«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس‌جمهور آلمان در قدس، بار دیگر لفاظی‌های تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

لفاظی ضد ایرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) گزارش کرد، اشتاین مایر و بنت در جریان دیدار دوجانبه در قدس از برنامه هسته‌ای ایران به عنوان «تهدید هسته‌ای ایران» یاد کردند و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که رژیم صهیونیستی «برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی‌های نظامی هسته‌ای» مصمم است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار بار دیگر بر مواضع ضدایرانی رژیم صهیونیستی تأکید کرد و مدعی شد که جامعه بین‌المللی نباید با بازگشت به برجام به تقویت ایران کمک کند.

بنت که از روز اولی که به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روی کار آمد، بر پیشبرد مواضع ضدایرانی خود تأکید کرده است، در صحبت با رئیس‌جمهور آلمان با اشاره به پیروزی آیت‌الله «ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران گفت: « احتمالاً یک سیگنال دقیقه نودی قبل از بازگشت به توافق هسته‌ای است تا متوجه باشیم که با چه کسی وارد تجارت می‌شوید و می‌خواهید چه رژیمی را تقویت کنید».

کابینه جدید رژیم صهیونیستی از زمان آغاز به کار در ماههای اخیر، تلاش خود را به کار گرفته است تا با فرستادن مقام‌های رژیم صهیونیستی به ایالات متحده و دیدار با مقام‌های آمریکایی و کشورهای امضاکننده برجام، از احیای توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کنند.

پیش از این نیز، «روون ریولین» رئیس‌ رژیم صهیونیستی اوایل روز پنجشنبه هفته گذشته (۱۰ تیر) در جریان دیدار با اشتاین مایر از برلین به عنوان یک شریک قدرتمند در نبرد بدون سازش علیه ضدصهیونیست نام آورد و گفت که رئیس‌جمهور آلمان در مقابل آن‌هایی که به دنبال حذف رژیم صهیونیستی از نقشه هستند، در کنار تل‌آویو ایستاده است.

رئیس‌جمهور آلمان نیز در جریان این دیدار از مواضع رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد و لفاظی‌های صهیونیست‌ها درباره لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی را تکرار کرد.

اشتاین مایر چهارشنبه هفته گذشته برای دیداری با هدف تقویت بیشتر روابط نزدیک میان تل‌آویو و برلین، وارد قدس شد.

وی اخیراً در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با تکرار مواضع صهیونیست‌ها در قبال برنامه هسته‌ای ایران در مصاحبه خود مدعی شد که نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در قبال ایران موجه است.

اشتاین‌مایر سپس با تأکید بر هدف مشترک برلین و تل‌آویو در قبال ایران گفت: «در خصوص بحث ایران، آلمان و اسرائیل یک هدف راهبردی مشترک دارند: ایران نباید به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند. ما همچنان خواستار محدود کردن برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه هستیم».

مقام‌های رژیم صهیونیستی علی‌رغم آن‌که تنها دارنده زرادخانه‌های اتمی در منطقه غرب آسیا است و حاضر به عضویت در پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان پی تی) نیست، بارها اتهاماتی را علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است.

از زمان آغاز به کار نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی، تلاش‌های این رژیم برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین، تشدید یافته است.

اخیراً وبگاه «اکسیوس» به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش کرد که تل‌آویو قصد دارد در یکسری جلسات سطح بالا با مقام‌های آمریکایی، بر رویکرد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران اعمال نفوذ کند.

در هفته‌ها و ماههای اخیر، مقام‌های رژیم صهیونیستی در سطوح مختلف برای تأثیرگذاری بر روند مذاکرات «وین» درباره احیای برجام که ششمین دور آن، به تازگی به پایان رسیده است، به واشنگتن سفر کرده‌اند.