وام فوری  و دریافت آن یکی از معظلاتی است که متقاضیان تسهیلات بانکی با آن مواجه هستند. وام‌ فوری معمولا در فاصله دو یا سه روز پرداخت می‌شوند و نرخ سود و شرایط بازپرداخت متفاوتی دارند. وام فوری از جمله وام هایی است که برخی بانک ها طرح هایی برای اعطای آن دارند. وام فوری به زنان خانه‌دار ایده‌ای است که از چند سال گذشته بسیاری از بانک‌ها به استقبال آن رفتند و به زنان خانه‌دار وام خرد دادند.وام فوری میتواند وام ازدواج ،وام مسکن ، وام قرض الحسنه یا هر وام دیگری باشد.

اگر ایده راه‌اندازی کسب و کار خود را در سر دارید اما سرمایه اولیه را ندارید، می‌توانید وامی با سقف ۱۰۰ میلیون تومان از بانک سپه دریافت کنید.

یکی از بانک‌هایی که وام خوداشتغالی می‌دهند، بانک سپه است. این وام قرض‌الحسنه است و ۴٪ کارمزد دارد. سقف وام برای تسهیلات فردی ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان است و برای بازپرداخت آن حداکثر ۸۴ ماه فرصت دارید.

توجه داشته باشید که برای دریافت این وام، نباید چک برگشتی یا بدهی به بانک داشته باشید. همچنین، در صورت معوق شدن تسهیلات با نرخ وجه التزام ۱۲ درصد است.

اگر میزان وامی که می‌خواهید بگیرید تا سقف ۵۰ میلیون تومان باشد، نیاز به دو ضامن رسمی با کسر از حقوق دارید، اما اگر به مبلغی بیشتر از ۵۰ میلیون تومان نیاز دارید، باید یک سند ملک به عنوان تضمین به بانک دهید.

برای دریافت این وام از بانک سپه، متقاضی باید معرفی‌نامه از سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا کمیته امداد امام‌خمینی دریافت و به بانک ارائه کند. سپس، با افتتاح یک حساب قرض‌الحسنه پس انداز با حداقل مانده یک میلیون ریال، می‌تواند برای دریافت وام اقدام کند.

این وام مسدودی سپرده ندارد و هزینه‌های جانبی دریافت آن، حدود ۴میلیون ۱۰۰ هزار تومان شامل ۴٪ کارمزد وام و تشکیل پرونده، برآورد می‌شود.

بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور حمایت از مشتریان خود و براساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی، به متقاضیان واجد شرایط وام ۲۰۰ میلیونی می‌پردازد.

متقاضیان دریافت این وام ۲۰۰ میلیونی باید در یکی از شعب بانک مهر سپرده قرض الحسنه داشته باشند. افراد برای دریافت این تسهیلات باید حداقل خواب سپرده سه ماهه ایجاد کنند. این وام قرض الحسنه بوده و تنها کارمزد ۴ درصدی دارد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ ماه اعلام شده است. افراد برای دریافت این وام باید ضامن رسمی داشته باشند. لازم به ذکر است که پرداخت این وام به بودجه شعبه و ابلاغیه بانک مرکزی بستگی دارد.

با توجه به مبلغ وام، کارمزد و مدت زمان بازپرداخت، هر قسط ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۳۳۳ تومان است. مجموع رقم وام و سود آن نیز به ۲۰۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد.

پرداخت وام به زنان خانه‌دار ایده‌ای است که از چند سال گذشته بسیاری از بانک‌ها به استقبال آن رفتند و به زنان خانه‌دار وام خرد دادند.

اگرچه این طرح در بسیاری از بانک‌ها متوقف شده است اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنوز برخی از بانک‌ها هستند که به زنان خانوار وام فوری می‌دهند.

یکی از این بانک‌ها، بانک دی است که به زنان خانه‌دار وام ۵۰ میلیون تومانی می‌دهد. آنگونه که در وب‌سایت رسمی این بانک آمده است این وام به همه زنان -چه شاغل و چه غیرشاغل- پرداخت می‌شود.

اگر افتتاح‌کننده حساب شاغل باشد خودش می‌تواند از وام استفاده کند اما اگر شاغل نباشد، می‌تواند امتیاز این وام را به فرزند و یا همسر خود واگذار کند.

شرایط دریافت وام فوری زنان خانه‌دار

حداقل مبلغ لازم برای افتتاح حساب و دریافت این وام، مبلغ دو میلیون تومان است. متقاضیان باید با سپرده‌گذاری دو میلیونی کار دریافت وام را آغاز کنند.

حداقل مدت سپرده‌گذاری ۳ ماه است و متقاضیان می‌توانند معادل ۱۰۰ درصد مبلغی که سپرده‌گذاری کرده‌اند وام دریافت کنند.

سود این وام ۱۸ درصد است و ظرف ۳۶ ماه باید اقساط آن پرداخت شود. این وام فوری زنان، سقف پرداخت دارد و نهایت مبلغ پرداختی بانک ۵۰ میلیون تومان است که در قالب کارت اعتباری پرداخت می‌شود.

نوع دیگری از وام بانک دی برای زنان، پرداخت وام با توثیق سپرده است. در این شیوه فرد می‌تواند معادل کل سپرده‌ای که در بانک دارد، وام فوری دریافت کند. اما بانک کل مبلغ سپرده فرد را به‌عنوان وثیقه نزد خود نگه می‌دارد و فرد اجازه برداشت سپرده خود از بانک را ندارد. یعنی فرد می‌تواند ۱۰۰ میلیون در بانک سپرده کند و معادل ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرد اما تا زمان بازپرداخت کامل اقساط، اجازه برداشت پول خود را ندارد.

وام ۵۰ میلیونی زنان خانه‌دار به دو تا سه ضامن معتبر نیاز دارد، شرطی که دریافت این وام برای زنان را کمی دشوار می‌کند.

وام فوری بانک دی

وام فوری بانوان بانک دی یکی از طرح‌های تسهیلاتی ویژه بانوان است. خانم‌های خانه‌دار و شاغل می‌توانند با افتتاح یک حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه و گذاشتن حداقل ۲ میلیون تومان در همان حساب، وام فوری بانوان خانه‌دار را از بانک دی بگیرند. نکته جالب درباره وام فوری بانوان بانک دی قابلیت واگذاری آن به فرزند یا همسر است. سقف این وام هم ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود و بازپرداخت ۳۶ ماهه و سود ۱۸ درصد دارد. این وام بانکی برای زنان خانه‌دار نیاز به دو ضامن معتبر و رسمی دارد که کمی کار را برای گرفتنش سخت می‌کند.

وام فوری بانک کشاورزی

بانک کشاورزی هم با طرح بانوی ایرانی اقدام به ارائه وام بانکی برای زنان خانه‌دار کرده است. کافی است خانم‌ها به یکی از شعبه‌های بانک کشاورزی بروند و حساب بانکی افتتاح کنند و یک سپرده را به مدت ۴ تا ۶ ماه در حساب نگه دارند. بعد هم برای گرفتن وام فوری اقدام کنند. زمان بازپرداخت این وام از ۶ تا ۲۴ ماه است و نرخ تسهیلاتشان ۱۴ تا ۱۸ ماهه خواهد بود.

تقریبا بعید است خانم خانه‌دار یا زن غیرشاغلی را پیدا کنید که چندتکه‌ای طلا نداشته باشد. یکی از ساد‌ه‌ترین روش‌های گرفتن وام بانکی برای زنان خانه‌دار وثیقه گذاشتن همین طلاهای خانگی در بانک کارگشایی و گرفتن وام است. زنان خانه‌دار با گرو گذاشتن طلا می‌توانند از  ۲ تا ۲۰میلیون تومان وام بگیرند. خوبی این وام برای زنان خانه‌دار هم قرض الحسنه بودن آن است؛ یعنی سود ۴درصد که سود این وام را ناچیز می‌کند. البته برای گرفتن وام ۲ میلیونی باید ۳۰ گرم طلا برای گرو گذاشتن داشته باشید.

وام فوری بانک سینا

خیلی مواقع خانم‌های خانه‌دار دنبال گرفتن وام برای خرید کالا یا لوازم خانگی هستند. اگر قصد گرفتن وام برای خرید کالا دارید، بهترین راه وام برای زنان خانه‌دار بانک سینا است. بانک سینا نام طرح یاس را روی آن گذاشته است. وام طرح یاس بانک سینا به صورت کارت اعتباری برای خرید کالا به متقاضیان داده می‌شود. یک اعتبار ۲۰ میلیون تومانی برای خرید از فروشگاه‌های تحت قرارداد با بانک سینا که به درد کسانی می‌خورد که هدفشان از گرفتن وام خریدن لوازم خانگی است. این طوری با یک تیر دونشان را می‌زنید؛ هم با کمتری دردسر ممکن وام می‌گیرید، هم وام‌تان مخصوص خرید کالاست و نیازتان را برطرف می‌کند.

وام فوری بانک ملت

اگر خانم شاغل یا خانه‌دار هستید و در یکی از شعب بانک ملت حساب سپرده‌ای با موجودی حداقل ۱۰ میلیون تومان دارید، می‌توانید برای گرفتن تسهیلات طرح پرنیان بانک ملت اقدام کنید. بانک ملت تسهیلاتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان به خانم‌ها ارائه می‌کند. البته سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه و البته داشتن یک حساب سپرده بلندمدت است. همین شرایط دشوار گرفتن وام فوری بانوان را کمی سخت می‌کند.

 

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۶۹ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: