ایسنا/ نماینده مردم جیرفت در مجلس ضمن تشکر از «مذاکره با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» از شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه درخواست کرد تا هر چه سریعتر در مورد ترکیب تیم مذاکره‌کننده و آغاز مذاکرات اقدام کند تا تکلیف برجام مشخص و از فرسایشی شدن مذاکرات جلوگیری شود.

درخواست یک نماینده از شورای عالی امنیت ملی درخصوص مذاکرات برجام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ذبیح الله اعظمی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: از تیم وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی تشکر می‌کنم که توانستند از طریق مذاکره با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دستیابی به توافقی هر چند موقت مانع تشدید اختلافات میان ایران و آژانس و صدور قطعنامه جدید علیه کشورمان شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس افزود: همچنین خوشحالم که برخی از مخالفان سرسخت برجام و همکاری با آژانس امروز موافق با برجام و همکاری با آژانس برای حل و فصل اختلافات شدند. البته کسانی نباید دنبال مچ‌گیری باشند، بلکه باید از ایجاد اجماع میان همه جناح‌ها در مورد پرونده‌های مهم سیاست خارجه استقبال کنیم زیرا مصلحت نظام و مردم است و هر اقدامی که باعث کمک به رفع مشکلات مردم و ایران شود بر هر دعوای سیاسی و جناحی اولویت دارد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاست خارجه توسط نظام تعیین می‌شود و ربطی به این و آن دولت ندارد. آن چیزی که دائمی است منافع ملی و نظام است. از شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه درخواست دارم هر چه سریعتر در مورد ترکیب تیم مذاکره‌کننده و آغاز مذاکرات اقدام کند تا تکلیف برجام مشخص و از فرسایشی شدن مذاکرات جلوگیری شود البته نباید اقتصاد و سیاست خارجی کشور از جمله گسترش روابط با همسایگان به نتیجه مذاکرات برجام گره زده شود