پلیس آلمان در عملیاتی بزرگ موفق شد به فعالیت اعضای یک باند خانوادگی قاچاق انسان در این کشور خاتمه دهد. اعضای این باند متهم هستند که با دریافت مبالغ هنگفتی پول به تجارت و ورود غیرقانونی افراد به خاک آلمان مشغول بوده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پتر فریتسن، دادستان کل شهر تریر در غرب آلمان، روز پنج‌شنبه دوم آبان (۲۴ اکتبر) اعلام کرد که رئیس این باند قاچاق که یک مرد ۵۴ ساله لبنانی است نیز به همراه یکی دیگر از اعضای این خانواده که ۲۴ ساله است، به دام ماموران پلیس افتاده‌اند.به گفته دادستانی تریر هشت نفر از اعضای این خانواده متهم هستند که از سال ۲۰۱۸ میلادی (بیش از یک سال پیش) از جمله پناهجویان سوری را با ویزای جعلی از خاک لبنان وارد آلمان و هلند می‌کردند.

پتر فریتس در باره عملیات دستگیری اعضای این باند گفت: «این ضربه بزرگی به قاچاقچیان انسان است.» او ابراز امیدواری کرد که "ساختار این باند خانوادگی قاچاق انسان به طور کامل متلاشی شده باشد".

تحقیقات پلیس آلمان هم اکنون به روی ۲۶ مورد قاچاق انسان متمرکز شده است. در ۱۰ مورد پلیس آلمان با کمک همکاران خود در بیروت، مسکو، قاهره و تهران موفق شده است از ورود افراد از طریق این خانواده به طور غیرقانونی جلوگیری کند. تاکنون اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.

روز پنج‌شنبه در مجموع ۲۶ محل‌ در ایالات مختلف آلمان همزمان مورد بازرسی ماموران قرار گرفتند. ماموران ۱۶ خانه را در ایالت راین‌لند‌فاتس، ۱۰ محل را در نوردراین‌وست‌فالن، دو خانه را در برلین و یک محل را در ایالت زارلند مورد جستجو قرار دادند و اسناد و مدارک مربوط به جرم را به محل‌های امن منتقل کردند.

در این عملیات ۳۶۰ تن از ماموران پلیس آلمان فدرال، نزدیک به ۳۰ تن از افسران پلیس تریر و شش تن از ماموران دادستانی آلمان شرکت کردند. به دلیل خطر تیراندازی در بازداشت اعضای این باند ماموران ویژه پلیس نیز در عملیات حضور داشتند.

سوری‌هایی که اعضای این باند به طور قاچاق به آلمان منتقل کرده‌اند به شهرهای فرانکفورت، دوسلدورف و مونیخ وارد شده و از آنجا به آمستردام پرواز کرده‌اند. هر کدام از این افراد برای "قاچاق تضمین شده" مبالغی بین چهارهزار تا ۱۵ هزار یورو به اعضای باند پرداخت کرده بودند. تعدادی از این افراد در آلمان تقاضای پناهندگی کرده بودند.  

دادستانی آلمان برای اعضای این باند به اتهام "تجارت غیرقانونی و قاچاق خارجی‌ها" قرار بازداشت صادر کرده است.

مجازات حداکثر برای این جرم در آلمان ده سال است. دادستانی آلمان گفته است که اعضای این خانواده از ۱۵ سال پیش در آلمان زندگی می‌کرده‌اند. تعداد دیگری از اعضای باند در خارج از آلمان از جمله در لبنان ساکن بوده‌اند.

دیتر رومان، رئیس پلیس فدرال آلمان، "این نوع جرم‌های خانوادگی سازمان‌یافته" را موجب تضعیف قوانین و جامعه مدنی آلمان خواند.