پایگاه خبری خانه فوتبال:

 پرداخت یارانه بنزینی به هر کد ملی چه شد؟ یارانه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد پرداخت می شود. یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت شود. یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود. یارانه با روش جدید فقط به زنجیره آخر یعنی مردم پرداخت می شود.

توقف طرح «واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی»

وزیر اقتصاد و امور دارایی اعلام کرد: طرح «واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی» از اولویت خارج شده است.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در رابطه با آخرین وضعیت اجرای طرح واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی، گفت: به جهت اینکه در دولت چند موضوعِ تصمیم گیری اقتصادی دیگر مدنظر بود این طرح فعلاً از اولویت خارج شده است تا دولت در مورد سیاست‌های اولویت دار تصمیم گیری کند و بعد پرونده جدید باز شود؛ بنابراین فعلاً اولویت تصمیم گیری و سیاست گذاری برای این طرح وجود ندارد.

وی با اشاره به اجرای طرح یارانه بنزین به صورت پایلوت در کیش و قشم، تصریح کرد: طرح پرداخت یارانه بنزین به صورت پایلوت در کیش و قشم انجام شده و اجرای این طرح در آن مناطق متوقف نمی‌شود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه اجرای پایلوت طرح یارانه بنزین در کیش و قشم از آن جهت بود که مشکلات فنی این طرح احصاء شوند، گفت: در حال حاضر مشکلات فنی این طرح کاملاً شناسایی و مرتفع شدند.

خاندوزی در پایان گفت: باز پرداخت یارانه بنزین به بخش‌های فاقد خودرو در جزیره کیش هم انجام شده است اما به دلیل اینکه این طرح فعلاً در دستور کار توسعه نیست اجازه دهید هر زمانی که در مورد این موضوع تصمیم گیری شد جزئیات آن مطرح شود.

حدود چهار ماه قبل بود که طرح باز توزیع یارانه بنزین به صورت آزمایشی در کیش و قشم اجرا شد. طرحی که در آن ماهانه ۲۰ لیتر سهیمه بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هریک از شهروندان این دو جزیره تعلق می‌گرفت. حالا برخی از فعالان رسانه‌ای مدعی هستند که قرار است که این طرح در سراسر ایران اجرایی شود.

به گزارش فرارو، در این طرح هر شخصی که نمی‌خواهد از بنزین سهمیه‌ای خود استفاده کند، می‌تواند بنزین خود را به قیمت آزاد، یعنی ۳ هزار تومان به فروش برساند. اکنون با گذشت بیش از ۱۱۰ روز اجرای این طرح، هنوز معاونت اقتصادی ریاست جمهوری به عنوان متولی این برنامه توضیحی درباره گسترش این طرح به دیگر نقاط کشور نداده است.

از طرفی برخی از کاربران و فعالان رسانه‌ای ادعای افزایش قیمت بنزین و اعطای یارانه آن به مردم را مطرح می‌کنند.

ادعایی که در حال حاضر با واکنش سخنگوی دولت و وزارت نفت مواجه شده است. بهادرمی جهرمی در این رابطه گفته که ارز دارو و نان حذف نمی‌شود و دولت هیچ قصدی برای افزایش بنزین، نان و دارو ندارد.

وزارت نفت نیز این موضوع را تکذیب کرده و در اطلاعیه‌ای از «افزایش قیمت بنزین» به عنوان کلیدواژه جدید برخی جناح‌ها برای سیاسی‌کاری و التهاب‌آفرینی نام برده است.

یارانه بنزین به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

در حال حاضر دولت سیزدهم تاکید دارد که هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. از سویی معاونت اقتصادی رئیس جمهور نیز به نظر می‌رسد که طرح باز توزیع یارانه بنزین را به بایگانی سپرده است.

اما اگر قرار باشد این طرح از سوی محسن رضایی و همکاران اش اجرا شود، تقریبا تمام مردم مشمول این طرح می‌شوند. علت هم این است که پیش‌تر در جزئیات باز توزیع یارانه بنزین اشاره شده بود که به تمامی کدملی‌ها ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق می‌گیرد.

 اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم با حذف ارز ترجیحی و واریز یارانه‌ها آغاز شد. این دستور کار دولت با واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری از سوی رسانه‌ها و مردم همراه بود و البته تا امروز هم ادامه دارد.

در این خصوص کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت و عضو کمیسیون عمران گفت: با آغاز اصلاحات اقتصادی در دولت سیزدهم مشکلاتی وجود دارد. از فرهنگ سازی اجرای آن گرفته تا کنار آمدن مردم با شرایط ناشی از آن مثل گرانی ها، نیازمند زمان است. مردم به حق گلایه دارند و معترض هستند. شما ببینید بعد از مدتی قیمت مرغ حتی از قیمت مصوب دولت هم پایین آمده است و این نشان می دهد که برای عادی سازی قیمت‌ها زمانی باید طول بکشد. با این وجود ما امیدواریم با اصلاحات اقتصادی و حذف ارز ترجیحی اوضاع بهتر شود و در نهایت مردم هم مثل ما قبول می‌کنند که این اصلاحات به نفع و در جهت رفاه و آسایش آن‌ها است این مسئله باید در سال‌های قبل اجرا میشد که بالاخره دولت سیزدهم آن را اجرا کرد.

وی در خصوص تصمیمات سخت رییس جمهور گفت: تصمیمات سختی که رییس جمهور گفت در باب خصوصی سازی بود. اینکه گفته شد، بنزین گران می شود. مشکلات امروز همان مشکلاتی است که در دولت محمود احمدی نژاد و حسن روحانی داشتیم؛ ما همیشه به این روند گلایه داشتیم باید این رویه تغییر کند.

حسین‌پور در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: یارانه بنزین هم باید یک روز برداشته شود؛ البته به این زودی‌ها برداشته نمی‌شود، ولی این طرح در برنامه دولت است و اقدام می‌شود.

اینکه گفته می‌شود برجام بی‌تاثیر بود نه درست نیست اتفاقا تاثیرگذار بوده است

نماینده آذربایجان غربی در مورد برجام و تحریم‌های اقتصادی افزود: برجام و تحریم‌های اقتصادی مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده است اما مسائل هسته‌ای نقطه‌ی قرمز ما است، اما اینکه گفته می‌شود برجام در شرایط اقتصادی کشور بی‌تأثیر بود، درست نیست. اتفاقا تأثیرگذار بوده است. امروز ما با حفظ مواضع نظام و خطوط قرمز در حال مذاکره هستیم و طبق سخنان مقام معظم رهبری برای مذاکرات آمادگی داریم، ولی اگر خطوط قرمز رعایت نشود باید این مشکلات را تحمل کنیم وگرنه مشکلات دیگری در پس آن برای ما پدید می‌آید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: