پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایران خودرو بزرگترین خودروساز ایران و خاورمیانه است.ایران خودرو با نام ایران ناسیونال آغاز به کار کرد.ایران خودرو انواع خودروهای بنزینی و دیزلی سبک و سنگین را تولید می کند.ایران خودرو سعی در بروز رسانی تولیدات دارد. ایران خودرو نبض بازار را کنترل می کند.

جزئیات تاکسی لند ایران خودرو

مدیر عامل ایران خودرو وعده داد اولین «تاکسی‌لند» کشور در شهر تهران راه اندازی خواهد شد و اشاره کرد این شرکت تاوان تاسیس یک تاکسی رانی را دارد.
مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو گفت: در تاکسیرانی از راننده مالکی باید به سمت شرکت مالکی برویم  باید از تاکسی‌های دنده‌ای و معمولی عبور کنیم و تاکسی‌ها اتومات شوند. 
مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو افزود: این ظرفیت را داریم  یک شرکت تاکسی رانی خصوصی تاسیس خواهد شد که فقط خودروهای اتومات خواهند داشت و شرکت مالکی خواهند بود  تمام خدمات تاکسی 24 ساعته در تاکسی لند ارائه خواهد شد. چه اشکالی دارد تاکسی های ما اتومات باشند؟  چرا باید تاکسی‌های اتومات یکی از جاذبه تروریستی مردم ما در امارات باشد؟ مگر ثروت و توانایی ما کمتر از امارات است؟ چرا برای مردم خوب نخواهیم؟ چرا مردم نباید خودروی خوب سوار شوند؟  

ایران خودرو

این سخنان از سوی مدیرعامل ایران خودرو در مراسم تحویل 630 دستگاه تاکسی ون ایراد شده است. البته هنوز رانندگان تاکسی و تاکسی رانی تهران نسبت به این سخنان واکنشی نشان نداده اند ولی به هر صورت چنین طرحی اگر چه می تواند برای ایران خودرو و دیگر خودروسازهای کشور جذابیت هایی داشته باشد ولی با توجه به ترکیب اصلی جامعه تاکسی رانی در کشور که متشکل است از رانندگان خود مالک باید دید چنین طرحی از سوی این رانندگان هم مورد قبول قرار خواهد گرفت یا خیر؟

یکی از فواید فعالیت شرکتی در زمینه تاکسی رانی این است که خودروسازها با یک بنگاه بزرگ با توان مالی بالاتر نسیت به رانندگان خود مالک طرف خواهند بود و یا حتی در درآمد این شرکتها شریک می شود بنابراین انگیزه بیشتری برای نوسازی ناوگان خودرویی کشور خواهند داشت ولی آیا این مسئله به رانندگان تاکسی هم هست یا خیر؟ نمی توان در مورد آن اظهار نظر دقیقی کرد.

ایران خودرو

اما طرح تاکسی لند یا سرزمین تاکسی که از سوی خطیبی وعده راه اندازی آن داده شد در واقع یک مجتمع خدماتی بزرگ برای کل تاکسی های شهر تهران است که به نظر می رسد مجوزهای آن نیز از تاکسی رانی تهران اخذ شده است.

تاکسی ون های جدید ایران خودرو از راه رسید 

آیین رونمایی از تاکسی‌ ون‌های جدید شنبه ۲۸ آبان‌ ۱۴۰۱، همزمان با سیزدهمین شنبه امید و افتخار آغاز شد.
آیین رونمایی از ۶۳۰ ون ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با همکاری وزارت کشور با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مهدی اسماعیل بگی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل و برخی از مدیران شهری برگزار شد.
در سیزدهمین شنبه امید و افتخار تعداد ۶۳۰ تاکسی ون با عنوان «وانا» و با ظرفیت جابجایی ۱۲ نفر به چرخه حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه شده است.

ایران خودرو

گفتنی است پیش از این و در هشتمین شنبه امید و افتخار رونمایی از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۶۲ دستگاه مینی‌بوس و دو هزارمین دستگاه تاکسی جایگزین در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده انجام شده است.

مدیرعامل سازمان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: امیدواریم تا سال آینده بتوانیم تعداد ۲ هزار دستگاه تاکسی ون را به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه کنیم.

مهدی اسماعیل بگی در آیین رونمایی از تاکسی‌ون‌های جدید شهرداری تهران با همکاری وزارت کشور (همزمان با سیزدهمین شنبه امید و افتخار) با بیان اینکه امروز شاهد ورود ون های جدید به ناوگان حمل و نقل تهران هستیم، اظهار کرد: تاکسی های چهار نفره و اتوبوس های ۴۰ نفره در تهران فعالیت می کنند و فاصله جدی بین این دو دستگاه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه از سال ۸۶ تعداد هفت هزار ون چینی به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه شد، خاطرنشان کرد: ما توانستیم خودروهای تاکسی چهار نفره را نوسازی کنیم اما افقی برای نوسازی ون‌ها نداشتیم و قطعات موردنیاز در دسترس نبود و مشکل جدی ایجاد می کرد که راندمان این بخش را کاهش می داد.

وی با بیان اینکه امروز با تلاش تولیدکنندگان داخلی شاهد جایگزینی خودروهای جدید هستیم، یادآور شد: این‌ ون‌ها موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم خواهد کرد؛ این دستگاه‌ها با قیمت بسیار مناسب تحویل داده خواهد شد.

اسماعیل بگی با اعلام اینکه ما ۲ هزار دستگاه ون فعال داریم، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تعداد ون‌ها را به پنج هزار دستگاه افزایش و فشار موجود بر ناوگان اتوبوسرانی را کاهش دهیم. امیدواریم تا سال آینده بتوانیم ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ون را اضافه کنیم.

ایران خودرو

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: