یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

خبر جدید برای جاماندگان یارانه | بلاتکلیفی جاماندگان یارانه ادامه دارد؟

با پرداخت یارانه معیشتی دی ماه و وعده های عجیب و غریب مسئولان برای پرداخت و افزایش انواع یارانه ها هنوز عده کثیری از هموطنان هستند که هیچ یارانه ای دریافت نمی کنند و پر بلاتکلیفی زمان و چگونگی ثبت نام یارانه مانده اند.

خبر جدید برای جاماندگان یارانه | بلاتکلیفی جاماندگان یارانه ادامه دارد؟
کدخبر : 4036
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

با وعده های مختلفی که مسئولان برای پرداخت یارانه جدید می دهند و از افزایش مقدار یارانه میگویند به دغدغه های جاماندگان یارانه افزوده می شود . جاماندگان یارانه از شهریور ماه در بلاتکلیفی ثبت نام برای یارانه های جدید مانده اند. تا کنون هیچ مسئولی هم پاسخگو به معضل ثبتنامی جاماندگان یارانه نیست.در ادامه به آخرین اخبار از  جاماندگان یارانه می پردازیم.

یارانه جدید

اواخر دهه ۸۰ بود که یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی به ازای هر نفر از اعضای خانواده برای اولین بار به حساب سرپرستان خانوار واریز شد حال یک دهه از این موضوع می‌گذرد، اما در مبلغ یارانه‌ها کوچک‌ترین تغییری ایجاد نشده است و با توجه به نرخ تورم در کشور و مسائل اقتصادی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند یارانه ۴۵ هزار تومانی تاثیر چندانی در بهبود قدرت خرید و وضعیت معاش خانوار ندارد.

تیر ماه امسال بود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کسانی که سال ۱۳۹۳ از ثبت نام یارانه‌ها جا مانده یا افرادی که خانواده آن‌ها یارانه‌بگیر نبوده، اما با ازدواج از خانواده جدا شده‌اند، می‌توانند طبق شرایطی که اعلام خواهد شد برای ثبت نام اقدام کنند. چند هفته پس از این اطلاعیه خبری مبنی بر آغاز پیش ثبت نام جاماندگان یارانه دست به دست شد، اما زمانی که متقاضیان به سایت برای ثبت نام مراجعه کردند هیچ درگاه و گزینه‌ای برای ثبت اطلاعات آن‌ها وجود نداشت در پی مشکلات ایجاد شده برای جاماندگان یارانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این خبر را تکذیب و اعلام کرد در حال حاضر هیچ سایت یا سامانه‌ای برای ثبت‌نام یارانه نقدی توسط این وزارتخانه اعلام نشده است.

شهریور ماه بود که عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که هنوز تصمیمی درباره یارانه و تغییر مبلغ آن گرفته نشده است او علت تاخیر در این موضوع را نبود طراحی‌های لازم برای انجام این کار اعلام کرد و گفت زمان بندی دقیقی از این موضوع قابل ارائه نیست.

یارانه جدید

به اولین ماه پاییز که رسیدیم وزیر اعلام کرد بحث‌های زیادی درباره یارانه‌های نقدی در حال مطرح شدن است، اما باز هم هیچ تصمیم قطعی گرفته نشده است او همچنین از حذف ۳ دهک بالای درآمدی بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد، اما با وجود اقدامات دولت قبل به دلیل کامل نبودن  بانک‌های اقتصادی  هنوز اطلاعات کامل در دست وزارتخانه نیست و نمی‌توانیم فرایند حذف و اضافه را آغاز کنیم.

در آبان ماه و در پی ارسال لایحه حمایت از معیشت  اقشار آسیب پذیر به مجلس و زمزمه‌های حذف ارز  ۴۲۰۰ تومانی صحبت از مبالغ جدیدی برای یارانه می‌شود و برخی می‌گویند از آذر ماه به ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه‌ی ۱۱۰ هزار تومانی داده خواهد شد  که با گذشت از این ماه و واریز یارانه ها طبق روال قبل این خبر هم وعده ای بیش نبود.

طبق قانون بودجه سال ۹۸ باید یارانه سه دهک بالای جامعه حدف و به اقشار کم درآمد اختصاص پیدا کند که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

حذف ۳ دهک بالای درآمدی و ثروتمندان از جمع یارانه بگیران و همچنین تغییر مبلغ یارانه و قدم برداشتن در جهت افزایش آن کاری است که دولت سیزدهم قرار است آن را بر عهده بگیرد.

عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پنجم آبان ماه در رابطه با حذف یارانه سه دهک بالای جامعه گفت:تا زمانی که بانک اطلاعاتی اقتصادی تکمیل نشود نمی‌توانیم فرآیند حذف و اضافه را انجام دهیم.

یارانه جدید

وی افزود: البته در دولت قبل فرآیند راه‌اندازی سامانه‌ها شروع شد، اما کامل نیست. به طوری که اطلاعات برخی خانواده‌ها به سال ۹۸ برمی‌گردد و تا تکمیل این سامانه‌ها نمی‌توانیم حذف و اضافه‌ای در باب یارانه‌ها انجام بدهیم.

عبدالملکی اضافه کرد: در رابطه با افزایش یارانه نقدی باید گفت که تصمیم‌گیری در نظام یارانه‌ها با دولت است، البته از گذشته نیز در این خصوص صحبت‌هایی شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

پایگاه رفاه ایرانیان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال جمع آوری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز است تا کار حذف دهک‌های بالا اضافه شدن جاماندگان صورت بگیرد اما تاکنون خبر جدیدی از این موضوع نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه