قیمت بنزین | قیمت بنزین جدید

خبر داغ امروز از افزایش قیمت بنزین | قیمت بنزین چقدر شد؟

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران توضیحاتی در خصوص شایعه افزایش قیمت بنزین داد.

کدخبر : 1873
سایت سرگرمی روز :

قیمت بنزین در ایران یکی از موضوعات مهم و داغ در حوزه اقتصادی است. در سال 1398، دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت قیمت بنزین را افزایش دهد. با این تصمیم، قیمت بنزین از 10,000 ریال به 15,000 ریال برای هر لیتر افزایش یافت. قیمت بنزین در ایران تحت تأثیر تحریم‌های اقتصادی، تغییر نکرده است. در حالی که قیمت بنزین در دنیا و به خصوص در منطقه خاورمیانه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، قیمت بنزین در ایران نسبت به کشورهای دیگر نسبتاً پایین است، به طور مثال در آمریکا، قیمت بنزین حداقل دو برابر قیمت بنزین در ایران است. با این حال، هنوز هم قیمت بنزین در ایران یکی از مهمترین مشکلات در حوزه اقتصادی کشور است. در حال حاضر، دولت جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا منابع بیشتری را از فروش نفت و سایر منابع خود به دست آورد. همچنین، دولت تحریم‌های اقتصادی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهش منابع مالی کشور تلقی کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران توضیحاتی در خصوص شایعه افزایش قیمت بنزین داد.

علی اکبر نژادعلی در یک برنامه رادیویی درباره شایعات درباره افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: کلا این شایعات کذب است. اصلا از ابتدا هم قرار نبوده همچنین اتفاقی بیافتد و اصلا همچنین اتفاقی هم نخواهد افتاد.

وی افزود: در برنامه دولت و در برنامه مجلس اصلا همچنین چیزی طرح موضوع هم حتی نشده؛ چه برسد به این که در رابطه با آن تصمیم بگیرند.

نژادعلی در پاسخ به این پرسش که در بودجه امسال بنزین همان سه هزار تومان هست؟ تصریح کرد: کلا بنزین به نرخ هزار و ۵۰۰ تومان با نرخ اول در جایگاه‌های عرضه سوخت و به نرخ دوم برای استفاده از سهمیه دوم با قیمت سه هزار تومان در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت باید عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: همین کار هم دارد انجام می‌شود و از طریق سامانه عرضه سوخت، در اختیار مردم قرار می‌گیرد. منبع: همشهری آنلاین

علت جمع آوری کارت‌های سوخت

طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌ها از این هفته به اجرا درآمد. این طرح با حواشی زیادی همراه بود و اهداف متفاوتی، از جمله اصلاح قیمت بنزین و سهمیه‌ها، مبارزه با قاچاق و مدیریت مصرف سوخت برای آن بیان شد. اما اصل ماجرا چیست؟

اسدالله قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت کشور، در این باره به تجارت‌نیوز توضیح داد: هدف اصلی از جمع‌آوری کارت‌های سوخت ساماندهی و مدیریت عرضه بنزین است. ضمن آنکه از این طریق می‌توان به آمار شفافی از پایش مصرف در مناطق مختلف کشور دست پیدا کرد.

او ادامه داد: با اجرای این طرح به‌راحتی می‌توان تشخیص داد که هر یک از مناطق چه میزان بنزین مصرف می‌کنند. همچنین با توجه به فعال شدن مجدد کارت‌های سوخت شخصی می‌توان مسیر سوخت‌گیری مردم را رهگیری و سیاست‌های لازم را اجرا کرد.

قلی‌زاده تصریح کرد: برنامه‌ مدیریت مصرف از گذشته در دستور کار بود. اما روش اجرای آن چندی پیش به شرکت نفت تکلیف شد. در حال حاضر نیز ملزومات آن گام به گام در حال انجام است.

او عنوان کرد: گام اول در اجرای این طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌ها بود که در حال حاضر دنبال می‌شود. با این روند مردم از کارت‌های شخصی خود استفاده می‌کنند و مدیریت مصرف در وهله اول به دست خودشان صورت می‌گیرد.

هر پمپ بنزین چند کارت سوخت‌ دارد؟

قلی‌زاده تشریح کرد: اجرای سیاست جمع‌آوری کارت‌های سوخت از گذشته در مناطق مرزی کشور دنبال می‌شد. در حال حاضر هم که کل جایگاه‌های کشور نسبت به اجرای آن اقدام کردند و در تمام ساعات شبانه روز فعال هستند.

او درباره مناطقی که اجرای این طرح در آن دنبال شده است توضیح داد: قرار شد به هر جایگاه‌ با توجه به سکوهایی که دارد حداقل یک یا دو کارت سوخت آزاد تعلق بگیرد. همچنین روند اختصاص کارت به سکوهای بنزین سوپر طبق روال معمول دنبال می‌شود.

وی افزود: در گذشته برای هر نازل یک کارت سوخت اختصاص داده شده بود، اما در حال حاضر با توجه به سکوها و میزان مصرف هر جایگاه کارت اختصاص پیدا کرده است.

قلی‌زاده مثال زد که اگر یک پمپ بنزین چهار سکو داشته باشد، در کنار آن وجود هشت کارت سوخت لازم است. ضمن آنکه کارت تلمبه‌های بنزین سوپر هم به صورت جداگانه وجود دارند.

او گفت: البته کارت‌های جایگزینی هم در دفتر پمپ‌های بنزین موجود است تا اگر مشکلی پیش آمد مردم معطل نشوند و روند خدمات‌رسانی به متقاضیان به‌درستی انجام شود.

وی درباره شایعه افزایش قیمت بنزین با اجرای این طرح گفت: طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت صرفا برای مدیریت مصرف است و هیچ ارتباطی با افزایش قیمت بنزین ندارد.

مالک شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درباره طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت از پمپ‌های بنزین به ایسنا گفت: آنچه مجلس تکلیف کرده این است که دولت باید تمهید کند تا افراد از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند. اما نظر مجلس این نبوده که کارت‌های سوخت جایگاه‌ها به طور کلی جمع شود چراکه اصلا امکان پذیر نیست.

با این حساب به نظر می‌رسد هنوز طرح مذکور با اتفاق نظر کامل متولیان همراه نبوده و مشخص نیست آیا هدف اصلی که مدیریت مصرف است در صورت اجرای آن محقق می‌شود یا خیر؟

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • مهدی صالحی
    0

    سلام
    چرا شما اینقدر به این شایعات دامن میزنید

  • ناشناس
    0

    نخیر اصلا درست نیست. ماشبن با بنزین کار میکند. نه با اب. هرسال چندین ماشین تولید میشود. وبه ازایی ان مصرف بنزین بالا میرود.

  • ناشناس
    0

    چرا اون ور میبینید که آمریکا بنزین لیتری دو برابر ایران میفروشه ولی نمیگید حقوق ی کارگر معمولی به پول ایران بالای 40میلیون هست چه برسه به کارمندان دولتیش،وزیر کشاورزی ایران عوض شده ولی نتونسته

  • ناشناس
    2

    قیمت مرغ پایین بیاره

  • ناشناس
    1

    خودتون دارید شایه درست میکنید

  • ناشناس
    0

    به طور مثال دستمزدها در آمریکا حداقل ده برابر ایران است، اینم بگید خو

  • منصور
    0

    اینم بگید تو آمریکا هیچکس سوار پراید نمیشه اگر هم بشه قیمتش 100 هزارتومن اینجا هم لیتری 3 هزارتومنه آخه 60 لیتر چیه خجالت بکشید

  • ناشناس
    0

    😡😡

  • ناشناس
    0

    خوب چرانمی گیدکارگرچندبرابراینجاکارمیکنه خجالت نمیکشیدکه