کد خبر : 31372 / /
/

حقوق|حقوق کارمندان| حقوق ها

خبرخوش؛ جیب کارمندان پر پول شد | حقوق کارمندان 2 برابر شد | واریزی جدید برای این کارمندان

سخنگوی اقتصادی دولت گفت:سخنگوی اقتصادی دولت از موافقت دولت با افزایش میانگین ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

خبرخوش؛ جیب کارمندان پر پول شد | حقوق کارمندان 2 برابر شد | واریزی جدید برای این کارمندان

حقوق کارمندان برای اولین بار امسال دوبار افزایش یافت.افزایش حق فرزند و عائله مندی هم باعث افزایش فوق العاده حقوق کارمندان شد. سال آینده حقوق کارمندان به یک مدل افزایش نخواهد یافت. دولت مشغول بررسی مدلهای مختلف افزایش حقوق کارمندان در سال آینده است. جدید ترین خبرها درباره افزایش حقوق کارمندان را در خبرآزاد با ما دنبال کنید

توضیح سخنگوی دولت به مردم

حقوق کارمندان

سخنگوی اقتصادی دولت گفت:سخنگوی اقتصادی دولت از موافقت دولت با افزایش میانگین ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: بی انضباطی‌های پولی و مالی در چندین سال گذشته و رهاشدگی‌ها موجب شده بود موتورهای خلق تورم در عرصه پولی و بانکی شکور و بی انضباطی‌های مالی دولت فعال شده بود.

وی اضافه کرد: انضباط بخشی به این وضعیت نیازمند ایجاد تحول در فرایندهای گذشته بود که یکی از راه‌های انضباط بخشی تکیه بر منابع پایدار بود.

به گفته وزیر اقتصاد، در ۸ ماهه امسال ۸۰.۵ درصد منابع عمومی بودجه امسال محقق شده است و نسبت به تحقق منابع عمومی در سال گذشته ۵۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

خاندوزی ادامه داد: در ۸ ماه امسال در منابع نفت ۳۶۰ درصد، منابع گمرک و سایر درامدهای جاری ۶۷ درصد، پ و واگذاری شرکت‌های دولتی ۳۲ برابر رشد نسبت به سال قبل داشتیم.

وی گفت: در تابستان سال جاری رشد ۸.۷ درصدی صنعت، رشد ۷ درصدی معدن، رشد ۱۰.۴ درصدی نفت، رشد ۲.۴ درصدی خدمات و رشد ۰.۸ درصد کشاورزی را داشته ایم که در مجموع رشد ۳.۴ درصدی را شاهد بوده ایم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: میزان استفاده از تنخواه بودجه کمتر از ۸ هزار میلیارد تومان بوده که کاهش ۸۰ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

وی افزود: سقف منابع عمومی بودجه دولت تا سقف ۲ هزار همت افزایش می‌یابد که ناشی از شفاف سازی بودجه است و مواردی است که در سالهای گذشته در بودجه عمومی ذکر نمی‌شد اما در واقع جزئی از بودجه عمومی بود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: رشد سهم مولدسازی درآمد دولت را در دستور کار داریم تا وابستگی بودجه به نفت افزایش نیابد و در عوض سایر درآمدهای پایدار افزایش یابد که این موضوع به معنای فشار مالیاتی نیست‌.

حقوق کارمندان

حقوق کارمندان چقدر افزایش می یابد؟

چندی پیش صحبت از افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای سال آینده شده بود اما رئیس جمهور اخیرا دستور داده برای کارمندان فرمول‌هایی برای افزایش حقوق براساس «بهره‌وری و کیفیت کار و خدمات» توسط یک تیم اقتصادی ارائه شود.

لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز در رابطه با افزایش حقوق ها گفته که هنوز میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در لایحه بودجه نهایی نشده اما فرمول جدیدی برای این کار پیشنهاد شده و در حال بحث و بررسی است تا بتوانیم بر اساس بهره‌وری دستگاه و نیروی انسانی، حقوق‌ها را افزایش دهیم.

از سوی دیگر احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز اعلام کرده بود که پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش ۲۰درصدی حقوق است، البته این پیشنهاد قطعی نیست و ممکن است در نهایت در هیات دولت مصوب نشود.

وی اعلام کرده بود که به‌ طور کلی سه مدل مختلف برای افزایش حقوق‌ها برای سال آینده در دولت مطرح شده است که یکی از پیشنهادات این بود که به‌جای افزایش ۲۰درصدی حقوق همه کارکنان، میزان افزایش دستمزد و حقوق برای دهک‌های کم‌درآمد (کارکنان دولت) بیشتر باشد.

ضرورت افزایش حقوق بازنشستگان

سیدکاظم موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم افزایش حقوق بازنشستگان با توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه تامین معیشت، گفت: تنگناهای مالی دولت را در می‌یابیم اما وضعیت بازنشستگان در حوزه تامین معیشت شرایط مناسبی ندارند و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲و برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی قرار داریم باید وضعیت حقوق بازنشستگان مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: باید در لایحه بودجه سال آینده حقوق بازنشستگان خصوصا قشر بازنشسته‌ای که کمتر از ۱۰ میلیون تومان دریافتی دارند با رشد قابل قبولی لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حداقل حقوق بازنشستگان باید در شرایطی که هزینه‌های خانوار رشد زیادی داشته است مطابق با نرخ تورم افزایش داده شود، عنوان کرد: دولت در کنار افزایش حقوق ها باید به همسان سازی پرداختی به بازنشستگان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان برنامه و بودجه باید قبل از ارائه لایحه بودجه سال آینده به صورت شفاف موضوع افزایش حقوق بازنشستگان را مشخص کند تا این قشر زحمت کش دغدغه کمتری در راستای تامین معیشت خود داشته باشند و نباید فراموش کرد بازنشستگان صرفا حقوق دریافت می کنند و از اضافه کار،کارانه و ماموریت محروم هستند.

آنچه مشهود است اینکه احتمالا حداقل افزایش ۲۰ درصدی حقوق ها برای سال آینده پیش بینی خواهد شد اما باید منتظر ماند و دید دولت چه برنامه ای برای حقوق کارمندان و بازنشستگان دارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.