قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو در بازار | قیمت خودرو در بازار آزاد

آخرین مهلت ثبت‌نام یارانه ۱۴۵ میلیونی خودرو + شرایط دریافت یارانه

کد خبر: 1085475

در طرح جدید فروش فوق‌العاده خودرو بیش از ۱۴۵ میلیون تومان جایزه یا همان یارانه یا همان رانت نصیب کسی می‌شود که نام او در قرعه‌کشی ایران‌خودرو در بیاید. این درحالیست که خودروساز بزرگ کشور در اوج زیان است و احتمالا در آینده درخواست کند که با منابع عمومی کسری‌هایش جبران شود.

آخرین مهلت ثبت‌نام یارانه ۱۴۵ میلیونی خودرو + شرایط دریافت یارانه

خودروسازان در اوج زیان خود هستند و انبوهی از خودروهای ناقص آنها هم به دلیل نبود قطعه هنوز در پارکینگ‌های آنها باقی مانده است. با این حال در اوج بحران خود دست از فروش فوق‌العاده خودرو برنمی‌دارند و معلوم نیست بعدا قرار است چطور زیان آنها ناشی از این طرح‌ها جبران شود.

طبق آخرین آمارها خودروسازان سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از طرح‌های پیش‌فروش دارند و از سوی دیگر تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ آنها به دلیل نبود قطعه به ۱۵۰ هزار خودرو افزایش یافته است.

پنجشنبه اخیر در حالی ثبت نام برای خرید خودرو پژو پارس تو فایو (Tu5) با قیمت ۱۴۵ میلیون تومان آغاز شد که همین خودرو در بازار دو برابر و معادل ۲۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. در واقع سود ۱۰۰ درصدی تنها در ۹۰ روز که قرار است ایران خودرو این خودرو را تحویل مشتری دهد. بعید است بازاری بتواند در این مدت کوتاه این طور بازدهی داشته باشد اما اگر رانت خودرو پیش‌فروش ایران‌خودرو نصیب کسی شود چندین برابر بازارهای سرمایه‌گذاری سود کرده است.

[کلیک و کشیدن برای جابجایی] علاوه بر این، خودرو پژو پارس بنزینی نیز با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان در لیست فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو قرار دارد. این درحالیست که قیمت این خودرو در بازار ۲۵۵ میلیون تومان است. ۱۱۵ میلیون تومان سود معادل ۸۲ درصد نیز سود به شدت قابل توجهی است. البته این در صورتی است که خودروسازان بتوانند سر موعد خودروها را تحویل دهند تا با قرعه‌کشی این رانت نصیب مشتریان شود.

آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در قرعه‌کشی ایران‌خودرو امروز شنبه ۱۶ مرداد است./ تجارت نیوز

 

۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها