در اینجا عکسی از مهراوه شریفی نیا را مشاهده می کنید که بسیار حاشیه ساز شد

عکسی مهراوه شریفی نیا با بازیگر معروف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهراوه شریفی نیا اخیرا بسیار کم کار شده است . مهراوه شریفی نیا بر خلاف سایر بازیگران کمتر درگیر شبکه خانگی شده است. مهراوه شریفی نیا فرزند محمد رضا شریفی نیا است. مهراوه شریفی منیا در یک خانواده هنری متولد شده است .مهراوه شریفی نیا در دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک دیپلم خود را گرفته است و فارغ‌ التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه هنر تهران می باشد.

مهراوه شریفی نیا

عکس جدید مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیابیوگرافی مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا در 29 فروردین ماه 1360 در تهران متولد شد. او دیپلم ریاضی-فیزیک دارد و مشغول تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه هنر تهران می باشد و ساز تخصصی او پیانو است. شریفی نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد. او در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار کارگردان ضیاءالدین دری بود.

او فرزند محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان است و خواهر بزرگتر ملیکا شریفی نیا (بازیگر و نقاش) است. مهراوه یک پرسپولیسی دو آتیشه است، بانوی پرسپولیسی که در جنگ زرگری و کر ی خانی با استقلالی ها همیشه پیشتاز بوده و هر استقلالی جرات کل کل با او را ندارد. مهراوه در فضای مجازی هم از فعالان جنبش سایبری سرخ علیه آبی هاست.

مهراوه شریفی نیاخواهر مهراوه شریفی نیا

ملیکا شریفی نیا متولد 21 آبان 1365 در تهران و بازیگراست.و علاوه بر بازیگری، هنرآموختهٔ رشتهٔ گرافیک بوده و در زمینه های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی بطور جدی فعالیت می کند. او بازی در سینما را از سال 1370 با فیلمی به نام «اوینار» به کارگردانی «شهرام اسدی» شروع کرد.

مهراوه شریفی نیامهراوه یک پرسپولیسی دو آتیشه است، بانوی پرسپولیسی که در جنگ زرگری و کر ی خانی با استقلالی ها همیشه پیشتاز بوده و هر استقلالی جرات کل کل با او را ندارد. مهراوه در فضای مجازی هم از فعالان جنبش سایبری سرخ علیه آبی هاست.

سوابق هنری مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا در فیلم "زیر پوست شهر" رخشان بنی اعتماد، نقش دوست باران کوثری را بازی کرد.... مهراوه شریفی نیا همان دختر عاصی که به خاطر آزار برادرش از خانه فرار کرد و... شاید این اولین حضور جدی مهراوه به عنوان بازیگر حرفه ای به شمار رود... بعد از این فیلم مهراوه شریفی نیا در دو فیلم سینمایی دیگر به نام های دختری به نام تندر و به من نگاه کن (1381-شهرام اسدی) بازی کرد... اما بدون شک اوج بازی مهراوه شریفی نیا در سریال زیبای ساعت شنی است. بازی کاملا احساسی و به دور از کلیشه هایی که در بیش تر مواقع در سریال ها و فیلم های سینمایی شاهد آن هستیم...

مهراوه شریفی نیامهراوه شریفی نیا به جز کارهای سینمایی در سریال ها و مجموعه های بسیار زیبایی هم بازی کرده است.

مهراوه شریفی نیا از سن 8 سالگی یعنی از سال 1368 بازی را شروع کرد. فیلم زیبای دزد عروسک ها به کارگردانی محمدرضا هنرمند (کارگردان زیر تیغ) شروع فعالیت های هنری مهراوه شریفی نیا بود... مهراوه فرزند اول خانواده شریفی نیاست و خواهر کوچک تر مهراوه، ملیکا می باشد. ملیکا شریفی نیا هم بازی خود را از سنین کودکی آغاز کرده است. ملیکا 5 سال از مهراوه کوچک تر است ولی ازدواج کرده است درحالی که مهراوه شریفی نیا هنوز مجرد است.

مهراوه شریفی نیا در رشته موسیقی تحصیل کرده است. مهراوه بعد از فیلم دزد عروسک ها در فیلم "دایان باخ" فرهاد پوراعظم در سال 1371 به ایفای نقش پرداخت و تا 7 سال در هیچ فیلمی حضور پیدا نکرد..

مهراوه شریفی نیادنیای بازیگری مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا در 8 سالگی و با بازی در فیلم سینمایی دزد عروسک ها و درکنار مادرش آزیتا حاجیان وارد عرصه بازیگری شد. دزد عروسک ها فیلمی به کارگردانی محمدرضا هنرمند و بازیگری اکبر عبدی، آزیتا حاجیان و مهراوه شریفی نیا ساخته سال 1368 است.

فیلم شناسی مهراوه شریفی نیا

مجموعه های تلویزیونی مهراوه شریفی نیا

1371 - قافله این عمر- مجید بهشتی

1374–1370- امام علی - داوود میرباقری

1374 - شبحی در تاریکی- محسن شاه محمدی

1378 - قصه های رودخانه سیاکیا - کمال تبریزی

1386 - ساعت شنی- بهرام بهرامیان

1387 -  روز حسرت-  سیروس مقدم

1388 - آشپزباشی - محمدرضا هنرمند

1389 - قلب یخی (فصل اول) - محمدحسین لطیفی

1390 - قلب یخی (فصل دوم) - محمدحسین لطیفی

1391 - خداحافظ بچه - منوچهر هادی

1393 - لام تا میم - مرتضی فروزان

1394 - کیمیا - جواد افشار

1394 - معمای شاه - محمدرضا ورزی