کد خبر : 22904 / /
/

اطلاعیه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش کشور | آخرین اخبار نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش + جزئیات

متقاضیان محترم استخدام آموزش و پرورش و کارجویانی که به دنبال پاسخ سوال «چگونه معلم شدن؟» می‌گردند، در این صفحه تمام سوالات شما را پاسخ خواهیم داد. از طریق فهرست زیر می‌توانید به بخش‌های مختلف این صفحه دسترسی پیدا کنید.

اطلاعیه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش کشور | آخرین اخبار نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش + جزئیات

خبر ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - اطلاعیه امتیاز تاهل و فرزند به نمره آزمون داوطلبان آزمون استخدامی فراگیر و آموزش و پرروش

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش کشور توضیحاتی در خصوص چگونگی محاسبه امتیاز «تاهل» و «داشتن فرزند» بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی و آموزش و پرورش ارائه داد.

اطلاعیه امتیاز تاهل و فرزند به نمره آزمون داوطلبان آزمون استخدامی فراگیر و آموزش و پرروش

انتشار در سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ پشتیبان دو امروز

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش کشور توضیحاتی در خصوص چگونگی محاسبه امتیاز «تاهل» و «داشتن فرزند» بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی و آموزش و پرورش ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از انتشار کارنامه آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی و آموزش و پرورش ابهاماتی برای برخی از داوطلبان در خصوص تاثیر ۲ درصد امتیاز تاهل و دارابودن فرزند در نتیجه آزمون ایجاد شده بود و برخی فکر می‌کردند به جای ۲ درصد امتیاز، ۲ نمره به نمره نهایی داوطلبان متاهل اضافه شده است که براساس توضیحات یک مقام مسئول محاسبه این افراد درست نیست.

«حسن مروتی» معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش کشور درباره شبهه ایجاد شده درخصوص ۲ درصد امتیاز تاهل در آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی و آموزش و پرورش و شیوه تاثیرگذاری آن در نتیجه نهایی توضیح داد: نمره آزمون استخدام حداکثر ۱۰ هزار است و امتیاز مربوط به تاهل و قانون جوانی جمعیت نیز هزار نمره در کل به داوطلب مشمول اضافه می‌کند. حالا این نمره چطور اضافه و محاسبه می‌شود؟ ۲۰۰ نمره به ازای تاهل و ۲۰۰ نمره به ازای هر فرزند به نمره داوطلب مشمول این شرایط اضافه می‌کند البته این قانون برای مناطقی است که رشد جمعیت آن‌ها بیش از ۲.۵ درصد نباشد، بنابراین اگر کسی چهار فرزند داشته باشد، با احتساب تاهل، هزار نمره به هر نمره‌ای که گرفته باشد اضافه می‌شود و این مسئله هیچ ربطی به نمره مکتسبه داوطلب ندارد و فرد پس از احتساب این اعداد، در تراز مربوط به خودش قرار می‌گیرد.

مروتی با ذکر یک مثال توضیح داد: فرض کنید فردی متاهل و بدون فرزند است و در این حالت به ازای تاهل ۲۰۰ نمره به نمره‌ای که در آزمون کتبی کسب کرده اضافه می‌شود. در این مثال فرضا اگر نمره آزمون کتبی فرد ۳۸.۵۲ باشد بعد از کسب آن ۲۰۰ نمره به خاطر تاهل، نمره کل نهایی اول او به ۴۰.۵۲ تبدیل می‌شود، یعنی نمره اول که ۳۸.۵۲ بود را اگر به ۱۰ هزار ببریم می‌شود ۳۸۵۲ و اگر ۲۰۰ امتیاز تاهل این فرد روی ۳۸۵۲ اضافه شود، به عدد نهایی ۴۰۵۲ یا همان ۴۰.۵۲ که در کارنامه فرد ذکر شده می‌رسیم.

او در آخر تاکید کرد: البته این نکته را نیز اضافه می‌کنم که به ازای هر یک فرزند ۲۰۰ امتیاز به فرد داده می‌شود، اما حداکثر امتیاز هزار است و اگر فرد فرزندان بیشتری داشته باشد در این امتیاز تغییری ایجاد نمی‌شود.

با توجه به توضیحات سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش لازم به ذکر است که در ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آمده است:

کلیه دستگاه‌های دولتی موظف هستند در به کارگیری، جذب و استخدام به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند دو درصد (۲) مجموعا حداکثر تا ده درصد (۱۰) به امتیاز هر فرد اضافه کنند.

در صفحه پنجم دفترچه استخدامی دستگاه‌های دولتی نیز این قانون بدین صورت مطرح شده است:

به ازای تاهل و نیز هر فرزند دو (۲) درصد، مجموعاً حداکثر تا ده (۱۰) درصد به امتیاز مکتسبه آزمون کتبی داوطلب اضافه می‌شود.

تذکر: امتیازات مطروحه در بند فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۲.۵ درصد نباشد.

مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک است.

البته داوطلبان زیادی به طورکلی نسبت به این قانون و امتیاز تاهل و فرزند برای داوطلبان آزمون استخدامی دستگاه‌های دولتی اعتراض دارند، چرا که به اعتقاد آن‌ها این قانون کمکی به جوانان مجرد و تشویق آن‌ها به تاهل نمی‌کند و جوانی که همچنان وضعیت شغلی او رسمی و قابل اطمینان نیست و در این آزمون امتیازی برای او درنظر گرفته نشده است، انگیزه‌های لازم برای تاهل را پیدا نمی‌کند و در نتیجه این قانون به هدف نهایی خود که افزایش جمعیت از طریق ازدواج و فرزندآوری است، نخواهد رسید.

اطلاعیه های استانی تحویل مدارک آموزش و پرورش

اطلاعیه های زمان و نحوه تحویل مدارک مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش استان های مختلف به محض اعلام در جدول زیر قرار داده خواهد شد

   

شرایط عمومی، اختصاصی و لینک ثبت‌نام در آزمون

شرایط عمومی

داشتن تابعیت ایران

اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان

داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند

عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح

داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و همچنین بازنشسته باشند

به استناد ماده (۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.

داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر بیست و پنج (۲۵ ) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر سی (۳۰)  سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سی و شش (۳۶) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (۴۰) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل و پنج (۴۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری و دکترای تخصصی.

برای مطالعه تمام جزئیات شرایط استخدام آموزش و پرورش به صفحه «شرایط استخدام آموزش و پرورش» مراجعه نمایید.

شرایط اختصاصی

طی کردن دوره یکساله مهارت آموزی توسط پذیرفته شدگان با رعایت شرایط و ضوابط مندرج در صفحه «شرایط آزمون استخدام آموزش و پرورش».

تذکر مهم: متقاضیان شرکت در مشاغل هنرآموز (استادکاری)، میبایست دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم پیوسته بوده و یا در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی فوقدیپلم ناپیوسته، باید مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند.

- با توجه به مصوب جلسه ۹۶۵ مورخ ۱۳۹۸/۴/۱۷ شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین تبصره ۴ ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش» مصوب جلسه ۸۳۳ مورخ ۱۳۹۹/۸/۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هرگونه گزینش و استخدام در مشاغل آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش، بر اساس نیاز «برای بوم خدمت» خواهد بود که به صورت استانی صورت میپذیرد. بنابراین بعد از طی فرایند استخدامی، خارج شدن نیرو (فرد قبول شده) از بوم خدمت استانی به منزله قطع رابطه استخدامی بوده و ابقای ردیف برای بوم استان خواهد بود.

- فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و فارغالتحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که دارای تعهد خدمت به وزارت آموزش وپرورش میباشند، حق ثبتنام در آزمون استخدامی را ندارند.

- محل خدمت یک منطقه آموزشی است که حسب نیاز آموزش وپرورش جهت استخدام و اشتغال پذیرفته شدگان نهایی، در این آگهی مشخص شده است.

برای مطالعه تمام جزئیات شرایط استخدام آموزش و پرورش به صفحه «شرایط استخدام آموزش و پرورش» مراجعه نمایید.

لینک دریافت نتاج آزمون

کاربران گرامی، زمان اعلام نتایج آزمون هنوز مشخص نشده است. بر اساس آخرین اخبار، اعلام نتایج احتمالاً تا تاریخ ۲۰ خرداد ماه صورت خواهد گرفت. شما میتوانید با مراجعه به این صفحه از زمان اعلان نتایج آزمون استخدام آموزش و پرورش آگاه شوید.

 
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.