پایگاه خبری خانه فوتبال:

بورس از اواخر سال 98 رشد چشمگیری پیدا کرد. بورس در سال 4 ماهه اول سال 99 به اوج رشد خود رسید. بورس و سوددهی بالای آن باعث شد اکثریت مردم در آن سرمایه گذاری کنند.بورس متاسفانه چند ماهی است که سیر نزولی به خود گرفته است. بورس دیروز افت غیرقابل باوری کرد.

شاخص کل بازار سهام به دلیل عرضه در نمادهای شاخص‌ساز روندی نزولی پیدا کرد و بعد از افت بیش از ۲.۵ درصدی به یک میلیون و ۲۶۵ هزار واحدی رسید.

به این ترتیب کف‌سازی جدیدی در حال انجام است و برآوردها حکایت از آن دارد که محدوده نوسان در حال تغییر است .

شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۴۰ هزار و ۶۲۷ واحد افت داشت .در معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۴۷۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۷ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بورس

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶ هزار و ۱۶۵ واحد کاهش به ۴۶۳ هزار و ۱۹۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۳۵ واحد افت به ۳۰۳ هزار و ۱۳۸ واحد رسیدند.شاخص بازار اول ۳۵ هزار و ۱۹ واحد و شاخص بازار دوم ۶۳ هزار و ۶۵۹ واحد کاهش داشت.

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در خصوص دلایل این ریزش تاریخی گفت:به نظر من ماجرا دیگر فراتر از بورس است و داستان بازار سرمایه به اختلاف جدی سیاسی باز می‌گردد.

وی گفت: بازار حت تاثیر این اختلافات است.متاسفانه اختلاف سیاسی که در دولت و مجلس و بین وزیر صمت و وزیر اقتصاد  به وجود آمده، مشکلاتی را ایجاد کرده است.وی اضافه کرد: دعوا بر سر اقتصاد دستوری که با ذات بورس و مکانیسم بورس،منافات دارد باعث این وضعیت شد که البته در نهایت دود این اختلاف به چشم سهامداران می‌رود.

وی تاکید کرد: باید واقع‌بین باشیم. متاسفانه چون دعوا ادامه دارد و حتی بحث استیضاح در این شرایط و در ماه‌های اندک باقیمانده از فعالیت دولت، در مجلس مطرح شده، نمی‌توانیم امید چندانی به بهود وضعیت در کوتاه‌مدت داشته باشیم.

او اضافه کرد: بی‌شک این وضعیت پیامدهای خوبی نخواهد داشت و تا زمانی که دعواهای سیاسی حل نشود وضعیت را منفی می‌بینم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: