باشگاه خبرنگاران/ رئیس مجلس شورای اسلامی از مامور شدن کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به ماجرای فیلم‌های زندان اوین خبر داد.

تذکر یک نماینده در مورد فیلم‌های منتشر شده از زندان‌ اوین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابراهیم رضائی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت:  با توجه به حاشیه ها نسبت به فساد و مسائل مطرح شده درباره وزیر پیشنهادی نفت، درخواست دارم که  سخنان نادران کاملا بیان شود و پاسخ داده شود.

وی در ادامه بیان کرد: اخطار من بر اساس اصل دوم قانون اساسی است. فیلم‌ها  و تصاویری از زندان اولین منتشر شده که مایه تاسف از اجحاف در حق زندانیان است و دستمایه حمله با اعضای دستگاه قضا شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود:  باید با عاملان انتشار این فیلم ها برخورد شود و علاوه بر این خلاف چند مامور را نباید به  پای عملکرد کل دستگاه عظیم قضا تسری داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  توضیح داد: رسانه‌های اجاره‌ای سعودی و  رسانه‌های ملکه در حال موجی سازی روی این وضعیت هستند و به بیان انتقاداتی درباره شرایط زندان‌های ما می پردازند. در صورتی که بر اساس بازدیدی که از زندان ها کشور داشته ام وضعیت زندان‌های ما متفاوت است و روا نیست به این بهانه مورد حمله قرار بگیرند.

رضائی افزود: برای بررسی سریع فیلم های زندان اوین اقدام شود با عوامل احتمالی آن برخورد قاطع شود زیر ویژگی شاخص انقلاب این بوده که در مقابل فساد و خاندان‌ها پر ادعا و طبری‌ها برخورد کرده است.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد:  درباره فیلم های پخش شده از زندان اوین کمیسیون اصل نود این موضوع را دنبال می‌کنند و اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است، الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰  در صحن علنی مجلس گفته است:

در جلسه‌ای که با وزیر پیشنهادی نفت داشتم به او گفتم که لیست اموال وی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده، آیا دیده‌اید اما وی گفت که در جریان این موضوع نیست. سپس از وی پرسیدم که چند خانه داری و آقای اوجی پاسخ داد که 3 خانه؛ یکی در منطقه هروی تهران، یک خانه که از ارث همسرم به ما رسیده و یکی هم خانه پسرم است اما با توجه به استعلامی که از مراجع ذیصلاح گرفتم مشخص شد که وی 9 مورد اموال دارد لذا باید درباره کسی که به این صراحت خلاف واقع می‌‌گوید، تأمل کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در خصوص موضوع دیگر نیز آقای اوجی گفت که آقای رستم قاسمی و کس دیگری کاری کرده‌‌اند اما فرد شاکی علیه من صحبت کرده است و من گفتم اگر قرار بود داستان‌پردازی می‌کردند باید علیه آقای قاسمی صحبت می‌شد اما وی به گزارش‌های اطلاعاتی استناد می‌کرد.