پایگاه خبری خانه فوتبال:

تصمیم مهم برای کارت بنزین بنزین.مصرف بنزین باید با طرح های تشویقی کنترل شود.قیمت بنزین در اقتصاد بسیار تاثیر گذار است. قیمت بنزین در نرخ کرایه موثر است.جزئیات جدید از اطلاعیه مهم برای سهمیه بنزین را در ادامه بخوانید.

خبر مهم درباره کارت بنزین در جایگاههای کشور

کاهش کارت سوخت آزاد همه جایگاه‌ها به یک‌کارت تا شهریورماه 
​سخنگوی صنف جایگاه‌داران گفت: بر اساس قانون بودجه سال جاری، شهریورماه آخرین مهلت تعیین تکلیف کارت آزاد جایگاه‌ها بوده و از این ماه، تمامی جایگاه‌ها فقط یک کارت آزاد برای سوخت‌گیری در اختیار خواهند داشت.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طرح ساماندهی کارت‌های آزاد سوخت جایگاه‌داران به منظور جمع‌آوری کارت‌های آزاد مازاد و همچنین افزایش کنترل در عرضه بنزین، و با هدف نهایی استفاده بیشتر از کارت سوخت شخصی در فرآیند سوخت‌گیری در ماه‌های اخیر اجرایی شد.

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم از ادامه اجرای این طرح با هدف رسیدن به سوخـت‌گیری 90درصدی توسط کارت‌های شخصی خبر داد و گفت: بر اساس قانون بودجه سال جاری، شهریورماه آخرین مهلت تعیین تکلیف کارت آزاد جایگاه‌ها بوده و از این ماه، تمامی جایگاه‌ها فقط یک کارت آزاد برای سوخت‌گیری در اختیار خواهند داشت.

وی افزود: ساماندهی کارت‌های سوخت به‌صورتی که در هر جایگاه فقط یک کارت اضطراری سوخت‌گیری وجود داشته باشد، در جایگاه‌های عرضه آغاز شده اما اولویت آخر این‌کار در کلانشهرها خواهد بود و رسیدن تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها به یک کارت اضطراری در کلانشهرها، به شهریورماه خواهد رسید.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران تصریح کرد: این فرآیند، یک فرآیند مستمر و ادامه دار است؛ پیش‌بینی می‌شود در تمامی جایگاه‌ها به جز کلانشهرها، از مردادماه هر جایگاه یک کارت اضطراری در اختیار داشته باشد و این طرح در شهریورماه در کلانشهرها اجرایی شود؛ به‌طوری که طبق تأکید قانون بودجه، از شهریورماه، 90درصد سوخت‌گیری با نرخ آزاد، با کارت‌های شخصی صورت گیرد.

بنزین

به نقل از ایسنا، اسدالله قلی‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح استفاده از کارت‌های سوخت شخصی در جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: در حال حاضر در هر سکو از جایگاه‌های سوخت یک کارت اضطراری وجود دارد اما تا مردادماه در هر جایگاه تنها یک کارت سوخت وجود خواهد داشت، لذا تقاضای ما از مالکان خودرو همراه داشتن و استفاده از کارت‌های شخصی است.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس آمار میزان استفاده از کارت‌های سوخت شخصی افزایش یافته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده استفاده از کارت‌های سوخت شخصی به حداکثر برسد.

افزایش ۱۰ برابری استفاده از کارت‌های سوخت شخصی 

رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت کشور افزود: در شرایط کنونی میزان استفاده از کارت‌های سوخت شخصی نسبت به قبل از شروع طرح، ۱۰ برابر افزایش یافته است و نسبت به افزایش بیشتر آن نیز امیدواریم.
قلی‌زاده با بیان اینکه کلان‌شهرها در اولویت آخر قرار دارند، گفت: تا مردادماه این موضوع در تمام شهرها اجرایی می‌شود اما کلان‌شهرها در لیست نهایی هستند اکنون در کلان‌شهرها روال مانند گذشته است اما تا مرداد ماه هر جایگاه یک کارت اضطراری خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تا کنون در جایگاه‌ها با مشکل و چالش اساسی مواجه نشده‌ایم، گفت: هرچند در ابتدا چالش‌هایی وجود داشت اما با همکاری مردم و جایگاهداران شرایط به خوبی پیش رفته است.

بنزین

اطلاعیه مهم درباره سهمیه‌بندی و قیمت بنزین

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هیچ تغییری در مقدار سهمیه بنزین اعمالی در کارت‌های سوخت شخصی و قیمت بنزین در دستور کار نیست.
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در متن این اطلاعیه آمده است:
درپی برداشت نادرست از مصاحبه یکی از مدیران این شرکت توسط یکی از رسانه‌های محلی، موج رسانه‌ای نادرستی در فضای عمومی رسانه‌ای کشور و افکار عمومی شکل گرفت که اساساً فاقد اعتبار است. 
لذا با تأکید بر ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای و انتقاد از موج جریان‌سازی رسانه‌های معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تشویش اذهان عمومی، به اطلاع تمامی مالکان خودروهای شخصی بنزین‌سوز می‌رساند همچنان سهمیه ماهانه با نرخ اول ۶۰ لیتر با قیمت ۱۵۰۰ تومان و سهمیه با نرخ دوم، ۱۵۰ لیتر با نرخ ۳۰۰۰ تومان، در جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور قابل برداشت است.   
طبق اطلاع‌رسانی‌های قبلی دولت، هیچ‌گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در دستور کار قرار ندارد.

 

سقف سهمیه دوم بنزین در کارت سوخت موضوع جدیدی نیست

طبق اعلام دولت و مجلس، هیچ برنامه‌ای برای تغییر در سهمیه و قیمت‌گذاری بنزین در سال 1402 وجود ندارد و شایعات مطرح شده در مورد بنزین بی اساس است.
مصاحبه‌ای در روز گذشته از احمد مجرد مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه در رسانه‌های رسمی و مجازی منتشر شد و بازتاب گسترده‌ای در پی داشت، در این بین برخی رسانه‌ها نیز با شیطنت دوباره موضوع افزایش قیمت بنزین را با وجود تکذیب چندباره دولت و مجلس مطرح کردند.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: کارت‌های سوخت شخصی در ابتدای هر ماه 210 لیتر شامل 150 لیتر بنزین آزاد و 60 لیتر بنزین سهمیه‌ای شارژ می‌شود، البته سهمیه آزاد آن در پایان ماه در صورت استفاده یا عدم استفاده، صفر می‌شود.

احمد مجرد افزود: سهمیه یارانه‌ای 60 لیتری بنزین کارت‌های سوخت شخصی تا 9 ماه قابل ذخیره است، اما سهمیه ۱۵۰ لیتری آزاد شارژ شده پایان هر ماه در صورت عدم استفاده باطل و مجددا در ابتدای ماه بعد شارژ می‌شود.

برخی رسانه‌ها با استناد به وجود سقف سهمیه دوم برای بنزین 3000 تومانی ادعا کردند که دولت قصد دارد، بنزین را سه سهمیه‌ای کند و برای مصارف بالاتر از 210 لیتر در ماه، صاحبان خودروها مجبور به سوخت‌گیری با نرخ‌های بالاتر خواهند شد. این ادعا در حالی است که وجود سقف سهمیه دوم در کارت سوخت‌های شخصی موضوع جدیدی نیست و از زمان بازگشت سهمیه‌بندی در سال 98 وجود داشته است.

تا قبل از شهریور سال گذشته، سقف سهمیه دوم بنزین در کارت سوخت‌های شخصی 250 لیتر در ماه بود ولی بعد از افزایش میزان قاچاق و مهاجرت کارت سوخت‌های شخصی به مناطق مرزی کشور، دولت به کاهش سقف سهمیه دوم از 250 به 150 لیتر اقدام کرد.

برای مصارف مازاد بر 60 لیتر بنزین 1500 تومانی و 150 لیتر بنزین 3000 تومانی نیز همچنان کارت سوخت جایگاه‌ها وجود دارد و مردم می‌توانند با کارت سوخت جایگاه‌ها مصارف بیشتر خود را با همان نرخ بنزین 3000 تومانی تامین کنند.

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به کاهش 100 لیتری سقف سهمیه دوم بنزین عنوان کرد: در شرایط فعلی هر خودروی شخصی ماهانه 210 لیتر بنزین (60 لیتر 1500 تومانی و 150 لیتر 3000 تومانی) خواهد داشت، یعنی می‌تواند 2100 کیلومتر در ماه مسافت طی کند. طی کردن مسافت 2100 کیلومتری برای خودروهای شخصی بسیار بیشتر از نیاز هر خودرو است و در واقع تنها اتفاقی که با این تغییر رخ می‌دهد، کاهش قاچاق بنزین از شهرهای مرزی است.

در مجموع مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه موضوعی را در مصاحبه خود توضیح داد که در سال‌های گذشته همواره وجود داشته و اتفاق جدیدی رخ نداده است. طبق اعلام دولت و مجلس، هیچ برنامه‌ای برای تغییر در سهمیه و قیمت‌گذاری بنزین در سال 1402 وجود ندارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: