پایگاه خبری خانه فوتبال:

فدراسیون فوتبال در یکی از عجیب ترین احکام تاریخ امروز مجتبی خورشیدی را به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران انتخاب و معرفی کرد البته با اشاره رئیس فدراسیون به سوابق ارزشمند و تجارب گرانقدری که حداقل جامعه فوتبال اطلاعی از آن نداشته و ندارد.
مربی نه چندان مطرح برخی از تیم های دسته اول و دسته دوم فوتبال ایران که در آخرین تجربه خودش چند ساعت به عنوان سرمربی ماشین سازی انتخاب شده بود و البته خیلی زود به وی اطلاع داده شد که نیازی نیست تیم در مسابقه مقابل گلگهر همراهی کند در حالی به عنوان سرپرست جدید تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران انتخاب شده که حتی سابقه قابل توجهی در حوزه مدیریت ، سرپرستی و اجرایی و همچنین هیچ تجربه قابل اشاره در مسابقات ملی و بین المللی نداشته است.

تیم ملی ایران

نکته قابل توجه پیرامون انتخاب سوال برانگیز فدراسیون عزیزی خادم تاکید رئیس جدید این فدراسیون بر اهمیت شایسته سالاری و استفاده از نخبگان فوتبال ایران است. خروجی این شایسته سالاری انتخاب فردی به نام رضایی در جایگاه مدیر رسانه ای تیم ملی بزرگسالان شده که نه سابقه قابل توجهی در حوزه مدیریت روابط عمومی و رسانه باشگاهها یا تیم های ملی و به طور کلی فوتبال ایران داشته و نه حتی فردی شناخته شده برای اهالی رسانه خصوصا در ورزش محسوب می شود. دومین انتخاب عجیب تر از انتخاب اول مجتبی خورشیدی است آن هم در حالی که متاسفانه شنیده می شود نام های بزرگی برای سرپرستی تیم ملی فوتبال ایران مطرح شده بوده اما شهاب عزیزی خادم ترجیح داد این گزینه غیر قابل پیش بینی را انتخاب کند.

نام هایی همچون حسین کلانی ، حمید استیلی ، بیژن ذوالفقارنسب و حتی حسین فرکی برای سرپرستی تیم ملی به مسئولین فدراسیون فوتبال پیشنهاد شده بودند اما رئیس فدراسیون ترجیح داد در میان نام های بزرگ تاریخ فوتبال ایران نخستین صندلی نیمکت تیم ملی را به گزینه بی سابقه ای همچون مجتبی خورشیدی بدهد، جایگاهی که زمانی در اختیار نام های بزرگی همچون محمد رنجبر ، همایون شاهرخی  و بسیاری از بزرگان و پیشکسوتان نامدار و حتی بازیکنان ملی تاریخ فوتبال ایران قرار داشت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: