وزیر امور خارجه ایران در فضای سبز وزارت امور خارجه پاکستان یک نهال به رسم دوستی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان غرس کرد.

ظریف در محوطه وزارت خارجه پاکستان نهال کاشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای پاکستانی خود شامگاه روز گذشته سفر دو روزه به این کشور را آغاز کرد، امروز (چهارشنبه) پس از دیدار با فرمانده ارتش پاکستان، به ملاقات «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور رفت.

ظریف در بدو ورود به سالن تشریفات وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد، مورد استقبال همتای خود و جمعی از مقامات پاکستانی قرار گرفت.

تلویزیون ملی پاکستان (PTV) مراسم استقبال از وزیر امور خارجه کشورمان را به صورت زنده پخش کرد. 

محمدجواد ظریف همچنین در فضای سبز وزارت امور خارجه پاکستان یک نهال به رسم دوستی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان غرس کرد.

بلافاصله پس مراسم استقبال، رایزنی‌های وزیران امور خارجه ایران و پاکستان به ریاست محمدجواد ظریف و شاه محمود قریشی به همراه اعضای ارشد هیات‌های دو طرف آغاز شد.

«محمد ابراهیم طاهریان» نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان، «سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان در پاکستان و برخی معاونان و مسئولان وزارت امور خارجه ایران در این نشست حضور دارند.

«سهیل محمود» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان، «رحیم حیات قریشی» سفیر این کشور در ایران و برخی معاونان منطقه‌ای نیز به ریاست شاه محمود قریشی، هیات پاکستانی را تشکیل می‌دهند.

محمدجواد ظریف از زمان آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۰ بار در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان سفر کرده و سفر امروز نیز یازدهمین دیدار وی از همسایه شرقی محسوب می شود.

این چهارمین سفر ظریف به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری «عمران‌خان» است. محمدجواد ظریف نخستین مقام بلندپایه یک کشور خارجی بود که با آغاز دولت عمران‌خان شهریور ماه سال ۱۳۹۷ به اسلام‌آباد سفر کرد و تشکیل دولت جدید پاکستان را تبریک گفت.