حقوق بازنشستگان | معوقات بازنشستگان

افزایش 117 درصدی حقوق بازنشستگان سال آینده | خبر خوش مقام دولتی برای بازنشستگان تامین اجتماعی

برقراری در پایان با بیان اینکه پیشنهاد افزایش ۱۱۷ درصدی حقوق دریافتی مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی برای سال آینده به دولت دادیم، گفت: باید در برنامه هفتم توسعه ردیف بودجه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان و عشایر دیده شود‌.

افزایش 117 درصدی حقوق بازنشستگان سال آینده | خبر خوش مقام دولتی برای بازنشستگان تامین اجتماعی
کدخبر : 10720
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

 نشست یازدهم قرارگاه کرامت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دفتر مرکزی این صندوق با حضور پاپی‌زاده (معاون امور عشایر وزیر جهاد کشاورزی) برگزار شد.

در این نشست بیت الله برقراری (مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر) طی سخنانی اظهار کرد: عشایر کشور با وجود تلاش استعمارگران برای نفوذ سد محکمی برای دفاع از کشور بودند و به همین دلیل رهبر انقلاب و حضرت امام(ره) تعابیر بلندی برای این قشر داشتیم.

وی با بیان اینکه هرچه برای این قشر از مردم کشور کار کنیم کم کردیم، گفت: ما نیز به عنوان متصدیان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در حد خود به تکریم این قشر وفادار به کشور و انقلاب بپردازیم. در بخش بیمه‌ای ما افتخار می‌کنیم که شاهد گسترش چتر بیمه‌ای در بین عشایر هستیم و در این جهت تفاهمنامه‌ای با معاونت امور عشایر وزارت جهاد کشاورزی داشتیم.

در ادامه این جلسه عباس پاپی زاده (رئیس سازمان امور عشایر کشور) با اشاره به اهداف شکل‌گیری صندوق بیمه اجتماعی گفت: هدف صندوق بیمه اجتماعی این است که با بیمه و چتر حمایتی از جامعه عشایری و روستایی که زنجیره غذایی کشور را حفظ می‌کنند، پوشش دهیم.

وی با بیان این مطلب که تمام عشایر کشور تولیدکننده هستند و بیکاری در این فضای خاص از زیست ایرانیان وجود ندارد، گفت: ۳۵ درصد صنایع دستی کشور و بسیاری از محصولات غذایی و دامی ایران محصول کار عشایر کشور است و این گروه اهمیت ویژه‌ای دارند و باید بیش از پیش به این گروه از مردم توجه داشت زیرا عشایر ذخیره فرهنگی در سبک زندگی ایرانی از رسومات تا پوشش و.. هم هستند.

پاپی زاده با بیان اینکه تک تک خانوارهای عشایری کشور به صورت خودجوش و بدون هزینه دولت هسته‌های ایجاد اشتغال و تولید هستند، اضافه کرد: سازمان امور عشایر یکی از چندین دستگاه ذی ربط در حوزه عشایر است، اما نسبت به مشکلات این قشر اطلاع رسانی و پیگیری نمی‌شود و یکی از مشکلات آنان بحث بیمه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: امنیت شغلی عشایر باوجود بیمه آنان ممکن است و باوجود تلاش دوستان ما در صندوق بیمه اجتماعی نتوانستیم هنوز اعتبارات خوبی را از دولت بگیریم و در بحث تامین اعتبارات صندوق مشکل داریم. ما تازه امسال با ۶۰ درصد رشد در حوزه خانوارهای بازنشسته روستایی و عشایر ۲میلیون و  ۶۰۰ هزارتومان حقوق مستمری است که اصلا کفاف زندگی بازنشستگان آن را نمی‌دهد و پوشش مستمری کمیته امداد امام خمینی نیز از این میزان بیشتر است.

حقوق بازنشستگان

وی افزود: ماده ۸ آیین نامه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مصوب سال ۱۳۸۴ تصریح دارد که وقتی موارد بلایای طبیعی و خشکسالی رخ دهد، دولت موظف به تامین افراد خسارت دیده روستایی و عشایر است و وزیر محترم کار موظف به پیگیری این مطلب هستند. وزارت کار به دلیل بار مالی فعلا نسبت به اجرای این ماده پاسخی نداده است ولی بحران‌های سیل و خشکسالی در این حوزه (مانند سیل مردادماه) فشار زیادی را به معیشت روستایی و عشایری کشور داشته است.

پاپی زاده گفت: جامعه روستایی و عشایر کشور به دلایل مختلف جامعه پیری است و جوانان در این بخش‌ها به دلیل کمبود امکانات حضود ندارند و سن بازنشستگی و بالا رفتن امید به زندگی باعث شده تا هزینه‌های زیادی به صندوق بیمه‌ای آنان تحمیل شود و بیمه شده جدید کمی داشته باشیم.

بیت الله برقراری با اشاره به اینکه ما طی یکسال اخیر بیش از یک میلیون نفر به جمعیت تحت پوشش بیمه این صندوق اضافه کردیم، افزود: در سال گذشته ۶۰ درصد به حقوق دریافتی بیمه‌شدگان مستمری بگیر افزودیم ولی باز هم کفایت مستمری نداریم و باید برای حفظ حیات صندوق سهم بیمه شده بیشتر توسط دولت پرداخت شده و سطوح درآمدی باید افزایش یابد و اصلاحات پارامتریک سنی نیز داریم.

برقراری با بیان اینکه ما نیاز به بحث توجیهی برای مسئولین برای اهمیت این صندوق مظلوم داریم، اضافه کرد: ما با بیش از ۱۳۰ نماینده مجلس و تمامی مدیران استانداری‌ها صحبت و جلسه داشتیم و اهمیت این صندوق را تبیین کردیم و باید به این هدف برسیم که سطوح مستمری ما از حقوق مستمری کمیته امداد بیشتر باشد.

در این نشست معاون برنامه ریزی این صندوق اعلام کرد: ما ۴۶۹۸ مستمری بگیر عشایری داریم که ۲۷۶ نفر از کار افتاده داریم و ۲۶۸۰ مورد از آنان فوت شده هستند که خانواده بازمانده مستمری دریافت می‌کند.

برقراری در پایان با بیان اینکه پیشنهاد افزایش ۱۱۷ درصدی حقوق دریافتی مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی برای سال آینده به دولت دادیم، گفت: باید در برنامه هفتم توسعه ردیف بودجه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان و عشایر دیده شود‌.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه