یارانه نقدی | سهام عدالت

وام بدون ضامن برای یارانه بگیران | یارانه نقدی و سهام عدالت وثیقه تسهیلات بانکی

رییس بانک مرکزی گفت: در حال بسترسازی این امر هستیم که نخست رتبه اعتباری را در اختیار بانک‌ها قرار دهیم تا هرفرد براساس رتبه اعتباری خود تسهیلات دریافت کند.

وام بدون ضامن برای یارانه بگیران | یارانه نقدی و سهام عدالت وثیقه تسهیلات بانکی
کدخبر : 4403
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 45 هزار و پانصد تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است ،زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

رییس بانک مرکزی گفت : در این طرح درصدد هستیم تا فرد حتی با سیم کارت تلفن همراه خود به عنوان وثیقه بتواند وام دریافت کند. یارانه یا سهام عدالت هر فرد هم می‌تواند به عنوان وثیقه لحاظ شود.

 رییس کل بانک مرکزی گفت: افزایش حجم و قیمت فروش نفت و فرآورده‌های نفتی و همچنین افزایش درآمدهای مالیاتی منابع درآمدی دولت را بهبود داده است که نوید بخش بهتر شدن شرایط اقتصادی و کاهش نرخ رشد تورم است.

وی افزود: حتما سیستم بانکی اشکالاتی دارد اما خدمات سیستم بانکی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد به طوریکه تقریبا پروژه‌ای در کشور نداریم که سیستم بانکی در تامین مالی آن حضور نداشته باشد.

صالح آبادی با اشاره به این که تا کنون ۱۲ هزار میلیارد تومان وام ودیعه مسکن پرداخت شده است ادامه داد: در موضوع تسهیلات ودیعه مسکن میزان تقاضا بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است اما میزان منابع آن ۱۵ هزار میلیارد تومان است. منابع سیستم بانکی محدود است و هدایت این منابع به سمت اهداف مورد نظر بسیار مهم است.

یارانه نقدی

پرداخت  ۶۸ هزار میلیارد تومان وام ازدواج 

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به این که از ابتدای سال تا کنون ۶۸ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شده است. افزود: تا پایان سال نیز پیش‌بینی می‌شود ۱۲ هزار میلیارد تومان دیگر وام ازدواج پرداخت شود.

وی همچنین گفت: به دنبال تسهیل اخذ وام‌های خرد با نظام اعتبار سنجی هستیم. کسی که رتبه اعتباری خوبی دارد باید بتواند به راحتی وام دریافت کند. اعطای وام با نظام جدید اعتبارسنجی بسیار اهمیت دارد.

صالح آبادی افزود: به دنبال این هستیم که حتی مردم بتوانند سیم‌کارت، یارانه و سهام‌عدالت را به عنوان وثیقه وام قرار دهند. شرایطی را فراهم می‌کنیم که مردم در سال آینده در اخذ وام‌های خرد احساس آرامش داشته باشند.

صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی  افزود:  بانک‌ها طبق قانون رفع موانع تولید نباید بنگاه‌داری کنند. دستورالعمل تملک دارایی‌ها برای رفع بنگاه‌داری بانک‌ها در شورای پول و اعتبار در حال بررسی است. بانکها به هیچ وجه حق تعطیلی بنگاه‌های تولیدی را ندارند.

وی گفت: برای رفع مشکل بنگاه‌های تولیدی روش‌هایی از امهال تسهیلات درنظر خواهیم گرفت. چون منابع نقدی بانکها محدود است برای تامین مالی بنگاه‌ها از روش جدید تامین مالی زنجیره‌ای و به بیان دیگر ابزار اعتباری استفاده خواهیم کرد. تامین مالی زنجیره‌ای مشکل تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی را رفع می‌کند.

صالح آبادی گفت: اصلاح قانون بانک مرکزی و اصلاح قانون پولی و بانکی امروز یک ضرورت است و در تعامل دولت و مجلس در دست بررسی قرار دارد. دغدغه بانکداری اسلامی بسیار مهم است. در بحث بانکداری اسلامی هم ساختارها باید اصلاح شود و هم ابزارها باید بازنگری شود.

یارانه نقدی

صالح آبادی ادامه داد: تحقق بانکداری بدون ربا جزو اهداف اصلی ماست و اجرایی خواهد شد. آموزش کارکنان بانکی برای اجرای بانکداری بدون ربا بسیار مهم است و در دستور کار قرار گرفته شده است.

رییس بانک مرکزی در ادامه گفت: قراردادن یک نسخه از قرارداد وام به وام‌گیرنده قدمی برای محاسبات درست تسهیلات است. اگر برای حق و حقوق کسی در سیستم بانکی مشکل ایجاد شود بانک مرکزی با مکانیزم‌های نظارتی ورود خواهد کرد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: حجم و قیمت فروش نفت نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است. وضعیت ذخایر ارزی کشور قابل قبول است. با فرض تداوم تحریم‌ها، با توجه به برنامه‌ریزی‌ها باز هم وضعیت اقتصادی سال آینده بهتر خواهد بود.

وی با اشاره به این که ۷۰ درصد کارتخوان‌ها تعیین تکلیف شده‌اند افزود: تا پایان سال کارتخوانی نخواهیم داشت که ساماندهی نشده باشد. کسانی که کارتخوان در اختیار دارند حتما باید پرونده مالیاتی داشته باشند. دستگاه کارتخوان کسانی که از قانون تمکین نکنند حتما قطع خواهد شد. بانک مرکزی برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی با سازمان امور مالیاتی کاملا هماهنگ است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه