پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

از ضد یخ بتن در روز های سرد و در زمان بتن ریزی استفاده می شود. ضد یخ بتن یکی از افزودنی های بتن یا زودگیر کننده محسوب می شود و شامل پایه نمک های کلسیم اسید معدنی است. این محصول سبب می شود که غلظت یون کلسیم در بتن بیشتر شود و در نهایت سرعت گیرش نیز افزایش داشته باشد.

CONTENT

ضد یخ بتن

انواع ضد یخ بتن

یکی از موارد مهم در خرید این افزودنی بتن قیمت ضد یخ بتن است که می بایست مقرون به صرفه باشد.

معمولاً ضد یخ هایی که برای بتن استفاده می شود بسته به شرایط کار و نوع مصرف دسته بندی خاص خود را دارند:

  • ضد یخ بتن پودری

ضد یخ های پودری ترکیبی از نمک های معدنی و کلسیم کلراید خالص هستند که باید با نسبت مشخصی با هم ترکیب شوند. این مدل از ضد یخ ها برای مناطق یخبندان و سرد استفاده می شود و سبب افت سریع دمای محیط خواهند شد. این ضد یخ ها به عنوان یون کلراید در بتن های غیر مسلح استفاده می شوند. دقت کنید که مدل های پدری برای بتن های مسلح که بر پایه کلراید هستند گزینه مناسبی نخواهد بود. ضد یخ های پودری به دو شکل استفاده می شوند، روش اول ترکیب هم زمان با آب اختلاط بتن است و روش دوم شامل اختلاط بتن یا ملات مخصوص است. میزان مصرف ضد یخ بتن به برودت هوای محیط بستگی دارد و همینطور مربوط به عیار بتن خواهد شود.

 

  • ضد یخ بتن مایع بدون کلراید

ضد یخ های بتن مایع بدون کلراید بر پایه نیترات های سدیم و کلسیم ارزیابی شده اند و در آنها از یون های فعال واکنش گرا استفاده شده است. این محصولات در هوای سرد و یخبندان برتری زیادی دارند. میزان مصرف این ضد یخ ها بر اساس برودت هوای محیط سنجیده می شود و البته که سطح حرارت هیدراتاسیون نیز بسیار مهم است و سبب سرعت روند گیرش می شود.

  • ضد یخ بتن مایع با کلراید

این سبک از ضد یخ ها دارای مکانیزم شتاب دهندگی مخصوص هستند که سبب می شود در عمل هیدراتاسیون از یخ زدگی بتن جلوگیری شود. این محصول به طور کلی در سازه های غیر مسلح استفاده می شود و سبب افزایش مقاومت اولیه و نهایی بتن می شود و در دمای زیر صفر درجه سانتیگراد نیز استفاده می شود. ضد یخ هایی که دارای کلراید هستند می بایست با بتن آماده ترکیب شوند و پس از اینکه موقعیت همگن سازی شکل گرفت نیاز به تراک میکسر است. این محصول قابلیت سازگاری با تیپ های مختلف سیمان را دارد و سبب کاهش آب مصرفی تا 10 درصد می شود.

  • ضد یخ بتن فایبر

ضد یخ های فایبر ترکیبی از مواد معدنی بر پایه نیتروژن هستند و به طور کلی در هوای سرد اجرا می شوند. استفاده از ضد یخ ها های فایبر سبب می شود که بتن ریزی در هوای سرد به دقت صورت بگیرد. از سوی دیگر میزان غلظت این نوع ضد یخ ها بالا است و از نظر قیمت نیز به صرفه خواهد بود.

ضد یخ های مایع معمولاً سرعت گیرایی بیشتری به نسبت پودری دارند و در تولید این محصولات از نیتریت سدیم و کلسیم استفاده شده است .

 

مزایای ضد یخ بتن

استفاده از ضد یخ مخصوص بتن باعث می شود که از تغییر دمای سریع در بتن جلوگیری شود و کنترل دقیقی روی کار صورت بگیرد. این ضد یخ ها از ترک خوردگی بتن جلوگیری می کند و همینطور جلوی آسیب رسیدن به بتن در عملیات بتن ریزی در هوای سرد را می گیرند. معمولاً به میزان هر 100 کیلوگرم بتن، نیاز به یک الی 2 کیلوگرم ضد یخ نیاز است که باید با سیمان و خرده سنگ و آب اضافه ترکیب شود و همه این موارد باید به مدت چند دقیقه ترکیب شود تا ملات خوبی ایجاد شود.

CONTENT2

ضد یخ مخصوص بتن

 

مکانیسم ضد یخ بتن

مکانیسم ضد یخ بتن به این صورت است که سبب بیشتر شدن غلظت یون کلسیم در بتن می شود و در نهایت سرعت گیرش را افزایش می دهد و برای روزهای سرد زمستان که هوا سرد است موقعیت اجرایی خوبی دارد. می توانید تمامی محصولات شیمیایی ساختمان را در سایت شرکت کپکوhttps://www.capco.co.ir   مشاهده کنید .این محصول به طور کلی به مقدار مناسب با بتن مخلوط می شود و در نهایت نسبت به گیرش و سختی موقعیت زمانی بهتری دارد. برای خرید ضد یخ مخصوص بتن باید دو موضوع مهم را بررسی کنید. اول اینکه ضد یخ ها باید کارایی لازم برای محیط پروژه را داشته باشید.