فارس/ عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: آزادسازی دارایی‌های ایران زمانی محقق می‌شود که اختیار این دارایی‌ها در دست کشورمان باشد نه اینکه دارایی‌های ما آزاد شود و در اختیار کره و ژاپن قرار گیرد.

نظر عضو هیأت رئیسه مجلس درباره آزادی دارایی‌های ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در کره و ژاپن از سوی آمریکا گفت: آزادسازی دارایی‌های ایران زمانی است که دارایی‌های آزاد شده در اختیار کشور ما باشد.

وی ادامه داد: طبق اعلام رسمی مقامات آمریکایی‌ این دارایی‌ها آزاد شده اما نمی‌تواند به ایران انتقال یابد و شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی تنها می‌توانند از آن استفاده کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: دارایی‌های کشور ما در کره و ژاپن آزاد شده و در اختیار شرکت‌های این دو کشور قرار گرفته تا کالاها و محصولات خود را بدون هیچ زحمت و به دور از هر بازار رقابتی به ایران بفروشند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: این اقدام نه تنها آزادسازی دارایی‌ها نیست بلکه به معنای این است که دارایی‌های ایران را در اختیار کشورهای دیگر قرار داده‌اند.

وی افزود: مقامات سیاست خارجی ما باید نسبت به این نحوه آزادسازی دارایی‌های ایران هوشمندانه برخورد کند و آن را به هیچ وجه به عنوان آزادسازی دارایی‌های کشورمان از طرف غربی قبول نکنند چرا که این اقدام همانطور که گفتم آزادسازی دارایی‌های ما نیست بلکه دارایی‌های کشورمان در کره و ژاپن در اختیار این دو کشور قرار گرفته نه در اختیار ما و از سوی دیگر مقامات سیاست خارجی ما باید واکنش لازم را نسبت به این اقدام نشان دهند که دارایی‌های کشور ما در اختیار دو کشور دیگر قرار داده شده است.