پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه جدید دراه سبد خانوار.یارانه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد پرداخت می شود. یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت می شود. یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود. یارانه مبلغ چندانی ندارد.

یارانه جدید واریز می شود

فوری: محسن رضایی - معاون اقتصادی رئیس‌جمهور:
قرار بر این شد تا ۲ ماه مبلغ حذف یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی بصورت نقدی و اعتباری به حساب افراد واریز شود اما بعد از دو ماه این مبلغ به صورت کالابرگ در اختیار مردم قرار بگیرد
 این مبلغ برای دهک های پایین ۴۰۰ هزارتومان و برای سایر طبقات ۳۰۰ هزارتومان برای هر نفر خواهد بود.

هدفمندی یارانه کالاهای اساسی

جزئیات بسته اجرایی هدفمندی یارانه کالاهای اساسی قبل از شروع، به اطلاع مردم می رسد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه قیمت یک کیسه آرد در داخل کشور ۳۸۰۰۰ تومان و در آن سوی مرزها ۸۰۰ هزار تومان است، گفت: این فاصله آنقدر جذابیت دارد که با اقدامات فیزیکی نمی‌توان قاچاق را کنترل کرد و کشورهای همسایه از کالاهای ارزان ایرانی اشباع شده است.
وی با اشاره به حکم قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر توزیع ارز به نرخ ای. تی. اس (نزدیک به نرخ نیما) اضافه کرد که سال گذشته هم این حکم در بودجه بود و دولت قبل کل ۸ میلیارد دلار منابع برای تخصیص ارز ترجیحی را مصرف کرده بود اما با جنگ اوکراین وضعیت کاملاً تغییر کرده است.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: بنابراین باید امسال به سمت هدفمندی یارانه‌ها برویم.
ساداتی نژاد با اشاره به توزیع یارانه جبرانی برای این منظور، افزود: این یارانه هزینه‌های دهک‌های مختلف را پوشش می دهد ضمن اینکه قاچاق گسترده‌ای در حوزه آرد صنف و صنعت انجام می‌شد و به همین دلیل اصلاح نرخ این نوع آرد را در مرحله اول اجرا قرار دادیم.

ساداتی نژاد اضافه کرد: یارانه کالاهای اساسی قبل از شروع اجرای اصلاحات مربوط به ارز ترجیحی، به حساب مردم واریز می شود و جزئیات بسته اجرایی هدفمندی یارانه کالاهای اساسی قبل از شروع، به اطلاع مردم می رسد.

وی تاکید کرد: هر زمان دولت تصمیم به اجرا بگیرد، از قبل یارانه آن را پرداخت می کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: