پایگاه خبری خانه فوتبال:

سایپا شاهین یکی از جدیدترین سدان‌های بازار ایران است.سایپا شاهین‌ تاحالا در جلب توجه خریدارانش موفق بوده.سایپا شاهین توانسته تبدیل به خودرویی محبوب در بازار شود.بیشتر کسانی که برای اولین بار پشت فرمان سایپا شاهین پرچمدار فعلی محصولات سایپا نشستند انتظار نداشتند که با خودرویی متفاوت نسبت به دیگر سدان‌های داخلی همچون تیبا یا ساینا مواجه شوند. تصور این افراد آن بود که سایپا شاهین هم خودرویی است که چون تازه به بازار آمده تب و تابی ایجاد کرده و این موج به زودی خواهد خوابید. اما تجربه رانندگی طولانی‌مدت اولین کسانی که پشت شاهین نشستند و الان چند هزار کیلومتر را با آن رانندگی کرده‌اند، نشان می‌دهد که شاهین خودرویی نیست که داستانش به این زودی‌ها در بازار تمام شود. 

مشخصات کامل خودرو سایپا شاهین اتوماتیک اعلام شد

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت خودروسازی سایپا مشخصات شاهین اتوماتیک را اعلام کرد. شاهین اتوماتیک یکی از خودروهای پرطرفداری است که در سامانه یکپارچه خودرو در دومین مرحله ثبت نام عرضه شده است.
شاهین نامی فارسی است که در فرهنگ لغت دهخدا به نوعی پرنده‌ی شکاری از خانواده‌ی باز منتسب شده است و استایل مدل سدان به عنوان اولین خودروی تولید شده از این پلتفرم با الهام از این پرنده‌ی شکاری طراحی شده است.

این خودرو با استفاده از موتور ۱۴۹۷ سی سی M۱۵TC Turbo Charger، گیربکس دستی ۵ سرعته و طراحی بدنه با استفاده از فولادهای با استحکام بالا، به بازار عرضه شده است تا رقابت را در بازار خودروهای هم کلاس خود دو چندان نماید.

به‌زودی این خودرو با گیربکس اتوماتیک CVT تیپ‌ترونیک ۷ سرعته و امکاناتی جدید نظیر تزئینات داخلی کروم و تریم دورنگ، گارنیش عقب کروم، کروز کنترل، محدودکننده سرعت و مولتی مدیا با نمایشگر ۱۰ اینچ به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی شاهین اتومات CVT

شرکت خودروسازی سایپا، اطلاعات فنی شاهین اتوماتیک CVT را منتشر کرد. این نسخه جدید شاهین، که در سال 1402 به بازار می‌آید، به گیربکس جدید CVT مجهز شده و قابلیت تعویض 7 دنده به صورت تیپ‌ترونیک را هم دارد.

طول خودرو، ۴۴۴۶ میلیمتر و عرض آن، ۱۷۷۱ میلیمتر و ارتفاع آن ۱۴۹۰ میلیمتر است. دو محور جلو و عقب خودرو، ۲۶۵۰ میلیمتر و وزن خالص آن 1320 کیلوگرم است. حجم صندوق عقب، ۴۲۲ لیتر گزارش شده و خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است. گیربکس این خودرو CVT تیپ ترونیک ۷ سرعته بوده و چهار سیلندر است.

شاهین CVT در قسمت فنی، هیچگونه تغییری نسبت به شاهین دنده‌ای G نداشته و فقط وزن خالصش، حدود 50 کیلوگرم افزایش یافته است. ضمن اینکه مصرف ترکیبی خودرو نیز که در شاهین دنده‌ای معادل 7.5 لیتر بوده، در شاهین CVT به حدود 7.2 لیتر رسیده است. تمامی امکاناتی که در شاهین G به کار رفته، برای شاهین CVT نیز استفاده شده اما سایپا علاوه بر آنها، چندین آپشن جدید نیز به شاهین CVT افزوده که عبارتند از:

آنتن کوسه‌ای

تزیینات کرومی بدنه و کابین

کفپوش سه بعدی

مانیتور 10 اینچی جدید (که جایگزین مانیتور 7 اینچی شده)

سیستم کنترل کشش یا TCS

سیستم کنترل پایداری یا ESC

سیستم کمکی حرکت در سربالایی یا HSA

تغییر پیشرانه شاهین CVT در سال 1402

در شاهین اتوماتیک، آپشن‌هایی مثل دستگیره‌ها، جلوپنجره و گارنیش پشت خودرو کروم کاری شده، همچنین داشبورد داخلی دو رنگ طراحی شده است و خودرو با گیربکس CVT عرضه می شود.

شرکت تولیدکننده این گیربکس شرکت پانچ بلژیک است که در دنیا صاحب سبک است و در بازارهای جهانی حضوری فعال دارد. تست‌های صحه‌گذاری محصول انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال، تمامی تست‌ها و فرآیند شماره‌گذاری این خودرو انجام شود و طبق برنامه زمان‌ بندی عرضه محصول از اردیبهشت‌ماه 1402 آغاز شود.

تجهیزات ایمنی شاهین اتوماتیک

مجهز به سیستم ترمز TCS+ESC+HSA

مجهز به سیستم ترمز ABS+EBD+BAS

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم ضد سرقت (Immobilizer)

سیستم هشداردهنده امنیتی

کمربند ایمنی پیش کشنده با مکانیزم کاهنده نیرو

شاهکار جدید سایپا | وانت شاهین از راه رسید
سایپا شاهین

سایپا شاهین فول آپشن دیده شد

به تازگی تصاویری در اختیار ما قرار گرفته است که نشان می دهد، سایپا یک دستگاه شاهین اتوماتیک را با آپشن های جدید تولید کرده و توانسته تا برای این نسخه پلاک ملی را دریافت کند.
بر اساس تصاویر به دست آمده، سایپا یک نسخه شاهین اتوماتیک را با آپشن های جدید تولید کرده و برخی تغییرات را بر روی این سدان کلاس C اعمال نموده است. در جلو پنجره و دستگیره درهای این خودرو می بینیم که از طرح کرومی استفاده شده و نشان توربو هم روی گلگیر خودرو نصب گردیده است. همچنین طرح رینگ ها جدید بوده و از نوع تراش خورده آلومینیومی است. در کنار حضور دوربین دنده عقب بر روی شاهین، یک دوربین در جلو پنجره و دو دوربین زیر آینه های جانبی نصب شده و سبب گردیده است تا این نسخه شاهین CVT به آپشن دوربین ۳۶۰ درجه مجهز شود.

سایپا شاهیندوربین ثبت وقایع هم پشت آینه داخل کابین و روی شیشه جلوی شاهین مورد نظر نصب شده و می بینیم که تریم داخلی دو رنگ کِرِم – مشکی به همراه تزئینات طرح چوب در کابین این خودرو به کار رفته است. نمایشگر این شاهین اتوماتیک هم از نوع لمسی ۱۰ اینچی بوده و دکمه تنظیمات آن به بخش پایین صفحه نمایش منتقل شده است. شیشه های عقب این خودرو هم به صورت استاندارد دودی بوده و رنگی متفاوت با سایر نسخه های شاهین دارد.

سایپا شاهین

سایپا شاهینطرح جدید دوخت صندلی ها، نمایشگر ردیف عقب و… از جمله امکاناتی است که گویا در قالب یک پروژه سفارشی سازی برای شاهین اتوماتیک در نظر گرفته شده و سایپا هم نمونه اولیه شاهین اتوماتیک آپشنال را با این ویژگی ها تولید کرده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: