پایگاه خبری خانه فوتبال:

افزایش‌حقوق در سال آینده چگونه خواهد بود.احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس با اشاره به تصمیم این کمیسیون درباره افزایش‌حقوق و مصوبه ۲۵ درصدی افزایش‌حقوق‌ها در لایحه بودجه دولت و جلوگیری از ایجاد بی‌عدالتی گفت: ما در جلسه فردا دو تبصره بسیار مهم ۱۲ و ۱۴ را که درباره افزایش‌حقوق و مالیات بر حقوق است، مورد بررسی قرار می‌دهیم.عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه کمیسیون تلفیق به دنبال ساماندهی انواع پرداخت‌ها توسط دولت است، ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم درباره میزان افزایش حقوق‌ها شفافیت درباره این است که چند پرداختی توسط دولت انجام می‌شود، دولت حتی نمی‌تواند انواع و مقدار پرداخت‌ها و همچنین تعداد کارکنان را اعلام کند زیرا مدل‌های گوناگونی وجود دارد.

رقم سقف افزایش حقوق کارمندان

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، سقف افزایش حقوق کارمندان دولت ۲.۵میلیون تومان شد.
در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه، جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) بررسی و افزایش ۲۵ درصدی حقوق‌ها در سال آینده مصوب شد اما برای این افزایش حقوق سقف مشخصی تعیین شد.
گفتنی است، در لایحه اولیه بودجه افزایش ۲۵درصدی حقوق برای تمامی حقوق بگیران لحاظ شده بود.در مرحله اول کمیسیون تلفیق نیز همین فرمول را تایید کرد.
در مرحله بعد و پس از رد کلیات بازهم دولت بر فرمول خود یعنی افزایش ۲۵درصدی حقوقها تاکید کرد. اما در این مرحله با مطرح شدن پیشنهادات در صحن علنی کمیسیون تلفیق از فرمول جدید برای افزایش حقوق رونمایی کرد.
بر این اساس سقف ۲ میلیون و پانصد هزار تومانی برای افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد که براساس آن حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون تومان بعد از افزایش ۲۵ درصدی نباید بیشتر از ۲.۵ میلیون تومان به آنها اضافه شود.
به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، ۲۵ درصد افزایش مشروط به این است که میزان افزایش حقوق هیچ شخصی نسبت به سال ۱۳۹۹ از ۲۵ میلیون ریال بیشتر نشود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: