از حمایت وزارت خارجه آمریکا از اغتشاشات خوزستان می توان فهمید که چگونه سرویس های امنیتی دشمن روی این حوادث سرمایه گذاری کرده اند.

شعار زیبای مردم ایذه در پاسخ به تجزیه طلب ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

از_خوزستان_تا_تهران_جانم_فدای_ایران  این شعار زیبای مردم ایذه ی خوزستان پاسخ تجزیه طلبهای  بی وطن است  ،قدر این مردم شریف را بدانید و صدای خوزستان را بشنوید.

به نقل از فارس، بی‌آبی در خوزستان و ایجاد مشکلات عدیده برای مردم این استان در گرم‌ترین روزهای سال، صدای اعتراض و نارضایتی مردم این استان را بلند کرده است.

در این بین گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب «الاحوازیه» فضا را برای عرض اندام خود و به خشونت کشیدن مطالبات مسالمت‌آمیز مردم فراهم دیده است و با بلند کردن پرچم خود در تجمعات مردمی و نیز برنامه‌ریزی برای ایجاد ناآرامی و آشوب، به دنبال انحراف مطالبه بحق مردم استان خوزستان است.

گروهک تروریستی الاحوازیه مشغول به خشونت کشیدن تجمعات مردمی در خوزستان است.

امّا هویت گروهک تروریستی الاحوازیه چیست و این گروهک چه پیشینه‌ای دارد و با چه سابقه‌ای پرچمدار دروغین مطالبات مردم خوزستان شده است؟

صبح روز شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در حالی که مراسم رژه نظامی نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در سراسر کشور در جریان بود، در مراسم شهر اهواز یک اتفاق تلخ و خونبار رقم خورد. چند فرد مسلّح با پناه گرفتن در پشت استیج رژه، مردمی که به تماشای رژه ایستاده بودند را به رگبار بستند و قصد حمله به جایگاه رژه را داشتند که نیروهای مسلح مستقر در محل رژه با هدایت مردم به سمت پناهگاه، با افراد مسلح درگیر شدند. این عملیات تروریستی توسط گروهکی با عنوان «حرکة النضال العربی التحریر الاحوازیه» یا مقاومت ملّی احوازی موسوم به گروه الاحوازیه رقم خورد.جنبش الاحوازیه که در سال ۱۳۷۶ در انگلستان و برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران اعلام موجودیت می‌کند، مدعی استقلال خوزستان از ایران و تعلق جزایر سه‌گانه خلیج فارس به «خوزستان» و همچنین «عربی» بودن «خلیج فارس» است. این گروهک در سایت خبری خود با عنوان «احوازنا» به تبلیغات ضد ایرانی و تجزیه‌طلبانه می‌پردازد.

«منصور عبدویس» معروف به «منصور سیلاوی» مسئولیت این گروهک را برعهده می‌گیرد و فردی به نام «دانیل برت» عضو حزب کارگر انگلستان را نیز با عنوان مسئول انجمن دوستی عرب‌های ایران و انگلیس در کنار الاحوازیه» قرار می‌دهد.

پس از مرگ عبدویس، «عدنان سلمان» که زمانی در ایران زندگی می‌کرد، با کنار زدن نیروهای قدیمی گروهک از جمله جلیل شرهانی، موسی شریفی، وجدان عفراوی، کریم عبدیان، ناهی ساعدی، یاسین غبیشی و ... مسئولیت گروهک را به عهده گرفت.

شاخه نظامی گروهک «الاحوازیه» به نام محی‌الدین آل ناصر، بازوی نظامی جبهه التحریر - جنبشی نظامی در عراق - بوده است.

افراد این گروهک معتقدند که باید مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس‌ها و آزادی عربستان شامل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و جزایر خلیج فارس ادامه یابد. آنها در نقشه‌های خود عنوان خلیج عربی را به جای خلیج فارس برگزیده‌اند.

«حبیب نبگان» نیز در جایگاه رهبر معنوی این گروهک سکونت در دانمارک را انتخاب می‌کند.

براساس اسناد منتشره ویکی‌لیکس حبیب نبگان و احمد نیسی در سال ۱۳۸۴ بعد از فرار از کشور به اتفاق فردی به نام «فرید» مقیم امارات متحده عربی با سفیر آمریکا ملاقات داشته‌اند و ضمن توضیح در مورد چگونگی بمب‌گذاری‌های خود در اهواز از وی درخواست پناهندگی و ملاقات با اعضای سازمان سیا را کرده‌اند.

بمب‌گذاری در مجموعه‌ای از ساختمان‌های دولتی از جمله ساختمان اداره منابع طبیعی، ساختمان فرمانداری و ساختمان سازمان برنامه و بودجه، بمب‌گذاری در خیابان‌های اهواز و زنجیره بمب‌گذاری‌ها در چاه نفت شماره ۱۷۹ اهواز، از جمله اولین عملیات این گروهک در سال ۱۳۸۴ است. در مجموع در سال ۸۴، هشت انفجار در اهواز، یک انفجار در تهران و دو انفجار در شهرهای آبادان و دزفول رخ داد که منجر به کشته‌شدن حداقل ۲۶ نفر و زخمی‌شدن حد اقل ۲۸۳ نفر شد. در بهمن ۸۴، یک مقام مسئول در استانداری خوزستان اعلام کرد تعدادی از عوامل بمب‌گذاری‌های اهواز دستگیر شده‌اند. ده نفر در ارتباط با این انفجارها به اعدام محکوم شدند و سر و صداهای این گروهک برای مدتی فروکش کرد.اردیبهشت‌ماه سال ۹۶، حمله دیگری در اهواز این بار به یک کلانتری رخ داد که در نتیجه آن دو نفر از کارکنان کلانتری کشته شدند. گرچه مقامات در اخبار اولیه مسئولیت این عملیات را مستقیما متوجه گروه «الاحوازیه» نکردند اما آن را اقدام تروریستی دیگری از طرف «گروه‌های جدایی‌طلب» نامیدند.

خبرسازترین عملیات تروریستی الاحوازیه، حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز بود که بیش از ده شهید و ۶۰ زخمی به جا گذاشت. غیرنظامیان و کودکان در میان شهدا و زخمی‌های این حمله تروریستی حضور داشتند.

یعقوب حر التستری سخنگوی گروه تروریستی الاحوازیه ساعتی پس از این عملیات در گفت‌وگو با شبکه خبری فارسی‌زبان «ایران اینترنشنال»- نزدیک به رژیم سعودی که دفتر مرکزی آن در لندن است، تایید می‌کند که عوامل این گروه، مسئولیت عملیات اهواز را به عهده داشته‌اند.حبیب، رهبر این گروهک هم یک روز پیش از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح، روز ملی عربستان را تبریک گفته و خواستار ایستادگی «در برابر حرکات مخرب ایران» شده است.

پس از فعل و انفعالات صورت گرفته در این گروهک تروریستی، فردی به‌نام حبیب اسیود یا «حبیب فرج‌الله چعب» در رأس این گروهک قرار می‌گیرد.

فرج‌الله چعب برای تأمین مالی گروهک تروریستی تحت هدایت خود، با همراهی اعضای تیم خود از جمله «احمد مولا» مشهور به «احمد نیسی» و حبیب نبگان اقدام به سرقت مسلحانه از یک شرکت پیمانکاری در ماهشهر و بانک صادرات اهواز می‌کنند.در همین زمان است که سرویس اطلاعاتی سعودی به عوامل گروهک حرکة النضال (الاحوازیه) نزدیک می‌شود روابط دوستانه‌ای بین آن‌ها شکل می‌گیرد. این روابط تا جایی ادامه پیدا می‌کند که «یعقوب حُر التستری» سخنگوی این گروهک تروریستی به ضیافت شام پادشاه عربستان دعوت می‌شود و جلسات متعددی بین این گروهک و سرویس اطلاعاتی عربستان (الاستخبارات العامة) برگزار می‌شود.

عایدی ماهیانه اعضای این گروهک برای همکاری اطلاعاتی و تروریستی با عربستان ۲۰ هزار دلار بود و قطعاً این رقم تنها برای گزارش وضعیت داخلی ایران نبوده است لذا این گروهک با فرمانبری از سیستم اطلاعاتی سعودی در آبان 98 با سوار شدن بر اعتراضات داخلی، پکیج دیگری را آماده کردند و با طرح سناریوی کشته سازی و تهییج مردم برای به آشوب کشیدن شهرهای استان خوزستان، اقدام به تیراندازی کور بین مردم برای رسیدن به اهداف پلید خود کردند. 

کارنامه سیاه این گروهک تنها به جنوب غرب ایران محدود نشد بلکه با تزریق پول های نفتی سعودی سعی در تقویت رسانه‌ای خود کردند. 

گروه تروریستی الاحوازیه که مقر اصلی آن در یک کشور اروپایی است و در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز تردد دارند؛ اقدام به تأسیس شبکه تلویزیونی «احوازنا» کرده بود و در این مسیر اربابان نفتی آن ها پس از خوش خدمتی های گذشته، مبلغ دو میلیون یورو به آنها کمک کردند و بخشی از پیکان فعالیت گروهک به سمت رسانه سوق دادند.

فعالیت با ویترین زیبای رسانه هم نتوانست چهره پلید این گروهک را در نقاب قرار دهد، لذا همزمان با فعالیت های تلویزیونی و مجازی اعضا، حمله و آتش زدن بانک‌ها، نهادهای عمومی، ادارات، بانک سامان اهواز، منابع طبیعی اهواز، لوله‌های نفت و گاز و مغازه و خانه های مردمی را در دستور کار فعالیت‌های هسته های نظامی قرار دادند.

الاحوازیه در سال‌های اخیر با ارتباط گیری با دیگر گروه‌های تروریستی و جدایی طلب در کشور قصد دارد به نوعی چتر تروریستی خود را بر روی سایر گروه‌های ضد انقلاب بگستراند. لذا عربستان سعودی جهت کمک به این هدف آنها و دیگر مخالفین مردم کشورمان، مبلغ سی میلیون دلار برای راه اندازی تلویزیون «ایران اینترنشنال» پرداخت کرده است تا با ارتباط گیری با عناصر به اصطلاح قومیتی مخالف ایران، پروژه فوق را تسهیل کند.

در سال‌های گذشته اقدامات تروریستی این گروهک منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از ۴۵۰ نفر از هم میهنان عزیزمان در خوزستان شد. علی رغم پیگری های حقوقی و صدور حکم جلب بین المللی توسط اینتر پل، سرکرده این گروهک به همراه اعضای آن از کشورهای اروپایی اقدام به طراحی و هدایت عملیات های تروریستی خود می کردند. 

فعالیت های تروریستی ـ تبلیغاتی گروهک تجزیه طلب حرکة النضال از دید چشمان تیز بین وزارت اطلاعات پنهان نماند و بالاخره در آبان ۹۹ با دستگیری حبیب فرج‌الله چعب، سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ضربه سختی به این گروهک تروریستی وارد کردند.