پایگاه خبری خانه فوتبال:

اسدالله حیدری روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه در مراسم افتتاح نخستین مرکز جامع دمان و بازتوانی اعتیاد بانوان کشور در البرز، با اشاره به اینکه مرکز جامع درمان اعتیاد مهربانو با ظرفیت اسمی ۹۰ نفر و ظرفیت اسمی سرپایی ۳۰۰ نفر آماده خدمات رسانی به مراجعین است، اظهار کرد: این مرکز شامل ۷ اتاق و ۱ سالن است که به صورت پایلوت در البرز به بهره برداری  رسیده است.

وی ادامه داد: مرکز جامع درمان اعتیاد کلیه فعالیت های چرخه درمان اعم از سم زدایی اولیه، اقامت بیمار و در مرحله پایانی توانمندسازی و اشتغال را به صورت تجمیع شده انجام می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: فرد دچار مشکل اعتیاد به مدت یک سال تحت نظارت و نگهداری این مرکز است که طی این مدت چهار ماه به صورت حضوری و هشت ماه به صورت سرپایی خدمات دریافت می کند.

وی تصریح کرد: چرخه درمان در این مرکز با گرایش روش پرهیزمدار و توسط تیم درمانی متشکل از پزشک، روانشناس و مددکار صورت می گیرد.

حیدری گفت: از مزایای تاسیس این مراکز می توان به پیگیری درمان پس از سم زدایی اشاره کرد که فرد بهبود یافته پس از سم زدایی تحت درمان روانی اجتماعی و بازپروری قرار می گیرد و در این مدت ۵۲ جلسه آموزشی برای خانواده وی نیز برگزار می شود و در ادامه تا چندین سال به منظور رهایی کامل از اعتیاد این روند با پیگیری مددکاران اجتماعی در خصوص شرایط فرد و وضعیت خانواده وی تداوم خواهد یافت.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: در خصوص چرخه توانمندسازی، وجود یک کارگاه فعال عروسک سازی با ظرفیت اشتغال ۱۰ نفر ویژه بانوان از جمله برنامه های دائمی این مراکز است.

مدیر کل بهزیستی استان البرز در زمینه اشتغال فرد بهبود یافته افزود: فرد بهبود یافته با شرط وجود یک سال پاکی از سوءمصرف مواد مخدر، قادر به دریافت ۵۰ میلیون وام اشتغال و در خصوص کارفرمایانی که برای این افراد زمینه اشتغال را فراهم می کنند نیز به ازای هر بیمار ۵۰ میلیون تومان وام کارفرمایی در نظر گرفته می شود.

لازم به ذکر است ۹۰ کمپ ترک اعتیاد ، ۱۶ مراکز کاهش آسیب، ۲ مرکز توانمندسازی ، ۲ شلتر، ۲ DIC و ۸ مرکز درمان اعتیاد سرپایی در حال حاضر تحت نظارت بهزیستی استان البرز فعال هستند.

منبع:ایسنا

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: