به گزارش پایگاه خبری نشان :

درحالی که برخی مشاوران املاک اعلام می‌کنند که دیگر در فایل‌های فروش آنها ملکی زیر ۶۰۰ میلیون وجود ندارد، اطلاعات منتشر شده در سامانه بازار املاک ایران که لیست قطعی املاک به فروش رفته را منتشر می‌کند، نشان می‌دهد در سه هفته اخیر املاک زیادی در محدوده قیمتی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به فروش رفته‌اند.

بر اساس آخرین آماری که بانک مرکزی از وضعیت تحولات بازار مسکن تهران در مرداد ماه منتشر کرد، مشخص شد در میان مناطق بیست و دوگانه تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۵۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۹ میلیون ۷۵۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

همچنین سهم واحدهای با قدمت ۱۱ تا ۱۵، ۱۶ تا ۲۰ و بیش از ۲۰ سال ساخت از میزان فروش املاک افزوده شده است.

بررسی میدانی خانه‌های بالای ۱۰ سال قدمت در منطقه ۱۸ که رکورددار ارزان‌ترین قیمت ملک در مناطق تهران است نشان می‌دهد اگر نقدینگی شما برای خرید خانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان باشد قدرت انتخاب بالایی برای خرید دارید.

بررسی لیست فروش‌های قطعی در این منطقه نشان می‌دهد که تفاوت میان پایین‌ترین قیمت ملک فروش رفته در یک محله با بالاترین آن تفاوت معناداری دارد به طور مثال در محله رجایی آپارتمانی با قدمت بالای ۱۰ سال متری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفته و در همان محله آپارتمانی با قیمت متری ۱۲ میلیون تومان نیز فروخته شده است. اما فراوانی قیمت متری ۱۰ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان در این محله بیشتر است

در محله تولید دارو و یا فردوس آپارتمان‌هایی با قیمت متری ۱۷ میلیون تومان نیز به فروش رفته است اما نکته جالب آن که در همین محلات آپارتمانی با قیمت متری ۵ میلیون تومان نیز فروخته شده است.

لیست قیمت آپارتمان های محلات منطقه ۱۸ تهران با عمر بنای بالای ۱۰ سال

محله

متراژ(مترمربع)

سن بنا (سال)

قیمت کل (تومان)

رجایی

۶۰

۱۵

۳۸۰میلیون

شادآباد

۵۰

۱۴

۴۶۰میلیون

بهداشت  

۵۱

۱۷

۴۳۵ میلیون

خلیح فارس شمالی

۵۰

۱۰

۵۴۵ میلیون

۱۷ شهریور

۴۳

۱۷

۴۶۰میلیون

فردوس

۷۰

۱۵

۵۰۰میلیون

تولید دارو

۸۴

۱۰

۵۰۰میلیون

ولیعصر جنوبی

۵۷

۱۱

۵۰۰میلیون

صاحب الزمان

۴۴

۱۶

۳۰۰میلیون

یافت آباد

۷۵

۲۰

۴۸۰میلیون

رجایی

۳۶

۱۹

۴۲۰میلیون