پایگاه خبری خانه فوتبال:

به نظر می رسد که ایالات متحده آمریکا قصد دارد در راه انجام جام جهانی قطر در سال ۲۰۲۲ سنگ اندازی کند.
به گزارش "ورزش سه"، این هفته آمریکایی در دادگاه نیویورک کیفرخواست ۷۰ صفحه ای را ارائه دادند تا فشارهای زیادی را به فیفا در در رابطه با دو کشور قطر و روسیه وارد کنند.
گفته می‌شود که دو کشور روسیه و قطر پیش از این که میزبانی جام های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ به آنها اعطا شود، رشوه هایی را به مسئولان تصمیم‌گیری در این رابطه پرداخت کرده بودند. با این حال هنوز هیچ مدرک دقیقی در این باره ارائه نشده و هر دو کشور نیز این موضوع را تکذیب می کنند.
گفته می‌شود که نماینده آرژانتینی، پاراگوئه ای و برزیلی حاضر در فیفا، از قطر برای اعطای میزبانی جام جهانی به این کشور رشوه دریافت کرده‌اند. همچنین گفته می‌شود که این مبلغ حداقل چیزی بالابر ۸۰۰ هزار یورو بوده است.
از طرف دیگر این ادعا وجود دارد که روسیه برای دریافت میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ به یکی از اعضای فیفا به نام جک وارنر مبلغ ۴.۵ میلیون یورو پرداخت کرده است.
دو نماینده برزیلی و آرژانتینی هم اکنون در قید حیات نیستند اما تکسیرا از برزیل وارنر از ترنیداد و توباگو زنده هستند و در صورت محکوم شدن با چندین سال زندان روبرو خواهند شد. البته تاریخ برگزاری دادگاه یا حکم احتمالی هنوز مشخص نشده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: