از این پس هر ویروس کرونایی کرونای انگلیسی است!

کد خبر: 1051984

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در کشور و خوزستان از دیدگاه پزشکی اکنون هر بیماری کرونایی مبتلا به نوع انگلیسی است مگر خلاف آن اثبات شود.

از این پس هر ویروس کرونایی کرونای انگلیسی است!

کرونای انگلیسی جهش یافته افراد سن پایین را درگیر می کند. کرونای انگلیسی تفاوت‌‌های عمده ای با انواع قبلی ویروس کرونا دارد. در سی تی اسکن بیماران جوان مبتلا به کرونای انگلیسی ریه ها بلافاصله درگیر می شود و بعد از 3 روز فرد دچار علامت خواهد شد. ویروس کرونای انگلیسی افراد زیر ۲۰ سال را بیشتر درگیر می‌‌کند. به همین دلیل اگر موارد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در جوانان بیشتر شود، می‌‌توان یکی از علل آن را ابتلا به نوع جهش‌‌‌‌‌یافته ویروس کرونا قلمداد کرد.

هر ویروس کرونایی، کرونای انگلیسی است مگر خلاف آن اثبات شود

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در کشور و خوزستان از دیدگاه پزشکی اکنون هر بیماری کرونایی مبتلا به نوع انگلیسی است مگر خلاف آن اثبات شود.

کرونای انگلیسی

دکتر علی سمیر اظهار داشت: ویروس کرونای انگلیسی دارای سه مشخصه سرعت اپیدمی، زود نمایان شدن علائم و شدت آن است و همین امر ضرورت پیشگیری را بیش از گذشته نمایان کرده است.

وی اظهار داشت: تا قبل از ورود کرونای انگلیسی به خوزستان از هر ۱۰  کودک با علائم کرونا در این بیمارستان یک نفر بستری می شد اما اکنون از هر سه کودک یک نفر آنان در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستان بستری می شوند.

وی تصریح کرد: البته علائم در بیماران کرونایی کودک هم تغییر کرده به طوریکه قبلا کودکان کرونایی معمولا با تب و نفسهای سریع در بیمارستان بستری می شدند و علائم پوستی شدید داشتند  ولی اکنون عارضه های پوستی کم شده و اسهال و استفراغ در بین کودکان کرونایی تشدید شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰ کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان ابوذر بستری هستند که هنوز جواب تستpcr آنها نیامده ولی به احتمال زیاد تست آنان مثبت انگلیسی است.

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: ۹ تخت آی سی یو برای بیماران کرونایی در این بیمارستان تخصیص پیدا کرده و در صورت نیاز تا ۱۷ تخت ای سی یو  برای بیماران کرونایی اختصاص خواهیم داد.

وی گفت: خوشبختانه در این بیمارستان کادر تخصصی و درمانی در طول شبانه روز برای کودکان مشکوک به کرونا تامین شده و هیچگونه مشکلی وجود ندارد .

دکتر سمیر اضافه کرد: خانواده ها به محض مشاهده علائم در کودکان خود بلا فاصله به پزشک یا بیمارستان مراجعه کرده تا درمان آنان سریع آغاز شود چرا که هر چه از زمان ابتلا بیشتر بگذرد درمان هم سخت تر خواهد شد.

کرونای انگلیسی در جنوب کشور بیداد می‌کند

وی گفت: طی ۱۰ روز گذشته سه کودک بیمار کووید ۱۹ از نوع انگلیسی در این بیمارستان فوت کرده اند که یکی از این کودکان اهل ایذه، یک نفر اهل سوسنگر و یک نفر اهل اهواز بوده اند.

کرونای انگلیسی

استان خوزستان از دو هفته پیش از لحاظ شرایط کرونایی به وضعیت  قرمز درآمد به طوریکه ۱۱ شهرستان آن قرمز و هشت شهرستان هم نارنجی شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها