به گزارش پایگاه خبری نشان :

در ادامه مهم ترین بخش این حرف های او که رئیس انجمن آرتریوسکلروز ایران  است را می خوانید.

♦افرادی که فشار خونی هستند احتمال مبتلا شدن به کرونا را دارند و آسیب های ناشی از کرونا در این دسته افراد بیشتر است.

♦حدود یک میلیارد و 130 میلیون نفر در دنیا به فشار خون شریانی مبتلا هستند و بسیاری از این افراد از فشار خونی بودن خود آگاه نیستند.

♦در دنیا سالانه حدود 7 میلیون و 600 هزار نفر به علت فشار خون جان خود را از دست می دهند متاسفانه این آمار با وجود ویروس های واگیر دار افزایش پیدا می کند.

♦طی بررسی های قلب و عروقی در سال 96 بیش از 330 هزار نفر به دلیل بیماری های غیر واگیر فوت کردند که 160 هزار نفر آن ها مربوط به بیماران قلب و عروقی و 97 هزار نفر فشار خونی بودند.

♦با توجه به آخرین بررسی های دنیا در مورد اعداد فشار خون؛ بهترین حالت فشار خون در افراد سالم (که به آن فشار خون دل خواه می گویند) زیر 12 و زیر 8 است و عدد 13 تا 8 و نیم را فشار خون طبیعی یا نرمال می گویند و بالاتر از آن را فشار خون بالا می خوانند.

♦افرادی که فشار خون 14 و 9 به بالا دارند باید درمان شوند همین عدد در افراد داری سنی 80 به بالا به عدد 16 می رسد و باید برای درمان از دارو استفاده کند.

♦بر اساس استاندارد های جهانی 3 روش اندازه گیری فشار خون وجود دارد؛ اندازه گیری در مطب، اندازه گیری سیار(که دستگاه به بازوی فرد متصل و تا یک الی دو روز ادامه دارد)، اندازه گیری در منزل.

♦در اندازه گیری منزل فرد باید حداقل تا 15 رز در ساعات مختلف فشار خون خود را چک کند و بعد از آن میانگین اعداد نشانگر عدد صحیح فشار خون است.