پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت دلار در چندین ماه گذشته به شدت بالا رفته بود. قیمت دلار دچار نوسان شدید شده بود. قیمت دلار بعد از انتخابات آمریکا نزولی شد. قیمت دلار بر روی اجناس دیگر در بازار تاثیر مستقیم دارد. قیمت دلار در صرافی ملی اعلام شد.

پدیده‌ای که در بازار اولین روز هفته وجود داشت، ورود دلارهای خانگی بود. معامله‌گران تصور می‌کردند عرضه ارز از کانال دلارهای دپوشده بالا رفته و به همین خاطر شیب کاهش قیمت تند شد.

قیمت دلار و سکه ریزشی شد

خبر بامداد شنبه درباره لغو محدود برخی تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بازار ارز و سکه را ریزشی کرد. دلار هرات تا کف ۲۶ هزار فرو ریخت، دلار تهران وارد کانال ۲۶ شد و تا ۲۶ هزار و ۵۹۰ تومان ریخت و قیمت سکه تا ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. ریزش دلار تا حدی بود که کف قیمت شش ماهه را شکست داد، اما سکه هنوز بالای کف ۶ ماهه خود یعنی ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

ورود دلارهای خانگی به بازار ارز

پدیده‌ای که اولین روز هفته بازار وجود داشت، ورود دلارهای خانگی بود. معامله‌گران تصور می‌کردند عرضه ارز از کانال دلارهای دپوشده بالا رفته و به همین خاطر شیب کاهش قیمت تند شد.

معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند بازار ارز یک پولبک داشته باشد، پولبک به معنی این است که به سطح مقاومت قبلی خودش سر بزند و مجددا ریزشی شود.

بازار گرفتار هیجان و ترس شد

تحلیل‌های فنی معامله‌گران نیز نشان می‌دهد کف بعدی قیمت دلار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و بعد از آن نیز کف ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان است که از دید بسیاری کف مقاومی است. این معامله‌گران برای این گزاره دو تا دلیل می‌آورند، اول اینکه طی ۸ ماه گذشته دلار بالای این سطح بوده و شکستن آن کار آسانی نخواهد بود. دوم اینکه دولت در بودجه سال آینده، دلار را ۲۳ هزار تومان قرار داده و کاهش قیمت دلار به زیر این سطح به منزله کسری بودجه جدید برای دولت است.

برخی از معامله‌گران معتقدند بازار گرفتار هیجان و ترس است و بخشی از این هیجان را بازارساز هدایت می‌کند. از این رو تصور می‌کنند با وجود تمام اخبار مثبتی که می‌آید سطح ۲۶ هزار تومان، محدوده ماندگاری برای دلار است./منبع: اقتصاد نیوز

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: