پایگاه خبری خانه فوتبال:

بازیکنان خارجی تیم های لیگ برتری ممکن است برای بازگشت به ایران و اضافه شدن به تمرینات با مشکلات جدی روبرو شوند.
به گزارش ورزش سه، بعد از تعطیلی رسمی لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا بازیکنان خارجی بسیاری از باشگاه های لیگ برتری ایران را به مقصد کشورشان ترک کردند تا مدتی را در کنار خانواده های خود استراحت کنند.
اما با پایان دوران ممنوعیت باشگاه ها از تمرین کردن انتظار می رود بازیکنان خارجی هم به تمرینات اضافه شوند هرچند که در این مورد یک مشکل بزرگ وجود دارد؛ طبق قانون وزارت بهداشت و البته ستاد مبارزه با کرونا هریک از اتباع خارجی که بخواهند وارد ایران شوند باید 14 روز در قرنطینه باشند تا مسوولان بهداشت کشور از سلامت آنها مطمئن بشوند.
این موضوعی است که به طور طبیعی در مورد بازیکنان فوتبال هم صدق می کند و آنها باید در زمان بازگشت ایران قوانین این کشور را اجرا کنند، موضوعی که می تواند بازیکنان و باشگاه ها را وارد چالش جدی کند. 
مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در این به خبرنگار ورزش سه گفت: این خبر درست است و تمام اتباع خارجی که وارد ایران می شوند باید در بازگشت به ایران 14 روز قرنطینه شوند. اما یک تبصره در این باره وجود دارد، کسانی که در بازگشت به ایران نامه تایید سلامت از کشورشان بیاورند شامل این قانون نمی شوند و لازم نیست 14 روز قرنطینه شوند. البته ماموران بهداشت ایران از این نفرات به طور دقیق تست غربالگری خواهند گرفت.
سرپرست فدارسیون پزشکی ورزشی در پایان گفت: با این شرایط من از باشگاه ها خواهش می کنم از مربی و بازیکنان خارجی خود بخواهند که نامه تایید سلامت از کشورشان داشته باشند وگرنه در بازگشت به ایران باید 14 روز قرنطینه شوند. البته باشگاه باید با ماموران ما برای انجام تست غربالگری همکاری کنند.


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: