​فیلمی جالب از وریا غفوری در دانشگاه منتشر شده که او را در حال ارائه یکی از دروس نشان می‌دهد.

وریا غفوری در جایی که ندیده‌اید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وریا غفوری ی یکی از معدود بازیکنان تحصیل کرده فوتبال ایران است. وریا غفوری کاپیتان استقلال در مقطع فوق لیسانس تحصیل می‌کند. وریا غفوری چندی پیش برای ارائه یکی از دروسش در کلاس حضور پیدا کرد که این موضوع را یکی از هم کلاسیان وریا غفوری با گرفتن ویدئو از او و انتشار در فضای مجازی رسانه‌ای کرد. ویدئوی ارائه وریا غفوری را در زیر می‌توانید ببینید.

کاپیتان استقلال از معدود چهره‌های ورزشی و فوتبالی است که به‌عنوان فردی کتابخوان و اهل مطالعه در بین این قشر شناخته می‌شود.

وریا غفوری، کاپیتان استقلال از معدود چهره‌های ورزشی و فوتبالی است که به‌عنوان فردی کتابخوان و اهل مطالعه در بین این قشر شناخته می‌شود. تصاویر این ملی‌پوش سابق فوتبال ایران بارها در حال مطالعه کتاب منتشر شده است. به همین بهانه سراغ او رفتیم تا درباره کتاب‌هایی که خوانده و میزان علاقه‌اش به مطالعه و همچنین تأثیری که چهره‌ها می‌توانند در تشویق و ترغیب جامعه به کتاب و کتابخوانی داشته باشند، گفت‌وگو کنیم.

به‌عنوان ورزشکار حرفه‌ای، کتاب چه جایگاهی در زندگی شما دارد و میزان وابستگی شما به مطالعه چقدر است؟ در طول روز چقدر از وقتتان را صرف کتابخوانی می‌کنید و چه کتاب‌هایی را بیشتر می‌پسندید؟

از وقتی جوان‌تر بودم و در تیم جوانان پاس بازی می‌کردم به مطالعه کتاب علاقه زیادی داشتم و کتاب‌هایی با موضوعات مختلف ازجمله روانشناسی را مطالعه می‌کردم، اما حدود ۵یا ۶سالی می‌شود که به کتاب خواندن علاقه و وابستگی خاصی پیدا کرده‌ام و اگر یک روز مطالعه نداشته باشم کمبود و جای خالی آن را در زندگی‌ام احساس می‌کنم. به اعتقاد من مطالعه کتاب زمان و وقت خاصی ندارد و باید از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کرد. خودم اغلب شب‌ها که فراغت بیشتری دارم چند ساعت را به مطالعه اختصاص می‌دهم، اما زمان مطالعه‌ام باتوجه به جذابیت کتاب‌ها متغیر است. اگر کتابی که می‌خوانم جذابیت بالایی داشته باشد، به همان میزان ساعت مطالعه من هم افزایش پیدا می‌کند.

مطالعه چه تأثیری بر زندگی حرفه‌ای و شخصی شما گذاشته است؟

مطالعه یک امر واجب برای همگان است و ارتباطی با شغل و حرفه افراد ندارد. مطالعه ارتباط مستقیمی با میزان شعور، درک و فهم انسان از زندگی و هستی دارد و اگر کسی مطالعه و خواندن کتاب را جزو کارهای روزانه‌اش قرار دهد، بالطبع، درک و فهم او هم افزایش پیدا می‌کند. کتاب خواندن باعث می‌شود که انسان کم‌حرف‌تر شده و در عین حال متفکر شود و در نتیجه هر حرف و سخنی از دهانش خارج نشود و با تدبیر و درایت با دیگران ارتباط برقرار کند.