🔥248

نکات خانه داری | فرمول جادویی اینکه نون کپک نزنه | ترفند طلایی برای سالم نگه داشتن نان تا 2 هفته

نکان خانه داری نگهداری نان برای مدت طولانی را در مکتوب نامه بخوانید.

نکات خانه داری

نکات خانه داری مجموعه‌ای از راه‌ها و ترفندهایی است که برای سازماندهی و مدیریت بهتر خانه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. نکات خانه داری یا مدیریت منزل به معنای بهره‌برداری از یک ملک و تأمین نیازهای روزمره منزل است.نکات خانه داری شامل یک سری راهنماها و شیوه هایی است که به شما کمک می کند تا منزل خود را تمیز و منظم نگه دارید. ما در سایت مکتوب نامه سعی کرده ایم جدیدترین نکات خانه داری که کارها را برای شما راحت تر میکند قرار دهیم.در ادامه به آخرین ترفند نکات خانه داری می پردازیم.

با آموزش یک روش ساده و کاربردی برای نگهداری طولانی مدت نان همراه ما باشید.

یادگیری روش های جلوگیری از کپک زدن نان بسیار ضروری است چرا که نان کپک زده قاتل خاموش است.

بهتر است بدانید مصرف نان های کپک زده یکی از عوامل بروز سرطان است. کپک های نان ریشه دار هستند و در مغز نان شروع به رشد می کنند. بنابراین اگر نان ها روی هم دسته شده باشند و یکی از نان ها کپک بزند آلودگی به تمامی آنها نفود می کند و باید دور ریخته شوند.

یکی از روش های جلوگیری از کپک زدن نان قرار دادن یک چوب دارچین درون ظرف نگهداری نان است. با این ترفند ساده می توانید تا دو هفته نان را تازه نگه دارید.

نکات طلایی سالم نگه داشتن نان

1.جلوگیری از قرار گرفتن در معرض هوا
اگه میخواید نون های شما تازه بمونن و سریع فاسد نشن باید اون هارو از قرار گرفتن در معرض هوا حفظ کنید.داخل جانونی رو با یک حوله بپوشونید و نون ها رو داخل اون قرار بدید.برای تازه تر موندن نون از کیسه های کاغذی و یا دستمال های آشپزخونه استفاده کنید.

2.فریز کردن
نون رو میتونین برای مصرف روزانه توی یخچال بزارین.توی یخچال تقریبا یک هفته میتونین نگه دارین نون رو.شاید توی یخچال بیات بشه نون هاتون ولی هیچوقت کپک نمیزنه.برای نگه داری طولانی تر نون میتونین اونارئ فریز کنین.اگه قبل از فریز کردن نون رو خورد کنین میتونین هر سری به انازه نیازتون نون از فریزر در بیارین.نون ای فریز شده رو داخل فر بزارین و دما رو روی 180 درجه سانتی گراد(360 درجه فارنهایت)قرار بدین تا طعم نون تازه بهشون برگرده.

3.اضافه کردن روغن ترد کننده ی نان
اگر خودتون نون مورد نیازتون رو میپذین توی خمیرش روغنترد کننده اضافه کنین.این کار میتونه تازه موندن نون رو تا مدتی افزایش بده.

4.استفاده از ظروف و محفظه های مناسب برای نگه داری نان
از جانونی ها استفاده کنین و داخلشون رو با پارچه یا کیسه های کاغذی بپوشونین و درشو ببندین.اینجوری عواملی که باعث فاسد شدن نون میشن از دور میمونن و نون رو مدت ها میتونین تازه نگه دارین.برای چند برابر شدن نتیجه ی این کار میتونین جا نونی رو توی یخچال بزارین و با همین کار سه تا از نکته هایی رو که بهتون گفتم تا اینجا همزمان انجام دادین،پس این کار میتونیم بگیم یکی از بهترین و تاثیر گذار ترین کارها به حساب میاد.

5.نصف یک سیب را داخل باکس نان بگذارید
سیب رو نصف کنین و داخل کیسه یا باکس نون بذارین.میتونین بجای سیب از شکر، یک تکه سیب زمینی و یا کرفس هم استفاده کنین.

6.مالیدن کره روی نان
این روش هم برای اونایی هستش که خودشون نون میپذن.

وقتی که نون رو از تنور دراوردین یه مقداری کره روی اون بمالین تا برای مدتی از بیات و فاسد شدن نون جلوگیری کنه.

7.نان را پیشاپیش برش ندهید
مثلا وقتی شب مهمون دارین از ساعت ها قبل نون رو برش ندین چوم اون رطوبت داخل نون از بین میره و نون ترد و خشک میشه.اگه نون رو برش دادین داخل یخچال قرار بدین و قبل از سرو برای چند دیقه داخل فر قرار بدین تا گرم بشه و طعم نون تازه حفظ بشه.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید