پایگاه خبری خانه فوتبال:

عضو سابق هیات مدیره استقلال در ازای پرداخت وام قرض‌الحسنه هفت میلیارد تومانی به این باشگاه، روزانه 50 میلیون تومان جریمه دیرکرد دریافت خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، طی سالیان گذشته حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال، برای اشخاص مختلف افتخار محسوب می‌شد. هر فردی که توسط وزیر ورزش انتخاب می‌شد، برای خدمت به باشگاه‌های بزرگ نه تنها تمام تلاش خود را انجام می‌داد؛ بلکه از اعتبار شخصی خود خرج می‌کرد تا بلکه در مسئولیت محوله موفق باشد. 
بودند افرادی که در سال‌های نه چندان دور و در یک دهه اخیر، در هیات مدیره استقلال حضور داشتند و علاوه بر پرداخت از حساب‌های شخصی، حتی حاضر بودند برای حفظ بازیکنان این تیم سند مغازه و املاک به نام بازیکنان بزنند. این اتفاق در زمان مدیریت واعظ آشتیانی توسط یک عضو هیات مدیره افتاد اما حالا شرایط کاملا معکوس شده و اسنادی به دست ما رسیده که تعجب برانگیز است.
اعضای هیات مدیره استقلال که توسط وزیر ورزش معرفی می شوند، به جای اینکه به این باشگاه سود برسانند و زمینه ساز رفع موانع و مشکلات این مجموعه شوند، اقداماتی عجیب انجام می‌دهند که جای تامل دارد. به طور مثال، عبدالرضا موسوی که عضو هیات مدیره استقلال بود و به ظاهر، به دلیل اختلاف با مسعود سلطانی‌فر از این باشگاه جدا شد، در ازای کمک مالی به استقلال قراردادی با مدیرعامل وقت امضا کرده که ابعاد آن قابل تامل و شگفت انگیز است.

موسوی در برهه ای که به استقلال اضافه شد، مبلغ هفت میلیارد تومان به باشگاه پرداخت کرده که شنیده می شود، این رقم هزینه قرارداد بازیکنان و کادر فنی شده است؛ این کمک که عنوان می شد به صورت قرض الحسنه و در قالب یکی از شرکت های وی انجام شده، دارای ابعادی جالب توجه است. براساس قراردادی که به پیوست خواهید دید، این باشگاه نه تنها باید در تاریخ معینی این کمک مالی را به وی برمی گرداند؛ بلکه در ازای هر روز دیرکرد، باید روزانه 50 میلیون تومان ضرر پرداخت کند. در واقع، مدیری که در این مدت مدعی کمک به استقلال و اجرای پروژه‌های اقتصادی بلندمدت و رویاپردازانه بود، در قبال دیرکرد کمک قرض الحسنه اش، روزانه 50 میلیون تومان زیان از تیم محبوبش دریافت می‌کند!

سوالی که ایجاد می‌شود این است، اگر موسوی به استقلال علاقه دارد، چگونه حاضر شده روزی 50 میلیون تومان از این باشگاه ضرر بگیرد؟ البته، در قرارداد ذکر شده این رقم در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است. آیا برای وام قرض الحسنه روزانه چنین مبلغ سنگینی جریمه لحاظ می‌کنند؟ 

طبق قراردادی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار دارد، استقلال می بایست در تاریخ 20 اسفند ماه 98 این رقم را به حساب شرکت موسوی واریز می کرد و در ازای هر روز دیرکرد، تا امروز باید رقمی معادل 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان زیان یپردازد. با این شرایط، باید پرسید افرادی که به این شکل به عضویت هیات مدیره باشگاه‌های مردمی در می‌آیند، می‌توانند در لایوهای اینستاگرامی از عشق و علاقه به مردم صحبت و هواداران این تیم صحبت کنند؟ فلسفه حضور شخصی گمنام و متمول مانند موسوی در هیئت مدیره باشگاه بزرگ و مردمی مانند استقلال، دریافت دیرکرد چند 10 میلیونی است؟

خبرگزاری فارس، قرارداد باشگاه استقلال با شرکت عبدالرضا موسوی را در زیر منتشر کرد:

VcSWTM6hB8ML

BUHZG65xZE3A

kZ4640Ye4c05


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: