌اند و امروز این دستاورد موجب شده است هم افرادی که از توان و تمکن مالی برخوردارند از آن بهره مند شوند. 
قالیباف با بیان اینکه  همه کسانی که در مناطق دورافتاده و روستایی دچار محدودیت هستند، از این واکسن بهره‌مند می‌شوند افزود: تا پایان پاییز این واکسن در اختیار همه قرار می‌گیرد تا ان شاء الله این واکسن ایرانی هم جان و هم نان مردم را نجات دهد.
رییس قوه مقننه با بیان اینکه کشور با یک برنامه پنج ساله در همین شرایط سخت تحریمی می‌تواند به ثبات و آرامش برسد، گفت: البته باور این موضوع برای خیلی‌ها سخت است، اما با توکل به خدا و اراده واقعی، این کار شدنی است و بی شک عزت و بخشش با خداست.
قالیباف ادامه داد: شاهد بودیم رزمنده ۱۶ ساله در سپاه خراسان که روزی در سرمای زیر صفر درجه، می‌جنگید، در میدان علمی جهاد می‌کند و همان افتخارات را خلق کرده است و من معتقدم خدای دوران دفاع مقدس، خدای اقتصاد نیز هست. اما ما بنده‌های خوبی نیستیم و فرق بین خدا و کدخدا را قائل نبودیم و ارادت ما به کدخدا بیشتر از خدا بود، وگرنه همان حماسه‌هایی که در دفاع مقدس خلق شد، امروز نیز قابل خلق است.
وی ادامه داد: اگر یک جوان با اخلاص ایستادگی کند و کارش را درست انجام دهد، کار نشد ندارد و «ما می‌توانیم» تفسیر می‌شود.
رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ملت با شرکت در انتخابات، مسوولیت ما را بیشتر کرد و ما وظیفه داریم بدون تقسیم جامعه و گرایش بندی‌های سیاسی با افتخار، خدمتگذار مردم باشیم و مسائل اقتصادی نظیر بورس، اشتغال، ازدواج و معیشت را با وجود همه سختی‌ها با همدلی و همکاری بین قوا و کمک مردم حل کنیم.
وی تصریح کرد: ما خدمتگذار مردم با هر سلیقه‌ای هستیم و وظیفه خود می‌دانیم چه برای کسانی که در انتخابات شرکت کردند و چه برای کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، نوکری کنیم.
قالیباف در پایان با تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: تقارن میلاد باسعادت ثامن الحجج با این جلسه علمی و بابرکت را به فال نیک می‌گیریم و به جوانان و همچنین بزرگان و زحمت کشان بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خداقوت و عرض خسته نباشید می‌گویم.