پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

مرتضی بانک دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص راه‌اندازی بورس بین‌المللی در کشور اظهار کرد: زمینه جدیدی از معاملات در بورس تحت عنوان بورس بین‌المللی در کشور در جزیره کیش راه‌اندازی خواهد شد که با تمام مکانیزم‌های جهانی و بین‌المللی همکاری دارد.

وی افزود: سامانه جداگانه‌ای برای انجام معاملات در بازار بورس بین‌المللی راه‌اندازی خواهد شد که تمام تصویه حساب ها، زبان و قوانین آن مرتبط با اصول بین‌المللی است.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد: شرایط حقوقی که در این زمینه رعایت می‌شود با قوانین حقوقی بین‌المللی ارتباط دارد.

بانک ادامه داد: نحوه فعالیت و سرمایه‌گذاری در بورس بین‌الملل به شورای‌عالی بورس ارائه شده است و مجوز اولیه آن پس از مشخص شدن تمام سهامداران داخلی و خارجی منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم حداکثر تا دوماه آینده زیر ساخت‌های لازم راه‌اندازی شود تا در همان زمان انجام معاملات در این بازار کلید بخورد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابراز کرد: تمام افراد خارجی و ایرانی‌های مقیم در خارج از کشور می‌توانند در این بازار با استفاده از ارز بین‌الملل سهام‌های مربوط به بخش‌های مناطق آزاد را خریداری کنند.

بانک مطرح کرد: با استفاده از این بازار سرمایه‌های جدیدی که به بورس کشور وارد می‌شود از طریق سرمایه گذاری‌های خارجی تقویت می‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: