ایرنا/ محسن مهرعلیزاده از کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری برای دولت آرزوی توفیق می‌کنم چون اگر دولت ناموفق باشد، دود آن به چشم مردم خواهد رفت. من بی‌مهری‌ها و نامهربانی‌ها را نادیده خواهم گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهرعلیزاده در همایش تقدیر از اعضای ستاد انتخاباتی خود، افزود که در مناظرات هم گفتم اشتباه می کنید و این روش اعلام برنامه نیست، برای ارایه برنامه توسعه باید نوع چیدمان ونحوه گفتمان طوری باشد که جامعه اقناع شود. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری‌ افزود: باید به عنوان فرهنگ این موضوع را باب کنیم که مردم به دنبال منطق باشند. علت ورود من به انتخابات ۱۴۰۰ همین بود. 

مهرعلیزاده گفت: من عمدتا مدیر اجرایی عملیاتی و اقتصادی بوده ام وبر همین اساس هم حرکت می کردم ما در این ۴۰ سال انواع و اقسام برنامه هارا داشتیم اما الگوی مناسب شناخته شده در دنیا نداشتیم. 

وی‌ ادامه داد: هیچ یک از برنامه‌ها در این ۴۰ سال خاصیت برنامه کامل مدون و صحیح را نداشت. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآورشد که من برنامه سوشیال مارکت اکانمی را هدف قرار داده بودم و قصد داشتم کشور  را از روزمرگی و بی برنامگی نجات بدهم.

وی ادامه داد:  امیدواریم فضل الهی شامل شود و در اینده شاهد مسائل بدتری نباشیم، شرایط اجتماعی بعد از اتفاقات ۹۶ و ۹۸ جامعه را به نقطه ای رسانده بود که مردم از بدنه حکومت ناراضی بودند ، از بیرون هم فشارهایی مثل تحریم ومخالفت با جمهوری اسلامی وارد می شد. 

وی افزود: اصلاح طلبی ریشه در اعتقادات ما دارد و از اساس در مشی اعتقادی ما و تاریخ ما هم اصلاح طلبی وجود داشته است. مردم ایران ذاتا اصلاح طلب بوده‌اند و در ذات آنها بوده و هست. 

مهرعلیزاده گفت که  خدشه‌هایی در طی انتخابات وارد شد هدفی مشخص داشت و در مجموع بی تصمیمی ها در هدایت جریان اصیل اصلاح طلبی تاثیر زیادی داشت.

وی با بیان اینکه ما شرایط خوبی پس از دوره اصلاحات نداشتیم، افزود: تحمیل‌های بسیاری بر جامعه شد که نتیجه تصمیمات اشتباه داخلی بود. باعث شد که آنچه که حق مردم بود فراهم نشد. 

مهرعلیزاده به فعالیت‌های ستادی خود اشاره کرد و گفت: دوستان با دست خالی و از روی دلسوزی در ستاد ما فعالیت کردند. 

وی گفت: ما برای دولت مستقر آرزوی توفیق می‌کنیم چون اگر دولت ناموفق باشد، دود آن به چشم مردم خواهد رفت. من بی‌مهری‌ها و نامهربانی‌ها را نادیده خواهم گرفت. ما سعی کردیم خردورزی را حاکم کنیم اما دیدیم که به گونه دیگری مساله پیش رفت و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که زمین بازی عوض شد و همین موضوع باعث شد بنده برای جلوگیری از ایجاد پراکندگی انصراف دهم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: مردم از ما که ادعا می‌کنیم نخبگان این جریان هستیم، ریزبین‌تر هستند و بهتر مسائل را می‌فهمند. اگر عدم مشارکت و رای باطله و رای سفیدها را در نظر بگیریم، می‌بینیم در زمان‌هایی که از مردم فاصله گرفتیم ناموفق عمل کردیم.

مهرعلیزاده یادآورشد که برای برون رفت از وضعیت کنونی، هیچ راهی جز برنامه محوری و خردگرایی وجود ندارد. اگر برنامه منظم، دقیق، صحیح و علمی به کار گرفته شود مسائل حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: هرگونه منفعت طلبی، باندبازی و خود بزرگ‌بینی منجر به پس زده شدن جریان‌های سیاسی خواهد شد. باید یک بازشناسی در جریان اصلاح طلبی داشته باشیم و به جریان سالم اصلاح طلبی که از قیام امام حسین تاکنون قدمت دارد، بازگردیم