یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید

واریز یارانه جدید 1 میلیون تومانی اسفند و نوروز از امشب؟| یارانه جدید نوروز برای این دهک ها

این افراد یارانه یک میلیونی دریافت می کنند .

واریز یارانه جدید 1 میلیون تومانی اسفند و نوروز از امشب؟| یارانه جدید نوروز برای این دهک ها
کدخبر : 15043
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره افزایش کمک هزینه خرید عینک به کودکان سه تا ۶ ساله دارای آمبیلیوپی و اختلالات عیوب انکساری توضیح داد.

افروز صفاری‌فرد با اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال از سال ۱۳۷۵ توسط سازمان بهزیستی آغاز شده است، گفت: سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کودک تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هدف سازمان بهزیستی برای غربالگری بینایی کودکان در سال جاری این بود که کل کودکان سه تا ۶ سال کشور که جمعیت حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری را تشکیل می‌دهند غربال شوند، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه سه میلیون و ۳۰۰ هزار کودک غربال شدند و به نظر تا پایان سال بین ۸۵ تا ۹۰ درصد از کودکان، تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص حمایت بنیاد ۱۵ خرداد از طرح ملی غربالگری تنبلی چشم و همچنین اعطای کمک هزینه خرید عینک برای کودکان ۳ تا ۶ سال نیز توضیح داد: از ابتدای شروع اجرای طرح (سال ۱۳۷۵) بعد از اینکه کودکان غربال و موارد مشکوک به بینایی‌سنج‌ها ارجاع و تشخیص آمبیلیوپی و اختلالات عیوب انکساری گزارش می‌شد، تعدادی نیازمند عینک و تعداد محدودی نیازمند جراحی بودند. در همین راستا سازمان بهزیستی از همان ابتدا کمک هزینه‌های لازم به آنها را پرداخت می‌کرد.

یارانه جدید

صفاری‌فرد با بیان اینکه در حال حاضر قیمت عینک افزایش یافته و مبلغی که سازمان در گذشته پرداخت می‌کرد دیگر برای خانواده‌های نیازمند کافی نیست، اعلام کرد که از این پس قرار است علاوه بر کمک هزینه خرید عینک به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، بنیاد ۱۵ خرداد نیز ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کند.

در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به سرپرستان خانوارها پرداخت کرده‌اند.

در حالی در آخرین ماه پایانی سال ۱۴۰۱ قرار داریم که مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد در انتظار دریافت عیدی هستند و بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته، در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت، عیدی پرداخت خواهد شد.

در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد پرداخت کرده‌اند.

بر همین اساس در حالی این رویه در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است که این سؤال مطرح می‌شود که آیا دولت سیزدهم امسال به مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد عیدی پرداخت خواهد کرد یا خیر؟

بر اساس این گزارش، دو مجموعه کمیته امداد و بهزیستی در آستانه سال نو میلادی 2023، مبلغی را به عنوان عیدی به حساب مددجویان اقلیت‌های دینی واریز کردند.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از مسئولان بهزیستی و کمیته امداد در ارتباط با پرداخت عیدی به مددجویان این دو نهاد، هنوز پرداخت عیدی به مددجویان مشخص نیست و در صورتی که اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت عیدی از سوی دولت تأمین شود، عیدی به مددجویان دو نهاد حمایتی در آستانه سال نو پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه