سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از مصوبه این کمیسیون برای افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

فوری| افزایش 25درصدی حقوق کارکنان تصویب شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز ادامه تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰ که در حوزه کاری کمیسیون اجتماعی است مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی افزود: در جریان بررسی این تبصره‌ها، اعضای کمیسیون مصوب کردند که حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۵ درصد افزایش پیدا کند و البته این افزایش حقوق به صورت پلکانی اعمال شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: بر اساس این مصوبه کارکنانی که حقوق‌شان پایین‌تر باشد، افزایش ۲۵ درصدی حقوق را خواهند داشت و این افزایش حقوق به ترتیب در حقوق‌ها و دریافتی‌های بالاتر کمتر خواهد بود.

حقوق

بابایی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه اعضای کمیسیون مصوب کردند که پاداش پایان کار کارکنان دولت تا سقف ۳۰ سال پرداخت می‌شود و مدیرانی که بیش از ۳۰ سال و حدود ۴۰ سال و شاید هم بیشتر به کار خود را ادامه می‌دهد پاداش پایان کار آن‌ها تا سقف ۳۰ سال پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در ادامه این جلسه و در جریان بررسی تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مورد هدفمندی یارانه، ها، اعضای کمیسیون مصوب کردند که کارگاه‌هایی که با تعداد نیروی کار کمتر از ۵ نفر فعال هستند نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند، که از جمله آن‌ها می‌توان به کار‌های صیادی، کشاورزی و... اشاره کرد. سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اعضای کمیسیون مصوب کردند که اعتبارات این بخش از محل درآمد‌های حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأمین شود. به گزارش فارس، مصوبات کمیسیون اجتماعی و دیگر کمیسیون‌های تخصصی مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود و پس از تصویب در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ و همچنین تصویب در صحن علنی به عنوان مصوبه مجلس تلقی شده و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.