پایگاه خبری خانه فوتبال:

 مهرداد میناوند بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس که به علت درگیری ۹۰ درصدی ریه به ویروس کرونا در بیمارستان بستری بود،درگذشت. مهرداد میناوند متولد سال ۱۳۵۴ بود و طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲، ۷۵ بار پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کرد.مهرداد میناوند مدافع چپ فوتبال ایران سال ۱۳۷۴ از پاس به پرسپولیس آمد.مهرداد میناوند و در ۳ سال حضورش ۸۹ بار با پیراهن این تیم بازی کرد و ۱۳گل به ثمر رساند.مهرداد میناوند در ادامه به اشتورم گراتس اتریش ترانسفر شد و طی ۳ سال ۶۷ بازی هم برای این تیم انجام داد.
میناوند در ادامه برای شارلوا بلژیک و الشباب امارات بازی کرد و دوباره در سال ۱۳۸۲ به پرسپولیس بازگشت و پیراهن تیم محبوب خود را برتن کرد. دوره دوم حضورش در پرسپولیس فقط یک سال طول کشیده و در ادامه این مدافع چپ پا راهی سپاهان و راه‌آهن شد و در سال ۱۳۸۴ از فوتبال خداحافظی کرد.

میناوند در عرصه مربیگری خیلی فعالیت نکرد و فقط دو سال در خونه‌به‌خونه و یک سال هم در سپیدرود رشت حضور داشت.

 مهرداد دوباره زود رفت؛ برگرد و کُری بخوان

دکتر لطفی ، پزشک معالج میناوند گفت : متاسفانه ناگهان یک آمبولی ریوی باعث شد تا وضعیت این شخصیت ملی بحرانی شود و وی از جمع ما بر اثر کرونا برود.

دکتر لطفی ، پزشک معالج میناوند درباره این اتفاق تلخ عنوان کرد:تا عصر امروز و حوالی ساعت ۶، میناوند در وضعیت پایداری به سر می برد و اکسیژن خون وی بالای ۹۰ بود و وضعیت کبد و کلیه وی و جریان خون در بدن او پایدار بود و ما به این وضعیت امیدوار بودیم. اما متاسفانه ناگهان یک آمبولی ریوی باعث شد تا وضعیت این شخصیت ملی بحرانی شود و وی از جمع ما بر اثر کرونا برود.

مهرداد میناوند ملی پوش سابق تیم ملی ایران پس از روزها مبارزه با بیماری کرونا ساعتی پیش در بیمارستان لاله تهران دار فانی را وداع گفت.

میناوند در دوران بازیگری هم خیلی زود به تیم محبوبش پرسپولیس رسید و هم خیلی زود از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد.

این دفاع چپ در سن ۱۹ سالگی با پیراهن تیم پاس تهران به فوتبال حرفه‌ای رسید و پس از یک سال درخشش در این تیم به تیم محبوب خود یعنی پرسپولیس پیوست.

نکته جالب در مورد او این بود که او در دو فصل اول حضورش در پرسپولیس دو جام متوالی را کسب  کرد و قهرمان ایران شد. همان سال هم توانست در حضور بازیکنی مانند رضا شاهرودی جناح چپ تیم ملی فوتبال ایران را از آن خود کند.

مهرداد پس از سه سال  درخشش در پیراهن پرسپولیس و تیم ملی‌ مانند بسیاری دیگر از ستاره‌های سال  ۹۸ به فوتبال اروپا و تیم اشتروم گراتس اتریش ملحق شد و ۳ سال متوالی پیراهن این تیم را بر تن کرد.

میناوندبا اشتروم گراتس هم قهرمانی در لیگ اترش، جام حذفی این کشور و سوپر کاپ را در کارنامه دارد تا یکی از پر افتخارترین لژیونرهای ایران در فوتبال اروپا لقب بگیرد.

میناوند همچنین با این تیم اتریشی ۳ فصل متوالی در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد و مقابل تیم‌هایی مانند اینتر میلان و رئال مادرید و منچستریونایتد به میدان رفت و تا رکورد ویژه‌ای را از نظر تعداد بازی در اروپا در کارنامه داشته باشد.

این دفاع چپ پس از آن به فوتبال بلژیک رفت و در تیم شارلروا توپ زد تا پایان کارش در فوتبال اروپا در این تیم رقم بخورد.

مهرداد در بازگشت به فوتبال آسیا به الشباب امارات رفت اما تنها پس از یک فصل به پرسپولیس برگشت و دو فصل دیگر پیراهن سرخپوشان را بر تن کرد.

سپاهان دیگر تیم میناوند در دوران حرفه‌ای او بود. او سپس به راه‌آهن رفت اما ترجیح داد دیگر فوتبال بازی نکند و در سن ۲۹ سالگی کفش‌هایش را آویخت و برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

میناوند اما پس از فوتبال به سراغ مربیگری نرفت. او تنها در مقطعی به عنوان کمک مربی در تیم خونه به خونه فعالیت کرد و دوباره ترجیح داد از فوتبال دور بماند اما چند سال بعد هم با درخواست خداداد عزیزی به کادر فنی سپیدرود رشت اضافه شد اما دوران حضورش در این تیم هم طولانی نبود.

مهرداد پس از آن بیشتر سعی کرد به عنوان یک پیشکسوت و هوادار از تیم محبوبش حمایت کند. البته خیلی از هواداران پرسپولیس او را به خاطر کری‌خوانی با تیم رقیب الگو قرار داده بودند. اسطوره‌ای که معتقد بود فوتبال با کری‌خوانی جذاب می‌شود اما او با وجود هواداری از تیمش همیشه سعی داشت تا در گفت‌وگوهایش حقایق را عنوان کند.

میناوند در این مدت دو شعر هم برای تیم محبوبش پرسپولیس خواند و به دنیای خوانندگی هم ورود کرد تا از این راه نیز از تیم محبوبش حمایت کند.

تصاویر آخرین نگاه مهرداد میناوند در بیمارستان

تصاویر آخرین نگاه مهرداد میناوند در بیمارستان

دو تصویر آخرین نگاه مهرداد میناوند در بیمارستان

مهرداد میناوند

 

مهرداد میناوند

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: