قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار | کاهش قیمت خودرو

سقوط قیمت خودرو نزدیک است؟ | آخرین خبر از قیمت خودرو

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد:رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.
کد خبر: ۱۳۷۳۷۶۳

قیمت خودرو در بازار کاهش یافت. سخنگوی وزارت صمت گفت شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.قیمت خودرو نوسان دارد. قیمت خودرو با واردات کاهش خواهد یافت. آخرین خبر در خصوص قیمت خودرو را در ادامه بخوانید.

 

به گزارش جام جم آنلاین از گسترش نیوز، امید قالیباف ضمن اشاره به گزارش‌ مالی خودروسازان، گفت: گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه امسال با ۱۸ درصد رشد رکورددارِ رشد بخش تولید در اقتصاد بوده است.

سخنگوی وزارت صمت افزود: همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودروهای تیبا،سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و خودروهای نظیر شاهین CVT ، آریا ، رانا AMT, هایما S۸ و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آن‌ها خواهند شد.

وی ضمن تاکید براینکه هدف‌گذاری امسال ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است، گفت: رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.

قالیباف در پایان اعلام کرد: در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

کاهش ۱ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت‌ خودرو در بازار

بررسی روند بازار خودرو در۲۰ روز نخست ماه جاری (تیرماه) نشان می‌دهد همچنان بازار ثبات نسبی خود را حفظ کرده و دلالان این بازار عقب نشسته و هیجانی وارد بازار نمی‌کنند؛ هر چند قیمت تعداد محدودی از خودروها افزایش داشته، اما اکثریت خودروها کاهش یک تا ۱۰ میلیون تومانی نسبت به ابتدای تیرماه داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری موج، مقایسه قیمت‌ها در بازار خودرو در ۲۰ روزه ابتدایی تیر ماه نشان می‌دهد بازار دیگر دچار هیجان‌های خاص نیست و در آرامش نسبی با نوسان‌های محدود پیش می‌رود. البته که خریدار نیز در بازار بسیار کم است و جز خریداران با ضرورت خرید خودرو، به بازار مراجعه نمی‌کنند.

علیرغم اینکه قیمت تعداد محدودی از خودروها همچون پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (۱۳۹۹)، پژو ۲۰۷ دستی و و دنا (۱۴۰۰) و پژو ۲۰۶ V8 تغییرات افزایشی داشته‌اند اما اکثریت پرتیراژهای خودروسازان کاهش یک تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت داشته‌اند.

قیمت خودرو ارزان می‌شود؟

کاهش عرضه خودرو به‌همراه عدم تعیین تکلیف آیین‌نامه واردات خودرو، عاملی شده است تا بازار همچنان شاهد کاهش قیمت‌ها نباشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار خرید و فروش خودرو امروز نیز مانند روزهای گذشته شاهد رونق معاملات نیست اما نکته قابل توجه اینجاست آن دسته از خریداران که به خرید خودرو نیاز دارند دیگر تعلل نمی‌کنند و نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام می‌کنند، اما آن دسته از افرادی که قصد فروش خودرو برای سود بیشتر را دارند فعلاً منتظر مانده‌اند تا تکلیف واردات خودرو مشخص شود.

در زمان حاضر مشاهدات بازار خرید و فروش خودرو نشان می‌دهد قیمت اکثر خودروهای داخلی نسبت به روز گذشته ثابت است و فقط برخی با اعلام قیمت‌های کاذب سعی در ایجاد نوسان در بازار را دارند.

به‌اعتقاد فروشندگان خودرو، همچنان عرضه محصولات از سوی شرکت‌های خودروساز افزایش پیدا نکرده است و شکاف قیمتی بازار و کارخانه هنوز به‌طور کامل رفع نشده است، این در حالی است که با افزایش میزان عرضه، قیمت‌ها در بازار تا حدودی کاهش پیدا می‌کرد.

افزایش 1 تا 3 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

نامعلوم‌بودن بندها و مفاد واردات خودرو بر آشفته‌بازار خودرو اثر گذاشته است، البته انتظار واردات خودرو ماهها است که در بازار وجود دارد و هنوز هم راهکاری برای آرام‌کردن این بازار آشفته پیدا نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با روند افزایشی قیمت دلار بازار خرید و فروش خودرو که همچنان با رکود معاملات روبه‌رو است با افزایش قیمت‌ها مواجه شده است، البته با وجود افزایش 1 تا 3 میلیون تومانی قیمت‌ها خبری از معاملات نیست و مشتریان منتظر تعیین تکلیف بازار هستند.

علاوه بر این نامعلوم بودن بندها و مفاد واردات خودرو نیز بر آشفته‌بازار خودرو اثر گذاشته است، البته انتظار واردات خودرو ماهها است که در بازار وجود دارد و هنوز هم راهکاری برای آرام کردن این بازار آشفته پیدا نشده است.

در بازار امروز خرید و فروش خودروی شاهین با قیمت 386 میلیون تومان، کوئیک‌آر 226 میلیون تومان، تیبا صندوقدار 195 میلیون تومان، تیبادو 207 میلیون تومان، ساینا 217 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات ایران‌خودرو نیز سمند ال‌ایکس با قیمت 304 میلیون تومان، سمند ال‌ایکس با موتور ای‌اف‌سون 349 میلیون تومان، رانا پلاس 308 میلیون تومان، پژو207 دنده‌ای 407 میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک 509 میلیون تومان و دنا معمولی 403 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

کاهش قیمت ها در بازار خودرو
 
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی قیمت‌ها در بازار خرید و فروش خودرو نشان می دهد همچنان خبری از معاملات نیست اما گویا بازار دلالی تا حدودی از رونق افتاده است و در برخی از خودروها شاهد کاهش قیمت‌ها نیز هستیم، البته هنوز هم قیمت‌ها در بازار آزاد اختلاف بالایی نسبت به کارخانه دارد و همین امر تعلل فروشندگان را در معاملات بیشتر می‌کند چراکه امید دارند با عدم فروش در روزهای آینده سودهای بیشتری کسب کنند فارغ از اینکه اخبار واردات هم تأثیرات مقطعی خود را بر بازار می‌گذارد.

به‌اعتقاد فعالان بازار اگرچه واردات خودروی خارجی بر کاهش قیمت خودروی ایرانی تأثیر خواهد گذاشت اما این موضوع بستگی به نوع واردات خودروها دارد، به‌نحوی که اگر قیمت خودروها معقول باشد خودروهای داخلی در بازار شاهد کاهش قیمت خواهند بود اما اگر قیمت خودروهای وارداتی بالا باشد بالطبع تأثیر خاصی بر بازار نخواهد گذاشت.

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران نیز در مورد وضعیت بازار خودرو گفته است: بازار خودرو در رکود سنگینی قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که فروشنده خودرو زیاد است اما به‌دلیل انتشار اخبار مربوط به واردات خودرو، خریداران تمایلی به خرید ندارند و از خرید عقب‌نشینی کرده‌اند تا ببینند آینده چه می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران افزود: قیمت خودرو در بازار روند کاهشی به خود گرفته اما همچنان نسبت به اسفند ماه سال گذشته و اوایل سال جاری، قیمت‌ها بالاست و منطقی نیست. نکته قابل توجه آنکه اغلب قیمت‌ها روی کاغذ است و نمی‌توان گفت قیمت‌های فعلی، قیمت‌هایی است که خودرو با آنها مورد معامله قرار می‌گیرد.

به‌اعتقاد وی، در صورتی که وضعیت عرضه بهبود یابد و نیاز بازار ـ چه از طریق واردات و چه از طریق تولید داخل ـ تأمین شود، قطعاً فاصله قیمتی ایجادشده بین کارخانه و بازار برطرف می‌شود، به‌عنوان نمونه؛

به گزارش تسنیم، در زمان حاضر قیمت پژو206 تیپ 2 که به 320 میلیون رسیده بود، اکنون با کاهش حدود 15 میلیون تومانی، 305 میلیون تومان شده است، همچنین پراید با کاهش 4میلیون‌تومانی از قیمت 207 میلیون تومان به 203 میلیون تومان رسیده است.

علاوه بر این سمندLX با کاهش 2میلیون‌تومانی با قیمت 303 میلیون تومان، راناپلاس با کاهش 2‌میلیون‌تومانی با قیمت 300 میلیون تومان، پژوپارس با قیمت 380 میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار با کاهش 3‌میلیون‌تومانی با قیمت 192 میلیون تومان، کوییک اتوماتیک با قیمت 345 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها