حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | واریزی حقوق بازنشستگان تیر ماه

افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد | زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان

علی دهقان‌کیا اظهار داشت: با توجه به این‌که دستور سه باره رییس‌جمهور پشت داستان حقوق بازنشستگان است، در نهایت تصمیم گرفته شد که موضوع به وزرای هیات امنای سازمان تامین سپرده شود.

افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد | زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق بازنشستگان با تغییر مواجه شد. حقوق بازنشستگان کفاف هزینه های آنها را نمی دهد. حقوق بازنشستگان هر سال با تنش همراه است. حقوق بازنشستگان قرار است متناسب سازی شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باتوجه به منابع و اعتبارات لازم برای تصویب میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیازمند زمان بیشتر برای ارزیابی هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدهادی زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در خصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، دولت به وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی اختیار تصمیم‌گیری داد که در بررسی‌های گذشته به جمع نهایی نرسیدیم و مستلزم ارزیابی مجدد هستیم.

وی افزود: باتوجه به منابع و اعتبارات لازم برای تصویب میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیازمند زمان بیشتر برای ارزیابی هستیم که احتمالا هفته آینده با حضور نمایندگان جامعه کارگری به جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید و اعلام نتیجه خواهد شد.

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مشکلات معیشتی بازنشستگان به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی،‌ گفت: ابطال مصوبه دولت برای افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توسط مجلس در راستای توجه ویژه به مشکلات معیشتی بازنشستگان و رفع آن صورت گرفته است. 

وی  یادآور شد: یکی از مطالبات جدی مجلس از سازمان تامین اجتماعی تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان به میزان  ۳۸ درصد از حقوق آنها است که ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده و توسط مجلس متوقف شده است. دغدغه و نگرانی  بازنشستگان نیز همین موضوع  است. 

اختلاف مشهود بین ضریب ۱۰ درصدی افزایش مزد و تورم ۴۰ درصدی از یکسو و موفقیت بازنشستگان تامین اجتماعی در واداشتن دولت به تجدید نظر در مصوبه افزایش حقوق مستمری بگیران این سازمان و در عین حال نوسانات تورمی ماه‌های گذشته باعث شده است تا موضوع پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان برای کارمندان سابقبیش از پیش اهمیت پیدا کند.

هفته گذشته لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی دولت به مجلس ارسال شد. افزایش عادلانه حقوق و دستمزد یکی از مباحث این لایحه است. انتظار می‌رود در صورت موافقت مجلس، تغییری در حقوق و دستمزد کارکنان شاغل و بازنشسته دولت به وجود بیاید و در نتیجه حقوق بازنشستگان کشوری افزایش یابد.

نماینده مردم در پارلمان ملی با اشاره به اینکه نگاه جدی به مشکلات معیشتی  بازنشستگان مطالبه ما به عنوان نماینده مردم از سازمان تامین اجتماعی است، بیان کرد:  در این راستا باید اقدام جدی و اساسی صورت گرفته و افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان مصوب شود که افزایش ۱۰ درصدی  انجام شده و  در اسرع وقت باید  در این خصوص تصمیم گیری شود. 

حدادی با یادآوری اینکه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مصوبه دولت است که توسط مجلس ابطال شد، تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد در اسرع وقت با نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت اقدام اساسی را انجام  داده و با افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر خوبی را برای آنها داشته باشد.

در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای بازنشستگان کشوری حداقل حقوقی پنج میلیون تومانی درنظر گرفته‌شد و در مقابل سقف افزایش حقوق بازنشستگان غیر حداقل بگیر نیز تا ۱۰ درصد افزایش یافت.

احتمال افزایش حقوق بازنشستگان کشوری بعد از آن تقویت شد که مجلس در رابطه با بازنشستگان تامین اجتماعی رای به ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی غیر حداقلی بگیران داد.

دیدگاه خود را ارسال کنید