پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه معیشتی ​بخاطره محدودیت‌هایی کرونایی اعمال شد. یارانه معیشتی به مشاغل آزاد داده می شود. یارانه معیشتی خانوارهای فاقد درآمد ثابت پرداخت می شود. یارانه معیشتی کمک جدیدی است که بار دیگر دولت تصمیم گرفت با آن برای بخشی از خانوارها کمک‌هایی در نظر گرفته شود.طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها،‌ پانزدهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت 24:00 روز  پنج شنبه مورخ 1399/11/09به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
همانند دوره های قبل، خانواده های یک نفره 55 هزار تومان، خانواده های دو نفره 103 هزار تومان، خانواده های سه نفره 138 هزار تومان، خانواده های چهار نفره 172 هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند نمود. 
لازم به ذکر است دومین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت نموده اند از این ماه کسر خواهد شد .

نحوه دریافت یارانه معیشتی

یارانه معیشتی

حسین میرزایی پیش تر در یک لایو اینستاگرامی درباره جزییات واریز یارانه، وام یک میلیونی و یارانه معیشتی، اظهارکرد: افرادی مشمول این طرح می‌شوند که چهار شرط را داشته باشند و حتی اگر یک نفر از افراد خانواده، یکی از شروط را نداشته باشد، کل خانواده از این طرح معیشتی محروم می‌شود.

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا با اشاره به این شروط، افزود: در بررسی شاخص‌های بانکی افراد، میزان واریزی‌ها، گردش حساب چهار سال اخیر افراد (۹۸-۹۷-۹۶-۹۵) و تراکنش‌های خرید آنها در شش‌ماهه اول سال ۹۹ را مورد رصد قرار می‌دهیم تا بر ما محرز شود که فرد در طول حداقل چهار سال اخیر وضعیت مالی خوبی نداشته و وضعیت او، بهبود هم نیافته است.

وی ادامه داد: افرادی که مشمول بیمه رانندگان، قالی‌بافان و… نیز هستند یا حتی خویش‌فرمایی، مشمول این طرح نمی‌شوند. البته بیمه‌پردازان خویش‌فرمایی از یک استثنا برخوردارند؛ به این معنا که فردی بیمه خویش‌فرمایی داشته و در بررسی‌ها متوجه شدیم که جز دهک‌های ۹ و ۱۰ درآمدی نیست و مجموع درآمدهای خانواده نیز زیر حداقل دریافتی قانون کار (یک‌میلیون‌و ۹۱۰ هزار تومان) است اما فرد برای تأمین آتیه خود بیمه رد می‌کند.
میرزایی گفت: این افراد به شرط آنکه همه شرایط را در کل افراد خانواده داشته باشند و مجموع درآمد آنها زیر حداقل حقوق قانون کار باشد، از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: