آخرین خبر/ وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی چندین فرد را که در میان آنها نام اتباع ایرانی هم دیده می‌شود به دلیل ارتباط با حزب‌الله لبنان به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش فارس، این وزارت خانه گفته اعضای یک شبکه مستقر در لبنان و کویت را که حزب‌الله لبنان را تأمین مالی می‌کنند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا گفته علاوه بر این، «شبکه‌ای از تسهیل‌گران مالی و شرکت‌های صوری حامی حزب‌لله و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» را نیز در فهرست SDN قرار داده است.

«آندری گاکی»، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد: «حزب‌الله و نیروی قدس سپاه کماکان از نظام مالی بین‌الملل برای تأمین مالی اقدامات تروریستی سوءاستفاده می‌کند. ایالات متحده برای اقدام در جهت مختل کردن شبکه‌های حامی حزب‌الله و نیروی قدس سپاه تردید به خود راه نخواهد داد.»

بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری قرار گرفته نشان می‌دهد این تحریم‌ها ۱۳ فرد و ۸ شرکت را هدف گرفته‌اند. اشخاص تحریم‌‌شده اتباع ایران، چین، کویت و لبنان هستند. شرکت‌های تحریم‌شده نیز در امارات و هنگ‌کنگ مستقر هستند.

به گزارش ایسنا، اسامی برخی از افراد مذکور بدین قرار است: حسیب محمد حدوان، علی جارک اسمائیلی، امید یزدانپرست، سمانه دامیرچیلو، محمدرضا کاظمی، مصطفی پوریا، حسین اسدالله و مرتضی مینای هاشمی