کدخبر: 1603

شهاب حسینی / همسر شهاب حسینی / بیوگرافی شهاب حسینی

شایعات جدایی شهاب حسینی و همسرش قدرت گرفت / تصاویر دیده نشده

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی (زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۵۲) بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و گوینده و مجری ایرانی است.

سال‌های نخستین زندگی شهاب حسینی
اجراهای شهاب حسینی
موسیقی شهاب حسینی
کارگردانی شهاب حسینی
تهیه‌کنندگی شهاب حسینی
سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی (زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۵۲) بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و گوینده و مجری ایرانی است.شهاب حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت نمود. شهاب حسینی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. همچنین شهاب حسینی خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. اخبار شهاب حسینی را با ما دنبال کنید.

سال‌های نخستین زندگی شهاب حسینی

شهاب حسینی

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی در سال ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. او نخستین فرزند خانواده است و یک برادر و دو خواهر دارد. اصلیت او به تنکابن مازندران برمی‌گردد. او چند سالی را نیز در دوران کودکی همراه با خانواده در خرم‌آباد زندگی کرد.تحصیلات دانشگاهی‌اش در رشتهٔ روان‌شناسی دانشگاه تهران بود که آن را به قصد مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. حسینی در سال ۱۳۷۴ ازدواج کرد، فرزند نخست او با نام محمدامین در زمستان ۱۳۸۲ و فرزند دوم او به نام امیرعلی در تابستان ۱۳۹۰ به دنیا آمدند. او کار خود در بخش هنر را با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو آغاز کرد.

اجراهای شهاب حسینی

شهاب حسینی

فعالیت شهاب حسینی با گویندگی در رادیو آغاز شد و در سال ۱۳۷۷ با اجرا در تلویزیون ایران، کارش را ادامه داد. حسینی در برنامه‌ای به نام اکسیژن در تلویزیون ظاهر شد. وی در چند برنامهٔ دیگر مانند برپا برپا، رنگ صبح، و سایه روشن به عنوان مجری نمایان شد. وی همچنین در برنامهٔ رادیویی دو نیمه سیب، صدای ما و گلبانگ شادی به گویندگی پرداخت و در سال ۱۳۹۴ در برنامهٔ سحرگاهی به عنوان راوی حضور داشت.

شهاب حسینی در سال ۱۳۹۹ به اجرای یک برنامه در رسانه خانگی به نام هم‌رفیق پرداخت که نخستین قسمت این مجموعه در ۲۰ آذر ۱۳۹۹ از نماوا پخش شد.

آخرین پست همسر شهاب حسینی گمانه زنی‌ها درباره جدایی‌شان را تقویت کرد.

قنبری این متن را در آخرین پستش نوشته است:

اگر می‌خواهی نگه‌ام داری

دوست من از دستم می‌دهی

اگر می‌خواهی همراهیم کنی

دوست من تا انسان آزادی باشم،

میان ما

همبستگی از آن گونه می‌روید

که زندگی ما هر دو تن را

غرق در شکوفه می‌کند.

جویای راه خویش باش از این سان که منم

در تکاپوی انسان شدن

در میان راه دیدار می‌کنیم حقیقت را

آزادی را خود را

در میان راه می‌بالد و به بار می‌نشیند

دوستی‌ای که توانمان می‌دهد

تا برای دیگران مأمنی باشیم و یاوری

این است راه ما

تو و من

مارگوت بیکل

ترجمه:

احمد شاملو

شهاب حسینی

حسینی در سال ۱۳۷۹ با سریال پس از باران پا به عرصهٔ بازیگری گذاشت. در سال ۱۳۸۰ در سریال پلیس جوان و در سال ۱۳۸۲ در سریال تب سرد به ایفای نقش پرداخت. وی در سال ۱۳۸۵ در سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا به ایفای نقش پرداخت و این سریال دورهٔ اوج وی در تلویزیون بود. مدار صفر درجه به کارگردانی حسن فتحی و ساختهٔ مشترک کشورهای ایران، مجارستان، فرانسه و لبنان است.

حسینی در سال ۱۳۸۸ در نقش عباس بابایی در سریال شوق پرواز ظاهر شد و این سریال نیز به موفقیت در نزد مخاطبین دست یافت. شهرزاد در سال ۱۳۹۳ نخستین کار او در رسانهٔ خانگی و دومین همکاری او با حسن فتحی می‌باشد. شهاب حسینی در شهرزاد در نقش قباد بازی کرد.

با وجود فعالیت متعدد در سینما، همکاری شهاب حسینی با تلویزیون ادامه داشته‌است. او در چند فصل از سریال انیمیشن شکرستان، پس از درگذشت مرتضی احمدی، نقش راوی را برعهده گرفت.

شهاب حسینی

شهاب حسینی در سال ۱۳۸۰ با بازی در فیلم رخساره ساختهٔ امیر قویدل وارد سینما شد. حسینی در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ در فیلم‌های واکنش پنجم به کارگردانی تهمینه میلانی و این زن حرف نمی‌زند به کارگردانی علیرضا امینی و زهر عسل به کارگردانی ابراهیم شیبانی و رستگاری در هشت و بیست دقیقه به کارگردانی سیروس الوند ایفای نقش کرد و به عنوان یک بازیگر، بیش از پیش مطرح شد و توانست برای بازی در شمعی در باد در شخصیت بابک و رستگاری در هشت و بیست دقیقه در شخصیت فؤاد، دو سال پیاپی نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنوارهٔ فجر شود. وی در سال ۱۳۸۳ در فیلم قتل آنلاین و سپس در سال ۱۳۸۴ در فیلم پیشنهاد ۵۰ میلیونی به ایفای نقش پرداخت.

او برای بازی در فیلم‌های بچه‌های ابدی، شمعی در باد، محیا و دل شکسته در سال ۱۳۸۶ مورد توجه قرار گرفت. حسینی در سال ۱۳۸۶ برای فیلم محیا موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنوارهٔ فیلم فجر شد. سال ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ دو سال درخشان برای وی بود. او در دل شکسته ساختهٔ علی روئین‌تن، دربارهٔ الی ساختهٔ اصغر فرهادی، سوپراستار، اثر تهمینه میلانی، حوالی اتوبان ساختهٔ شهرام اسدی و پرسه در مه از بهرام توکلی، بازی‌های متفاوت و قابل توجهی را به نمایش گذاشت و با هنرمندی با نقش کوروش زند در فیلم سوپر استار به اوج محبوبیت و شهرت رسید.

شهاب حسینی

حسینی برای فیلم سوپر استار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنوارهٔ فجر را دریافت کرد و به خاطر فیلم‌های پرسه در مه و دربارهٔ الی، جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانهٔ سینما را به تالار دستاوردهای خود افزود. وی در فیلم دربارهٔ الی یکی از مهم‌ترین بازی‌های خود را با شخصیت احمد ایفا نمود و در پرسه در مه با نقش امین، بازی دگرگون شده‌ای از خود به نمایش گذاشت. نیلوفر ساختهٔ سابین ژمایل در سال ۲۰۰۸ یکمین کار او با کارگردانان غیر ایرانی بود.

حسینی در سال ۱۳۸۹ بار دیگر با اصغر فرهادی همکاری کرد و در فیلم جدایی نادر از سیمین به ایفای نقش در نقش حجت پرداخت. این فیلم برای او نخستین دست‌آورد بین‌المللی‌اش را به ارمغان آورد و حسینی توانست خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به همراه دیگر بازیگران مرد این فیلم به دست آورد و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانهٔ سینما و دیپلم افتخار جشنوارهٔ فجر را دریافت نماید. بازی او مورد توجه انجمن بین‌المللی سینه فیلی قرار گرفت و نامزد دریافت جایزهٔ آی.سی. اس به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. از دید کارشناسان، بازی حسینی در جدایی نادر از سیمین یکی از ماندگارترین نقش‌های او به عنوان بازیگر بوده‌است.

شهاب حسینی در نظرسنجی برنامهٔ هفت در سال ۱۳۹۲ به عنوان بهترین بازیگر دههٔ هشتاد ایران انتخاب شد.

شهاب حسینی

یکی می‌خواد باهات حرف بزنه در سال ۱۳۹۰، هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند، حوض نقاشی و تعبیر خواب در سال ۱۳۹۱ از دیگر آثار قابل توجه او به‌شمار می‌روند. بازی وی در حوض نقاشی با سبک متد اکتینگ در نقش رضا، یکی از بازی‌های قابل توجه او محسوب می‌شود و وی به خاطر ایفای نقش در این فیلم جایزهٔ ویژهٔ بهترین بازیگر مرد جشنوارهٔ فیلم لیسبون را دریافت نمود. حسینی در سال ۱۳۹۳ به پروژهٔ فیلم دوران عاشقی پیوست و با بازی خود برای دومین بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنوارهٔ فیلم فجر شد. وی در همین سال یکمین فعالیت کارگردانی خود را با فیلم ساکن طبقه وسط آغاز نمود و خود، ۳۸ نقش ناهمتا را در این اثر ارائه داد.

حسینی در سال ۱۳۹۴ به پروژهٔ فروشنده، هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی پیوست و نقش عماد را بازی کرد. این سومین همکاری وی با اصغر فرهادی به‌شمار می‌آمد. حسینی در سال ۲۰۱۶ به موفقیت بزرگی دست یافت و توانست با ایفای نقش در فیلم فروشنده، تندیس بهترین بازیگر مرد جشنوارهٔ فیلم کن را به‌دست‌آورد. دریافت این جایزه که برای بار نخست در تاریخ بازیگری سینما و هنر ایران اتفاق افتاد با واکنش‌های مثبت ایرانیان روبرو شد. حسینی در همین سال جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم اکشن ان فیلم آمریکا را برای بازی در فیلم هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند به‌دست‌آورد.

موسیقی شهاب حسینی

شهاب حسینی

شهاب حسینی با انتشار مصاحبه‌ای اعلام کرد که تک آهنگ شه‌زادهٔ رؤیا مال ایشان نیست.

کارگردانی شهاب حسینی

شهاب حسینی

شهاب حسینی در سال ۱۳۹۲ کارگردانی را با فیلم ساکن طبقه وسط آغاز کرد، فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که با ورودش به یک ساختمان جدید، رویدادهای تازه‌ای در زندگی او رخ می‌دهد. وی در سال ۱۳۹۴، فیلم کوتاه بیا با من را به همراه علیرضا نسایی و سینا آذین کارگردانی نمود. آخرین ساختهٔ دست او به عنوان کارگردان، فیلم مقیمان ناکجا است.

تهیه‌کنندگی شهاب حسینی
شهاب حسینی

خورشید نیمه شب، نخستین فعالیت شهاب حسینی در زمینهٔ تهیه‌کنندگی می‌باشد. این اثر به کارگردانی شبیر شیرازی در مهر ۱۳۹۴ آفریده شد.

ارسال نظر: