برنا/ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت در اقدامی فرهنگی و در راستای نمایش اشتراکات فرهنگی ایران و آلمان، از سردیس دو شاعر و عارف بزرگ ایرانی و آلمانی، حافظ و گوته، در مقابل ساختمان این سرکنسولگری رونمایی کرد.

اقدام جالب سرکنسولگری ایران در فرانکفورت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت در اقدامی فرهنگی و در راستای نمایش اشتراکات فرهنگی ایران و آلمان، به مناسبت عید سعید غدیر خم از سردیس دو شاعر و عارف بزرگ ایرانی و آلمانی، حافظ و گوته، در مقابل ساختمان این سرکنسولگری رونمایی کرد.

بانی هزینه های ساخت و نصب این دو اثر یکی از ایرانیان فرهنگ دوست مقیم فرانکفورت می باشد و طی یک سال گذشته، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت برای نصب این دو سردیس، ضمن هماهنگی با شهرداری فرانکفورت و مدیر خانه گوته، طرح اولیه این بنا را نهایی و مجوز های مربوطه را  اخذ کرد.

طرح نهایی این دو سردیس به سفارش سرکنسولگری ایران در فرانکفورت و توسط هنرمند پیکرتراش شیرازی، خلق و به فرانکفورت انتقال یافت. 

در بخش زیرین سردیس ها نیز دو پلاک فلزی به زبان فارسی و آلمانی شامل زندگینامه و گزیده ای از دیوان شعر حافظ و دیوان شرقی غربی گوته، با هماهنگی اساتید اهل فن، ساخته و برای آگاهی عابرین نصب شده است.