پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت دلار به کانال مهیج 19 هزاری نزدیک شد اما دوباره برگشت. قیمت دلار دچار نوسان شدید شده . قیمت دلار بعد از انتخابات آمریکا نزولی شد. قیمت دلار بر روی اجناس دیگر در بازار تاثیر مستقیم دارد. قیمت دلار و آینده دلار را ببینید
بازار امروز شاهد رشد قیمت دلار است که با افزایش  به 23600 (بیست و دو هزار و دویست ) تومان رسید.

قیمت دلار، یورو و پوند امروز در بازار آزاد روند صعودی را تجربه کرد.

رقابت‌های سیاسی، بزرگترین عامل تخریب بازار ارز

قیمت دلار

مهم‌ترین عواملی که کارشناسان بازار ارز برای عدم تداوم این روند کاهشی ذکر می‌کنند، به تحولات سیاسی مربوط است. روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا و عدم تحقق پیش‌بینی کاهش تحریم‌ها و بازگشت به برجام توسط این دولت، یکی از مهمترین اتفاقاتی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می‌تواند روند کاهش قیمت‌ها را متوقف کند و حتی بازار را با موج افزایشی هم همراه سازد.

به هر ترتیب حسن روحانی، رئیس جمهوری، در هفته‌ای که گذشت، قیمت‌های موجود در بازار ارز را غیرواقعی دانست و اعلام کرد در صورت موفقیت دولت در بازگرداندند منابع ارزی بلوکه شده در بانک های خارجی، پیش‌بینی دولت برای برای بازار ارز رسیدن قیمت دلار به محدوده ۱۵ و ۱۶ هزار تومان است. سخنانی که نشان دهنده عزم دولت برای تداوم این روند کاهشی است. هرچند رقبای سیاسی دولت در داخل کشور این موج دوم کاهش قیمت‌ها را خوش‌بینانه تفسیر نکرده و با در میان کشیدن موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، انگیزه های سیاسی را عامل چنین اتفاق مثبتی اعلام کرده اند. تحلیل‌هایی که نتیجه اولیه آن بر هم خوردن آرامش بازار خواهد بود.

هرچند مشاهدات عینی از سطح بازار ارز در روزهای گذشته نشان می‌دهد، فعالان بازار ارز انگیزه‌ای برای خرید ندارند، اما کارشناسان همچنان این نگرانی را دارند که مسائل سیاسی، باز هم باعث بر هم خوردن آرامش ایجاد شده در این بازار بشود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: