امکان خرید لوازم خانگی با وام ۵۰ و ۳۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان فراهم شده است.

پرداخت وام ۵۰ میلیونی به بازنشستگان +جزئیات ثبت نام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده است که با یک تولیدکننده داخلی تفاهمنامه‌ای امضا کرده است تا بازنشستگان بتوانند خریدهایشان را از این تولیدکننده انجام دهند.

خرید لوازم خانگی ایرانی با این وام به صورت اینترنتی است و کالا با هزینه تولیدکننده تا درب خانه حمل می‌شود و البته هزینه حمل لوازم خانگی به طبقات آپارتمان بر عهده خریدار است.

متقاضیان برای گرفتن این وام می‌توانند به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir مراجعه کنند و در قسمت طرح یاری (مستطیل آبی رنگ) گزینه بسته هفتم خرید قسطی لوازم خانگی را انتخاب کنند و با ورود به فروشگاه اینترنتی گروه صنعتی انتخاب به صورت اینترنتی از این تسهیلات استفاده کنند.

حقوق بازنشستگان

در این طرح برای هر یک از بازنشستگان، اعتبار مشخصی (بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان) برای خرید لوازم خانگی در نظر گرفته شده است که وام بیشتر برای بازنشستگان با حقوق بالاتر و توانایی بیشتر برای پرداخت اقساط است.

بر اساس جزییاتی که صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده است بازنشستگان در هر خرید، ۲ درصد از بهای کالا را به صورت نقدی می‌پردازند و ۹۸ درصد باقیمانده با سود ۱۰ درصد در ۶۰ قسط مساوی (پنج ساله) از حقوق شخص به صورت ماهانه کسر می‌شود.

البته اگر بهای کالا یا کالاهای انتخابی، بیشتر از سقف اعتبار در نظر گرفته شده باشد، مبلغ اضافه باید به صورت نقدی پرداخت شود. همچنین صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داده است که بازنشستگان برای خرید کالا با این وام حتما باید از سپهر کارت یا همان کارت بانکی متعلق به بانک صادرات استفاده کنند.