یارانه بهمن ماه | یارانه نقدی | یارانه معیشتی

فوری/یارانه بهمن ماه 530 هزار تومان شد | افزایش یارانه نقدی بهمن با استفاده از کالابرگ

مجری طرح کالابرگ الکترونیک گفت: وقتی به فروشگاه مراجعه می‌کنید و می‌گویید که قصد استفاده از کالابرگ را دارید، اعتبار و کدملی شما بررسی می‌شود و به سامانه معرفی می‌شوید.

فوری/یارانه بهمن ماه 530 هزار تومان شد | افزایش یارانه نقدی بهمن با استفاده از کالابرگ
کدخبر : 13907
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اطلاعات مهم درباره واریز یارانه نقدی را در ادامه بخوانید.آنچه در روزهای اخیر بیشتر از سوی افکار عمومی مورد پرسش قرار می‌گیرد؛ زمان واریز یارانه نقدی دی‌ ماه 1401 است. اگر قرار باشد مرحله 143 یارانه نقدی طبق روال ماه‌های قبل پرداخت شود، انتظار می‌رود در هفته سوم و احتمالا از بیستم بهمن ماه یارانه نقدی به دست سرپرستان خانوار برسد.

یارانه نقدی

در کل ۲۹۴۲۵۰ تومان برای خرید ۱۰ قلم کالا برای هر فرد شارژ می شود. اما افراد می‌توانند به اندازه ۵۳۰ هزار تومان جنس خریداری کنند.

حمید فرداد مجری طرح کالابرگ الکترونیک با بیان اینکه فرایند خرید کالابرگ الکترونیک برای بسیاری هنوز شفاف نیست، گفت: طی طرح ارائه کالابرگ الکترونیک، تصمیم گرفته شده تا کرامت مردم حفظ شود و فرد خودش تصمیم بگیرد تا یخچالش را چگونه بچیند. فرایند خرید به این شکل است که فرد اگر خواست روغنی از تمام نام‌های تجاری خریداری کند در جدول مبنا قیمت آن ۶۸ هزار تومان تعیین شد. در این طرح فرد به ازای خرید روغن ۱۴ هزار تومان را خودش پرداخت می‌کند و ۴۸ هزار تومان دیگرش را اعتباری می‌پردازد.

مجری طرح کالابرگ الکترونیک خاطرنشان کرد: اما اگر این فرد روغن زیتون یا انواع دیگر را خریداری کند، دولت سهم خودش یعنی ۴۸ هزار تومان را می‌پردازد و فرد باید مابه‌التفاوت بیشتری را پرداخت کند. در کل ۲۹۴۲۵۰ تومان برای خرید ۱۰ قلم کالا برای هر فرد در کالابرگ الکترونیک شارژ می شود. اما افراد می‌توانند به اندازه ۵۳۰ هزار تومان جنس خریداری کنند.

وی با اشاره به چگونگی خرید اجناس در این طرح افزود: وقتی به فروشگاه مراجعه می‌کنید و می‌گویید که قصد استفاده از کالابرگ را دارید، اعتبار و کدملی شما بررسی می‌شود و به سامانه معرفی می‌شوید. فردی بر فرض می‌رود دو کیلوگرم تخم مرغ بخرد. در جدول هر فرد می‌تواند یک کیلوگرم تخم مرغ را در این طرح با یارانه خریداری کند. بنابراین برای یک کیلوگرم ۱۵ هزار تومان می‌پردازد و مابقی را دولت محاسبه می‌کند اما یک کیلوگرم دیگر که اعتبار ندارد به قیمت آزاد حساب می‌شود.

یارانه نقدی

جزئیات پرداخت 2 یارانه 3 و 5 میلیون تومانی بحساب این سرپرستان خانوارها اعلام شد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد.محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آستانه شب یلدا اقدامات خیرخواهانه که با همکاری موسسات خیریه، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین صورت پذیرفت را تشریح کرد.

وی از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: همچنین ۸ هزار دست لباس‌گرم، کاپشن و کفش برای فرزندان زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور به مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان خریداری و مراحل توزیع را طی می‌کند.گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، وی با اشاره به توزیع سبد پروتئین برای مستمری‌بگیران تحت پوشش، یادآور شد: در این راستا با مشارکت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۲۰۰ تن مرغ بین خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور توزیع شد؛ همچنین با مشارکت مجمع خیرین ۵۰ گهواره برقی برای کودکان مقیم در شیرخوارگاه‌ها تهیه شده است تا کودکان خوابی راحت را تجربه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه